دستی که یک ماه به پا وصل شد تا زنده بماند+ویدیو

mojtaba
مردی که در یک حادثه حین کار دست راستش را از دست داده بود، پس از اینکه پزشکان دستش را یک ماه به مچ پایش پیوند زدند، دستش را بازیافت.

مردی که در یک حادثه حین کار دست راستش را از دست داده بود، پس از اینکه پزشکان دستش را یک ماه به مچ پایش پیوند زدند، دستش را بازیافت.
ژیائو وی پس از جراحت سنگینی که برداشت در شهر چانگشی استان هنان چین عمل پیوند انجام داد. پزشکان گفتند که نمی‌توانند این عضو از بدنش را نجات دهند.
آقای وی گفت: «فقط شوکه شدم تا این‌که همکارانم ماشین را جدا کردند و دستم را برداشتند و مرا به بیمارستان بردند. من هنوز جوانم و نمی‌توانم زندگی بدون دست راست را تصور کنم.»

ویدیوی عمل جراحی پیوند دست به پا

اگرچه دکترها در یک بیمارستان بزرگ‌تر، راه حلی پیشنهاد کردند و دستم را به مچ‌ پایم پیوند زدند تا در فاصله‌ زمانی که دیگر زخم‌هایم را درمان می‌کنند، ‌دست زنده بماند.
تقریبا یک ماه پس از اینکه دستش جدا شد، وی حالش به قدر کفایت خوب شد تا عمل پیوند دست انجام شود و این اتفاق افتاد.
اولین پیوند دست خاورمیانه در بیمارستان ۱۵ خرداد شد. دست اهدا شده مربوط به جوان ۲۵ ساله‌ای است که در تصادف رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود. بیمار گیرنده دست نیز با نام اسکندر مقدمی فردی ۳۸ ساله است که شش سال قبل مچ دست وی قطع شده بود.
تیم جراحی این عمل شامل دکتر کلانتری، رئیس بیمارستان ۱۵ خرداد، دکتر یاوری، دکتر پیروزی و دکتر آراسته بودند و  اولین عمل جراحی پیوند دست از جسد در ایران بعد از ۵.۸ ساعت نفس‌گیر با موفقیت به پایان رسید. این پیوند دست با تمام جزئیات آن و پیوند عصب‌ها و رگ‌ها با موفقیت به پایان رسیده و خون در رگ‌های دست پیوندی به جریان افتاده است اما اینکه فرد بتواند دست پیوندی خود را حرکت دهد نیاز به حداقل دو هفته زمان است.
(منبع: people)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ