میان‌‌و‌عده را کی بخورید بهتر است؟

maryam01
وقتی گرسنه‌اید اصلاً در شرایط خوبی نیستید، حواس‌تان پرت است، یا خسته‌اید، و شاید عصبی. پس به یک میان‌وعده سالم نیاز دارید، که لااقل تا وعده‌ی غذایی بعدی سیر نگه‌تان دارد.

وقتی گرسنه‌اید اصلاً در شرایط خوبی نیستید، حواس‌تان پرت است، یا خسته‌اید، و شاید عصبی. پس به یک میان‌وعده سالم نیاز دارید، که لااقل تا وعده‌ی غذایی بعدی سیر نگه‌تان دارد. سؤال این است که آیا می‌خواهید برای درست کردنش وقت صرف کنید یا نه؟ در این‌جا به برخی چیزهایی که باید در مورد میان‌وعده بدانید اشاره می‌کنیم:
۱- میان‌وعده را از قبل برای طول هفته آماده کنید
بعضی گزینه‌های سالم و خوشمزه برای میان‌وعده عبارتند از:
* خوراک‌هایی حاوی پروتئین و سرشار از فیبر
* حمص‌ها و سبزیجات
* سیب و کره‌ی بادام‌زمینی
* اسموتی‌ها
۲- حواستان به خودتان باشید
ممکن است بی‌آنکه بدانید چه چیز شما را وادار به خوردن کرده چیزی بخورید. به صدای بدن‌تان گوش دهید و ببینید دقیقا به چه نیاز دارد، چه مراقبه باشد، یا نوشتن و یا حتی پنج دقیقه استراحت بین قرارهای کاری.
۳- سعی کنید میان‌وعده جلو دست‌تان نباشد،‌ اما در دسترس باشد
بهترین راه برای داشتن میان‌وعده در سر کار این است که آن را در آشپزخانه شرکت بگذارید، نه روی میزتان. این کار باعث می‌شود بیشتر بر روی کارتان تمرکز کنید به جای آنکه فکرتان سر میان‌وعده‌تان باشد.
۴- میان‌وعده خوب بخورید… اما نه تمام روز
میان‌وعده باید شما را تا وعده‌‌ی غذایی بعدی نگه دارد، نه در تمام طول روز. به جای خوردن یک نهار مفصل، خودتان را با میان‌وعده سیر نکنید.
۵- پیش از خوردن میان‌وعده، آن را با احساس‌تان بسنجید
گاهی ممکن است برای معطوف کردن ذهن‌تان به چیزی دیگر نسبت به موضوعی که آزارتان می‌دهد، حواس‌تان را با خوردن میان‌وعده پرت کنید. نسبت به آنچه در آن لحظه احساس می‌کنید آگاه باشید، و توجه داشته باشید که برای خودتان و احساستان وقت بگذارید.
۶- مطمئن شوید که تشنه نیستید
مطالعات نشان می‌دهد که اغلب اوقات تشنگی با گرسنگی اشتباه گرفته می‌شود. ممکن است بدن‌تان به آب نیاز داشته باشد بدون آنکه بتوانید تشخیص دهید.
۷- برای قوی‌تر شدن و سیرتر ماندن میان‌وعده بخورید
خوردن غذای خوب بعد از یک کار سخت شما را برای کارهای بعدی آماده می‌کند. سعی کنید چیزی بخورید که سرشار از پروتئین بوده و به راحتی هضم شود.
(منبع: yahoohealth)

مطلب مرتبط:
۱۲ میان‌وعده‌ خوشمزه و کم کالری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ