رژیم غذایی مناسب برای بالا بردن هوش

مهرناز زاوه
غذای سالم می‌تواند قدرت مغزی شما را افزایش دهد.

تحقیقات جدید آقای دیو آسپری٬ کارشناس کارآفرین و نویسنده‌ی نشریه‌ی نیویورک تایمز نشان می‌دهد که غذای سالم می‌تواند قدرت مغزی شما را افزایش دهد. وی می‌گوید که سه چیز برای افزایش IQ شما مورد نیاز است.
۱-چربی زیاد بخورید
نه٬ این به معنای این نیست که بخواهید خودتان را با کیک‌های‌شکلاتی‌ یا کره‌بادام‌زمینی خفه کنید. اما آقای آسپری معتقد است که بهتر است کمی مصرف چربی‌های سالم خود را بالا ببرید. مغز شما به واسطه چربی زنده می‌ماند. او می‌گوید: «نکته اینجاست که سلول‌های مختلف در مغزتان مانند چیزهای مختلف هستند. بدن شما معمولا به قدر کافی کربوهیدرات دارد٬ بنابراین شما باید چربی بیشتری به مغزتان برسانید». پس برای بالا بردن ضریب هوشی‌تان روغن زیتون، ماهی سالمون و آووکادو را فراموش نکنید. 


۲-پروتئین بیشتری مصرف کنید
راه دیگر غذارسانی به مغز٬ اضافه کردن پروتئین بیشتر به رژیم غذایی‌تان است. دلیلش چیست؟ پروتئین‌ها حاوی آمینواسید هستند٬ بدن شما به آمینواسید احتیاج دارد تا بتواند ناقل‌های عصبی مغز را بسازد (مانند سروتنین و دوپامین). به طور کل هرچقدر ناقل‌های عصبی بیشتری داشته باشید٬ باهوش‌تر خواهید بود. برای به دست آوردن پروتئین سالم و مقوی٬ آقای آسپری پیشنهاد می‌کند به میزان متعادلی از پروتئین‌های حیوانی به اندازه‌ی زرده‌ی تخم‌مرغ مصرف کنید.


۳-مصرف غلات٬ حبوبات و دانه‌های گیاهی را کاهش دهید
آسپری معتقد است که تمام این مواد حاوی کپک هستند. کپک حاوی نوروتوکسین است که سرعت کارکرد مغزتان را کاهش می‌دهد. بنابراین اگر این سم‌ها را کم کنید٬ تیزهوش‌تر می‌شوید.
(منبع: گاردین)

مطلب مرتبط: 
با این ۵ روش هوش‌تان را بالا ببرید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ