لحظه حیرت‌انگیز جدا شدن دوقلوهای به هم پیوسته با کبد مشترک+عکس

mojtaba
دوقلوهای به هم چسبیده که با یک کبد مشترک به دنیا آمده بودند در یک عمل جراحی موفقیت‌آمیز در جنوب غربی چین از هم جدا شدند.

دوقلوهای به هم چسبیده که با یک کبد مشترک به دنیا آمده بودند در یک عمل جراحی موفقیت‌آمیز در جنوب غربی چین از هم جدا شدند.
این دو خواهر ۳۰ اکتبر سال گذشته میلادی درحالی به دنبا آمند که از ناحیه شکم به هم پیوسته بودند، اما پزشکان گفتند عمل جراحی جداسازی آن‌ها در شهر کونمینگ، مرکز استان یون‌نان چین با موفقیت انجام شده است.

خبرنامه رایگان ستاره‌ها را چهارشنبه‌ها از الودکتر دریافت کنید
چن فوبین، پدر دو دختر گفت که دخترانش بلافاصله پس از تولد در شهر گوییجنگ به مرکز استان فرستاده شد.
او گفت: «‌وقتی آن‌ها را دیدیم خیلی ناراحت بودیم چون انتظار نداشتیم به هم چسبیده باشند. ما نگران سلامت‌شان بودیم.»


پزشکان گفتند که بیهوش کردن دخترها با توجه به وزن کم‌شان خیلی سخت بود، اما مقدار خون کمی از آن‌ها رفت و در واحد مراقبت‌های ویژه به هوش آمدند.
هفته گذشته، در یک عمل جراحی خارق‌العاده در تگزاس آمریکا، دو دختر که قفسه سینه و ریه‌ها، دیافراگم، کبد و روده‌های مشترکی داشتند، از هم جدا شدند. تیمی متشکل ۱۲ جراح، شش متخصص بیهوشی و هشت پرستار در بیمارستان اطفال تگزاس این عمل جراحی را نجام دادند. این عمل جراحی که ۲۶ ساعت طول کشید، اولین جراحی موفق جداسازی دوقلوهای به هم چسبیده‌ای بود که از ناحبه سینه و شکم به هم چسبیده بودند.


اوایل همین هفته هم خبر رسید که دو نوزاد به هم چسبیده پسر در یک عمل جراحی ۹ ساعته از هم جدا شدند. یک تیم پزشکی با هدایت دکتر عبدالله رابعه، وزیر بهداشت سابق عربستان در بیمارستانی در عربستان سعودی این عمل را انجام دادند.
(منبع: دیلی میل)

مطلب مرتبط:
زنی بدون رحم دوقلو زایید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ