در روز زن، این افکار را به همسرتان هدیه کنید+توضیح دکتر خوش روش

mojtaba
ایرانیان سال‌هاست که در سنتی حسنه، روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) را به عنوان روز زن پاس می‌دارند. دکتر وحید خوش روش، مدرس دانشگاه و مشاور روانشناسی سایت الودکتر پیشنهادی برای استفاده حداکثری از این اتفاق فرخنده دارد.

ایرانیان سال‌هاست که در سنتی حسنه، روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) را به عنوان روز زن پاس می‌دارند. دکتر وحید خوش روش، مدرس دانشگاه و مشاور روانشناسی سایت الودکتر پیشنهادی برای استفاده حداکثری از این اتفاق فرخنده دارد.
سالروز حضرت فاطمه زهرا (س) را روز مادر و روز زن می‌دانیم و می‌کوشیم در این روز با هدایایی مقام مادر و زن را بزرگ بداریم. گرچه هیچ هدیه‌ای ذره‌ای از محبت‌های مادران فداکار را جبران نمی‌کند، اما همه پذیرفته‌ایم که با حداقل هدیه‌ای حتا یک شاخه گل به مادران‌مان بگوییم که قدردان زحمات بی‌پایانی که برای‌مان کشیده‌اند هستیم.
در این روز که روز زن خوانده می‌شود، مردان نیز برای همسر‌شان هدایایی تهیه می‌کنند و می‌کوشند همسرشان را خوشحال کنند. 
البته نام‌گذاری این روز فرخنده به روز زن به معنای آن نیست که در بقیه روزهای سال، مقام و منزلت زن نادیده گرفته می‌شود، بلکه قرار است در این روز توجه ویژه‌ای به زنان شود.
به نظر این روز می‌تواند به گونه‌ای متفاوتی برگزار شود که هم در آن مقام زن ارج گذاشته شود و هم به بهبود سلامت روانی خانواده بینجامد
اگر روز ۲۴ ساعت است، شما به عنوان یک مرد دقایقی از روز مبارک زن را به گفتن تبریک به همسر و تهیه هدیه برای او صرف می‌کنید. اما می‌توانید از این روز استفاده کنید و با مرور رفتار خود در یک سال گذشته با همسرتان متوجه شیود که رفتار او در سلامت روانی خانواده و تحکیم آن چقدر نقش داشته‌ا‌ید. می‌توانید از خودتان بپرسید که چقدر قدردان زحمات همسرتان بوده‌اید؟ چندین و چندبار وقتی از سرکار برگشته‌اید – به دلیل خستگی یا هر دلیل دیگر- متوجه زحماتی که همسرتان در نبودتان کشیده و خانه را به مکانی آرام‌بخش تبدیل کرده، نشده‌اید؟ اگر همسرتان شاغل است، فکر کنید چندبار فراموش کرده‌اید که وقتی هر دو شاغل هستید، باید در وظایف مربوط به خانه به او کمک کنید و همیشه طلبکار نباشید؟ سر سفره چند بار وقتی لقمه اول غذا را که خوردید بلافاصله گفته‌اید بی‌نمک است اما بعد از سیر شدن یادتان رفته از همسرتان تشکر بکنید؟ نیازی نیست سوالات را به زبان بیاورید و جواب‌ها را با صدای بلند بگویید. قرار هم نیست به خودتان نمره بدهید. این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر را اگر از خودتان بپرسید شاید بهترین هدیه‌ای است که به همسرتان در روز زن ارزانی دارید. چون یقیناً صرف مطرح کردن این سوالات با خودتان در ذهن، روز پس از روز زن، مرد بهتری برای همسرتان خواهید بود.خبر مرتبط:
برای داشتن رابطه زناشویی پر از عشق، بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ