بیانسه غذای گیاهی به مردم تحویل می‌دهد

mojtaba
بیانسه، ستاره سرشناس عالم موسیقی که قبلا گفته بود گیاهخوار شده اعلام کرد که می‌خواهد همراه با مربی‌اش یک سرویس تحویل غذای گیاهی راه بیندازد.

بیانسه، ستاره سرشناس عالم موسیقی که قبلا گفته بود گیاهخوار شده اعلام کرد که می‌خواهد همراه با مربی‌اش یک سرویس تحویل غذای گیاهی راه بیندازد.
او که در سال ۲۰۱۳ با همسرش جی زد در چالش  «تغذیه ۲۲ روزه» شرکت کرد این بار تصمیم گرفته با مربی‌اش، مارکد بدرجس در راه‌اندازی یک سرویس تحویل غذای گیاهی همکاری کند. غذاها بین ۹/۷۶ تا ۱۶/۵۰ دلار قیمت خواهند داشت.
رژیم های گیاهخواری با درجات مختلفی صورت می گیرد. رژیم غذایی وگان‌ها حتی از رژیم غذایی گیاه‌خواران سنتی هم محدودکننده‌تر است، به‌طوری‌که افراد در این نوع از رژیم غذایی از تمامی محصولات به‌دست آمده از حیوانات ازجمله لبنیات، تخم‌مرغ و تمام عناصر مشتق‌شده از آنها، پرهیز می‌کنند. برخی از وگان‌ها این را حتی از محدوده رژیم غذایی‌شان هم فراتر می‌برند و از پوشیدن چرم و خز هم می‌پرهیزند.
این رژیم ها شاید در برهه ای از زمان برای روند درمان برخی از بیماری‌ها مفید باشند اما اگر در طولانی مدت استفاده شوند می‌توانند مشکلاتی برای فرد ایجاد کنند که مهم‌ترین آنها کمبود اسیدهای آمینه است. با حذف گوشت از غذاها باید دنبال جایگزینی برای کسب پروتئین باشید. در صورتی که فردی در طولانی مدت، تنها از رژیم غذایی گیاهی استفاده کند احتمال بروز کمبود ریزمغذی هایی نظیر روی در او وجود دارد. گیاهخواری باید در یک دوره کوتاه و تحت نظر متخصص تغذیه انجام شود.
گاهی برخی افراد با هدف کاهش وزن سراغ رژیم‌های گیاهی می‌روند اما باید بدانند که گیاه‌خواری صرف، نتایج چندان جالب و مطلوبی به همراه نخواهد داشت زیرا پس از قطع کردن دوره رژیم درمانی، فرد مجددا دچار اضافه وزن می‌شود. 
با این همه افراد به ندرت تمایل به پیگیری رژیم های گیاهخواری دارند. بر اساس آمارهای صورت گرفته، ۸۴ درصد کسانی که گیا‌خواری را شروع می‌کنند، یک‌جایی دوباره به گوشت‌‌خواری برمی‌گردند.
(منبع: healthnews)

مطلب مرتبط:
۴+۱ دلیل سلامتی‌بخش جوان ماندن جنیفر لوپز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ