مبارزه سرسختانه با یک سرطان نادر+ویدیو

mojtaba
مری براودر از ژانویه سال گذشته مبتلا به سرطان لنفومی هوچکین است. سرطان هوچکین یک سرطان نادر است که در سیستم لنفوم‌ها ایجاد می‌شود.

مری براودر از ژانویه سال گذشته مبتلا به سرطان لنفومی هوچکین است. سرطان هوچکین یک سرطان نادر است که در سیستم لنفوم‌ها ایجاد می‌شود.
دکتر مری پس از تشخیص سرطان فورا به او گفت که برای درمان به بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جرد در ممفیس تنسی برود.
مری شجاع هرگز به سرطان اجازه ندارد او را از انجام کارهایی که دوست دارد، باز دارد.
درس‌های کلاس باله، بازی گلف و سرانجام غلبه بر سرطان جزو علایق اصلی او بود.
او در طول دوران بیماری هرگز دست از مبارزه نکشید و ثابت کرد که می‌توانیم توقف ناپذیر باشیم. این داستان جالب مری بود. نگرش او به زندگی باید برای همه‌ی ما یک درس باشد.

ویدیویی درباره مری براودر، دختری که با سرطان هوچکین جنگید
لنفوم هوچکین چیست؟
لنفوم هوچکین که بیماری هوچکین نیز نامیده می‌شود سرطان سیستم لنفاوی است. لنفوم از سرطانی شدن نوعی از سلول‌های سفید خون به نام لنفوسیت به وجود می‌آید. لنفوسیت‌ها از سلول‌های ایمنی بدن هستند.
سیستم لنفاوی شامل شبکه‌ای از غدد لنفاوی و عروق متصل‌کننده‌ی آن‌ها ست. غدد لنفاوی ارگان‌های کوچک و لوبیایی شکلی هستند که لنفوسیت‌ها را در خود ذخیره می‌کنند. عروق لنفاوی نیز مشابه عروق خونی بوده و حاوی مایع لنفاوی هستند که لنفوسیت‌ها را حمل می‌کند.


در لنفوم هوچکین یک تومور سرطانی در غدد لنفاوی تشکیل می‌شود. اغلب این تومور در غدد لنفاوی گردن یا سینه ایجاد می‌شود. این تومور در ابتدا غدد لنفاوی مجاور و پس از آن نقاط دورتر دیگر مانند کبد، طحال یا مغز استخوان را درگیر می‌کند. در صورت پیشرفت این تومور می‌تواند قابلیت بدن برای مقابله با عفونت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. در اکثر موارد عامل بیماری هوچکین ناشناخته است. 
خوشبختانه لنفوم هوچکین از درمان پذیرترین سرطان‌هاست. حدود ۷۵ درصد از بیماران مبتلا به این بیماری قابل معالجه هستند و بیش از ۹۰ درصد افرادی که درمان می‌شوند طول عمر بالای ۱۰ سال دارند.

علائم لنفوم هوچکین‌
اغلب افراد مبتلا به این بیماری با غده ی لنفاوی متورم و بدون درد گردنی تشخیص داده می‌شوند. این غده‌ی متورم ممکن است در ناحیه‌ی زیر بغل یا کشاله‌ی ران دیده شود. 
در برخی از افراد توده‌ای درقفسه سینه شناسایی می‌شود که می‌تواند علائمی مانند سرفه، ناراحتی سینه یا تنگی تنفس ایجاد کند. علائمی نظیر تب، کاهش وزن و تعریق شبانه نیز ممکن است در بیماران دیده شود. 
اگر پزشک ‌مشکوک به بیماری هوچکین شود‌، بیمار را برای اقدامات بعدی به پزشک متخصص سرطان (انکولوژیست‌) ارجاع  می‌کند‌. 
(منبع: ویرالونا)

مطلب مرتبط:

۱۰ نشانه‌ی سرطان که اکثر افراد نادیده می‌گیرند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ