چه نوشیدنی‌هایی برای کاهش وزن مفید هستند؟- بخش دوم

mojtaba
الودکتر- شیر کم چرب برای کسی که رژیم لاغری دارد مفد است یا مضر؟ قهوه فنتزی و چای سرد چطور؟

مفید یا مضر؟ شیر کم‌چرب
خوردن غذاهای سرشار از کلسیم وضعیت بدن را متناسب می‌سازد، و باعث کاهش وزن می‌شود. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن شیر زیاد و یا خوردن سایر محصولات لبنی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. برای این‌که فقط از جنبه مثبتش سود ببرید، سعی کنید جلوی چربی را بگیرید یا وزن کم کنید.


مضر: نوشیدنی‌های انرژی‌زا
برخی ورزش‌ها و نوشیدنی‌های انرژی‌زا مثل سودا بمب کالری هستند. آن‌ها مواد غذایی افزودنی دارند، اما می‌توانید همان مواد معدنی و موادی با کالری پایین را در آنها بیابید. وقتی در حال وزن کم کردن هستید، به جای خوردن نوشیدنی‌های ورزشی آب زیاد بنوشید تا بدن‌تان همواره آب داشته باشد‌، مگر آن‌که به مواد مغذی بیشتری نیاز داشته باشید چون سخت ورزش کرده و زیاد عرق می‌کنید.


مفید: قهوه‌ی بدون شیر
وقتی به یک قلپ کافئین نیاز دارید، قهوه نسبت به سودا و نوشیدنی‌های انرژی‌زا گزینه‌ی بهتری است. قهوه‌ی بدون شیر، بدون کالری و سرشار از آنتی اکسیدان است. مطالعات نشان داده که  نوشیدن مقدار کافی از قهوه (حدود ۳ تا ۴ فنجان در روز) می‌تواند باعث بهتر شدن روحیه و تمرکز شده، و از طرفی خطر دیابت نوع دو و چند نوع سرطان را کاهش دهد.


مضر: قهوه‌ی فانتزی
وقتی خامه‌ی زیاد، نوشیدنی‌های چاشنی‌دار و یا حجمی از خامه‌ی زده (خامه‌ی قنادی) اضافه می‌کنید، در واقع فنجان قهوه‌ی بدون شیر شما سرشار از چربی و قند خواهد شد. خصوصا قهوه‌ها که می‌توانند بالای ۷۵۰ کالری در هر فنجان انرژی داشته باشند: احتمالاً چیزی بیش از یک گوشت کامل! اگر از قهوه‌ی بدون شیر خوش‌تان نمی‌آید، کمی شیر بدون چربی و شیرین‌کننده‌های دست‌ساز برای کم نگه داشتن میزان کالری به آن بیفزایید.


مفید: چای سبز
اگر به دنبال تقویت قوای خود هستید چای سبز یک گزینه‌ی عالی‌ست؛ نه تنها کالری ندارد، بلکه برخی تحقیقات نشان می‌دهد که می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. در کل مشخص نیست که  عملکرد آن چگونه است، اما کافئین و مواد مغذی جزئی موجود در آن به نام کاتچین‌ها هر کدام می‌توانند نقشی ایفا کنند. این خاصیت تنها چند ساعت ادامه دارد، بنابراین بهتر است که حداقل دوبار در روز چای سبز بخورید.
(منبع:webmd)

مطلب مرتبط:
چه نوشیدنی‌هایی برای کاهش وزن مفید هستند؟- بخش اول

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ