چگونه زندگی زناشویی بدون رابطه‌ی جنسی را نجات دهیم؟

maryam01
متخصصان ارزیابی کرده‌اند که ۱۵ درصد از زوج‌ها در زندگی زناشویی رابطه جنسی ندارند. مشاغل پراضطراب٬ ساعت‌های طولانی کار کردن و تلاش برای بزرگ کردن بچه‌ها باعث می‌شود که جنبه جنسی یک زندگی زناشویی کیفیت خود را از دست بدهد. با این حال یک زندگی زناشویی بدون رابطه جنسی می‌تواند برای زوج‌ها خطرساز باشد.

متخصصان ارزیابی کرده‌اند که ۱۵ درصد از زوج‌ها در زندگی زناشویی رابطه جنسی ندارند. مشاغل پراضطراب، ساعت‌های طولانی کار کردن و تلاش برای بزرگ کردن بچه‌ها باعث می‌شود که جنبه جنسی یک زندگی زناشویی کیفیت خود را از دست بدهد. با این حال یک زندگی زناشویی بدون رابطه جنسی می‌تواند برای زوج‌ها خطرساز باشد.
حقیقتی درباره رابطه‌ی جنسی
بسیاری از افراد به رابطه‌ی جنسی به چشم چیزی پنهان در زندگی می‌نگرند. با این حال، به نظر می‌رسد که این روال به سوی «زندگی زناشویی بدون رابطه جنسی» به پایان‌های ناخوشایندی بینجامد. خانم جودیث اشتینهارت، سکسولوژیست بالینی می‌گوید: مشکلاتی مانند عدم اعتماد، نگرانی، مسائل مالی، عدم درک متقابل، فشار از سوی بچه‌ها در زندگی زناشویی، همه بر روی الگوهای جنسی زوج‌ها تأثیر می‌گذارد.
دلایلی برای زندگی زناشویی بدون رابطه‌ی جنسی
معمولاً یکی از طرفین همواره احساس سرخورده بودن یا بی‌حالی دارد، یکی بسیار سرش شلوغ شده یا کم‌توجه است، یا در موردی دیگر هر دو نفر تا حدی مشکلات ارتباطی با یکدیگر دارند. زوج‌ها باید حداقل هفته‌ای یک‌بار با هم رابطه‌ی جنسی داشته باشند، چرا که صمیمیت در رابطه بسیار مهم است.
مشکل را حل کنید
زوج‌هایی که رابطه جنسی ندارند اغلب به مشکل برمی‌خورند چرا که نه زمان این کار را دارند نه وقت و انرژی‌اش را. در اینجا به برخی از راه‌کارهای ساده برای حل این مشکلات اشاره می‌کنیم:
درباره‌اش صحبت کرده و ریشه‌ی مسئله را پیدا کنید
درباره احساسات خود با همسرتان صحبت کنید و با دقت به حرف‌های او گوش دهید. دست از پیش‌داوری بردارید و به دنبال بحث و جدل نباشید.
برای زمان‌هایی که تنهایید برنامه‌ریزی کنید
هر هفته یک شب را به همسرتان اختصاص دهید و او را به یک شام عاشقانه در یک رستوران دعوت کنید، از غروب جمعه برای پیاده‌روی استفاده کنید.
اولین حرکت را انجام دهید
کمی غرورتان را کنار بگذارید و به همسرتان بگویید که دل‌تان برایش تنگ شده و عاشقش هستید. در آشپزخانه از پشت بغلش کنید، با شور و عشق در آستانه‌ی در او را ببوسید.
(منبع: ladyhealth)

مطلب مرتبط:
آیا ازدواج بدون رابطه زناشویی سالم است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-04-25 - 10:22 پاسخ

من بااین متن موافقم.خودم هم این مشکلات رو دارم.خیلی مغرورم .