با همسر خشمگین خود چطور برخورد کنیم؟

maryam01
بسیاری از افراد داشتن همسری خشن را به زندگی در کنار یک کوه آتشفشان تشبیه می‌کنند- هیچ‌وقت نمی‌دانید که کی فوران می‌کند و چه خساراتی به بار می‌آورد.

بسیاری از افراد داشتن همسری خشن را به زندگی در کنار یک کوه آتشفشان تشبیه می‌کنند- هیچ‌وقت نمی‌دانید که کی فوران می‌کند و چه خساراتی به بار می‌آورد.
در این‌جا می‌خواهیم به بعضی راه‌کارهای زندگی با یک همسر خشمگین اشاره کنیم که برای هر دو طرف رابطه، مفید و مؤثر است.
آگاه باشید
وقتی با کسی که پرخاشگر است روبه‌رو می‌شوید بهتر است بدانید که این حالت، چیزی فراتر از «مشکل برخورد» یا «کمبود احترام نسبت به دیگران» بوده و در واقع یک جور مسئله‌ی پزشکی است. بنابراین قبل از آن‌که بابت خشم توجیه‌ناپذیر آن فرد به حالش تأسف بخورید، سعی کنید درباره‌ی آن اطلاعات کافی داشته و نسبت به او دلسوز باشید.

خبرنامه‌های رایگان الودکتر را روزانه دریافت کنید

سعی کنید به طور مؤثری با دیگران ارتباط برقرار کنید

ارتباط مقوله‌ی بسیاری مهمی است اما دانستن راه صحبت کردن با فردی که عصبانی ا‌ست بسیار مهم‌تر است. سعی کنید این مسئله را درک کنید که ریشه‌ی عصبانیت، احساس ناامنی و مورد توجه قرار نگرفتن و یا ضعف است بنابراین به‌جای انتقاد، سعی کنید مهربان و صمیمی باشید حتی اگر طرف مقابل با شما مهربان نبود.
شیوه‌ی درست و سالم زندگی
داشتن یک زندگی سالم می‌تواند یک راه عالی برای کاهش عصبانیت و دلواپسی باشد. ورزش تأثیرات مثبتی بر سلامت روانی داشته که باعث انتشار اندورفین در بدن می‌شود.
مرزهایی را مشخص کنید
یکی از راه‌های مدیریت خشم این است که مرزها و محدودیت‌هایی برای خود بگذارید. در نهایت باید هم به لحاظ احساسی و هم جسمی از خود محافظت کنید. از خودتان تراز بگیرید و ببینید آستانه‌ی تحمل‌تان چقدر است. وقتی همسرتان از آن حد بیشتر برود مطمئن باشید که دیگر عصبانی نمی‌شوید.
(منبع: msn)

خبر مرتبط:
گمان می کنید مدیریت خشم را بلد هستید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ