آنجلینا جولی تخمدان و لوله رحمش را هم برداشت

mojtaba
آنجلینا جولی، ستاره سینما دو سل پس از عمل جراحی پستان، در یک عمل جراحی دیگر، تخمدان‌ها و لوله رحمش را برداشت تا از ابتلا به سرطان پیشگیری کند.

آنجلینا جولی، ستاره سینما دو سل پس از عمل جراحی پستان، در یک عمل جراحی دیگر، تخمدان‌ها و لوله رحمش را برداشت تا از ابتلا به سرطان پیشگیری کند.
دو سال نتایج آزمایش‌های پزشکی نشان داد که خانم جولی یک ژن معیوب دارد که احتمال ابتلای او به سرطان سینه را تا ۸۷ درصد و احتمال ابتلا به سرطان تخمدان را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد. به همین دلیل او در فوریه سال ۲۰۱۳، در یک عمل جراحی ماستکتومی، پستان‌هایش را برداشت، اتفاقی که بسیار جنجال به پا کرد. چون برای اولین بار که یک ستاره هالیوود در سن ۳۷ سالگی و در اوج چنین اقدام پیشگیرانه‌ای را انجام دهد.

مجله ستاره‌های الودکتر را چهارشنبه‌ها رایگان دریافت کنید
اما آنجلینا جولی حق داشت که این احتمالات را جدی بگیرد. چون هم مادر و هم خاله او به دلیل ابتلا به سرطان پستان جان باختند. مادر آنجلینا جولی در سن ۴۹ سالگی در پی آزمایش‌های پزشکی متوجه شد که به سرطان تخمدان‌ها ابتلا دارد. او در سن ۵۶ سالگی جان خود را بر اثر این بیماری از دست داد.

پس از عمل جراحی برداشتن پستان، احتمال ابتلای آنجلینا جولی به سرطان سینه به ۵ درصد کاهش یافت. اما این باعث نشد که او اقدامات درمانی‌اش را متوقف کند. آنجلینا جولی همچنان به آزمایشات منظم خود ادامه داد. او حدود دو هفته پیش در جریان یک آزمایش خون با نشانه‌هایی روبرو شد که می‌توانست دال بر مراحل اولیه سرطان باشد. اگر چه آزمایش‌های بعدی حاکی از آن بود که این هنرپیشه ۳۹ ساله به سرطان مبتلا نیست، اما او پس از رایزنی با پزشکان معالج و توصیه‌ی آنان تصمیم به برداشتن تخمدان‌ها و لوله‌های رحم گرفت.
(منبع: رویترز)

خبر مرتبط:
۷ غذایی که باعث سرطان سینه می‌شود

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ