توصیه‌هایی‌ برای کاهش استرس در ۱۲ دقیقه

maryam01
استرس در جهان امروز امری اجتناب ناپذیر است. استراحت، گذراندن وقت بیشتر با دوستان و خانواده و همچنین مشغول‌شدن با سرگرمی‌های مورد علاقه بهترین راه برای کاهش استرس است اما اگر وقتش را ندارید، در اینجا پنج روش برای کاهش استرس در ۱۲ دقیقه یا کمتر را به شما معرفی می‌کنیم.

استرس در جهان امروز امری اجتناب ناپذیر است. استراحت، گذراندن وقت بیشتر با دوستان و خانواده و همچنین مشغول‌شدن با سرگرمی‌های مورد علاقه بهترین راه برای کاهش استرس است اما اگر وقتش را ندارید، در اینجا پنج روش برای کاهش استرس در ۱۲ دقیقه یا کمتر را به شما معرفی می‌کنیم.
۱- شکلات تلخ
بله! شکلات تلخ (بالای ۷۰ درصد) به طرز شگفت‌انگیزی استرس را کم می‌کند.شکلات تلخ با هورمون استرس‌زای کوتیزول می‌جنگد و تاثیری آرامبخش بر بدن دارد. شکلات همچنین از آنتی‌اکسیدان‌‌هایی به نام پلی فنول بهره می‌برد که فوائد سلامتی‌بخش زیادی دارد. علاوه بر این، شکلات از وقوع حمله‌ی قلبی جلوگیری کرده و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.
البته در نظر داشته باشید که شکلات‌هایی که کارخانه‌های تجاری تولید می‌کنند، قند و چربی بالایی دارد، بنابراین کلید موفقیت، اعتدال است.
۲- مدیتیشن
جامعه پزشکی امروز بیش از قبل به مدیتیشن توجه دارد. مدیتیشن باکاهش استرس و تنش تاثیرات شگرفی بر ذهن و بدن ما می‌گذارد.
انواع مدیتیشن‌های کوتاهی وجود دارد که می‌توانند به سرعت استرس را از شما دور کنند. اگر وقتش را ندارید که به کلاس مدیتیشن بروید،‌روی اینترنت ویدیوهای مفیدی در این‌باره وجود دارد.
مدیتیشن ایشا کریا، کمتر از ۱۲ دقیقه زمان می‌برد و دستورالعمل‌های آسانی هم دارد.
۳- مانترا و سرود
وزارت امور کهنه‌ سربازان ایالات متحده مجموعه مطالعاتی را روی کهنه‌ سربازان ارتش آمریکا انجام داد و متوجه شد که مانترا (در آیین هند و به استفاده از انرژی نهفته انسان به کمک اصواتی خاص گفته می‌شود.) و سرودهای روحانی می‌تواند مانع از رشد استرس در انسان شوند.
صداهای تسکین‌بخش و موسیقی به خلق یک حس آرامش کمک می‌کند.با شنیدن کمتر از شش دقیقه آواهای مانترا در روز می‌توانید استرس را از خود دور کنید. حتا این آواها می‌تواند هنگامی که در حال کار هستید در اتاق پخش شود.
۴- موسیقی کلاسیک
مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که موسیقی کلاسیک می‌تواند به آدم‌ها کمک کند تا خیلی سریع از تجربیات استرس‌زا فاصله بگیرند.
شنیدن موسیقی کلاسیک هنگام کار هم می‌تواند حال انسان را بهتر کند و باعث شود که از کار بیشتر رضایت داشته باشد.
همچنین موسیقی کلاسیک ضریب هوشی را هم چند نمره‌ای بالا می‌برد، شنیدن موسیقی موتزارت دقیقا چنین تاثیری دارد. اما خیلی هیجان زده نشوید چون این تاثیر بعد از پنج دقیقه از بین می‌رود.
۵- چای سبز
چای سبز که سرشار از آمینو اسید ال‌–تیامین است می‌تواند به شما کمک کند تا با یک روز سخت کاری کنار بیایید. مطالعات نشان می‌دهد که ال – تیامین تاثیری تسکین‌بخش بر بدن انسان دارد.
همچنین چای کافئین هم دارد که ضربان قلب و سطح متابولیسم را بالا می‌برد. کافئین برای آرامش خوب نیست. اما تاثیر مثبت ال – تیامین بر تاثیر منفی کافئین می‌چربد.
(منبع: msn)

چگونه با یک روش طبیعی استرس خود را کاهش دهیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ