مراجعه منظم به دندان‌پزشکی، تضمین‌کننده سلامت دندان نیست

mojtaba
اغلب مشاهده می‌کنیم که بعضی اشخاص هر شش ماه یک بار به دندان‌پزشکی می‌روند و مشکلی هم ندارند. اما مراقب باشید، چرا که اگر دندان خراب یا در دست ترمیم دارید فقط شش ماه یکبار به دندان‌پزشکی رفتن مشکل شما را حل نمی‌کند.

«من هر شش ماه یک بار به دندان‌پزشکی می‌روم پس مشکلات زیادی نخواهم داشت». این هم می‌تواند درست باشد و هم نمی‌تواند. اغلب مشاهده می‌کنیم که بعضی اشخاص هر شش ماه یک بار به دندان‌پزشکی می‌روند و مشکلی هم ندارند. اما مراقب باشید، چرا که اگر دندان خراب یا در دست ترمیم دارید فقط شش ماه یکبار به دندان‌پزشکی رفتن مشکل شما را حل نمی‌کند. مسائلی مانند دندان خراب یا دندانی که ترمیم آن کامل نشده ممکن است کار را به جائی بکشاند که وضع بدتر شود و شخص دندان خودش را از دست بدهد و یا هزینه درمان آن به بالاترین حد ممکن برسد.
اگر هر روز از نخ دندان و مسواک استفاده نمی‌کنید بهتر است که هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید. اما به این اکتفا نکنید. هر وقت کمترین مشکلی احساس کردید، بلافاصله به دندان‌پزشکی مراجعه کنید؛ چون ممکن است در فاصله شش ماه، یک دندان‌تان به طور کامل از دست برود.
قانون اول این است که باید همیشه از نخ دندان برای تمیز کردن لای دندان‌ها استفاده کنید زیرا که عموماً هشتاد و پنج درصد بزرگسالان مشکلات دندان‌هایشان با لایه دندان‌های‌شان است، جایی که مسواک به آن نمی‌رسد.

برای سلامت دندان چی بخوریم و نخوریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ