غذاهایی مفید برای بدنسازی- بخش اول

maryam01
در ابتدای امر به نظر می‌رسد که بدنسازی، ماموریتی غیرممکن است، اما اگر فرد تمرینات ورزشی منظم انجام دهد و در مدت زمان کوتاهی تغذیه‌ی سالم داشته باشد، این ماموریت غیرممکن، ممکن می‌شود.

در ابتدای امر به نظر می‌رسد که بدنسازی، ماموریتی غیرممکن است، اما اگر فرد تمرینات ورزشی منظم انجام دهد و در مدت زمان کوتاهی تغذیه‌ی سالم داشته باشد، این ماموریت غیرممکن، ممکن می‌شود. در ادامه به غذاهای سالمی که باید بخشی از رژیم غذایی هر بدنسازی باشد اشاره می‌کنیم. این غذاها کمک زیادی به ساختن و حفظ عضلات بدن می‌کنند.
۱) سفیده‌ی تخم‌مرغ
بدنسازها به پروتئین زیادی نیاز دارند، چون رشد عضلات در گرو پروتئین است. سفیدی تخم مرغ، یکی از بهترین غذاهای بدنسازی است چون نسبت پروتئین آن به چربی ۶۰:۱ است. بنابراین تخم‌مرغ پروتئین خالص را به شکل طبیعی در اختیار قرار می‌دهد.
۲) جوجه مرغ
گوشت سفید مثل گوشت جوجه مرغ و بوقلمون منبع غنی پروتئین است. بنابراین اگر می‌خواهید حجم عضله‌تان را هم افزایش دهید باید سینه‌ی جوجه مرغ و بوقلمون را در مواد غذایی روزانه‌تان بگنجانید. به علاوه گوشت سفید سرشار از چربی‌های اشباع‌نشده‌ای است که برای رشد عضله مفید است.
۳) ماهی
اگر اسیدهای چرب، در بین بهترین غذاها برای بدنسازی نیستند،اما فقدان مقدار مشخصی از اسیدهای چرب به التهاب و مشکلات دیگر می‌انجامد. امگا ۳ نمونه‌ای از اسیدهای چرب لازم است و ماهی، منبع سرشار آن است. به همین دلیل است که به بدنسازها توصیه می‌شود که از ماهی به عنوان غذایی مفید مصرف کنند. می‌توانید ماهی ساردین، قزل‌آلا، تن و ماهی آزاد بخورید.

مجله تغذیه الودکتر را یکشنبه‌ها رایگان دریافت کنید

۴) حبوبات و لوبیا
مردم اغلب دچار این سوءتفاهم هستند که بهترین غذا برای بدنسازی تنها گوشت، کربوهیدرات پایین و سفیده تخم‌مرغ است. در حقیقت غذاهای دیگر هم هستند که متابولیسم بدن‌تان را افزایش داده و به روند ساخت عضله سرعت می‌بخشند. حبوبات و لوبیاها نمونه‌های روشنی از این غذاها هستند. آنها سرشار از پروتئین و فیبر هستند. فیبرسیستم متابولیسم شما را ارتقا می‌بخشد و به بدن کمک می‌کند که از شر مواد بی‌خاصیتی خلاص شود که اگر به طور مناسب از بین نروند، منشا بیماری‌ها خواهند بود.
۵) گوشت قرمز
گوشت قرمز هم گزینه‌ی خوبی برای بدنسازهاست. گوشت قرمز سرشار از پروتئین، روی، آهن و ویتامین‌های B است که همه‌ی اینها نقش مهمی در رشد عضلات ایفا می کنند. اگرچه گوشت قرمز را باید یک یا دوبار در هفته مصرف کرد. اگر آن را به طور منظم در برنامه غذایی‌تان بگنجانید، مقدار کالری بدن‌تان افزایش خواهد یافت و این برای رشد عضلات شما خوب نیست.
(منبع: مترو)
غذاهایی مفید برای بدنسازی- بخش دوم

پیرترین بدنساز جهان+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ