چرا جراحی زیبایی بینی برای نوجوانان مضر است؟

مهرناز زاوه
سالهاست که جراحی بینی در بین مردان و زنان و همچنین نوجوانان بسیار با اهمیت و محبوب شده است. بر اساس آمار به دست آمده از جامعه جراحی زیبایی و پلاستیک آمریکا هر ساله حدود 10هزار نوجوان هجده ساله و حتی جوان‌تر در آمریکا بینی خود را عمل می‌کنند.

سالهاست که جراحی بینی در بین مردان و زنان و همچنین نوجوانان بسیار با اهمیت و محبوب شده است. بر اساس آمار به دست آمده از جامعه جراحی زیبایی و پلاستیک آمریکا هر ساله حدود 10هزار نوجوان هجده ساله و حتی جوان‌تر در آمریکا بینی خود را عمل می‌کنند.
اگر شما پدر و مادر یک پسر یا یک دختر نوجوان هستید که تمایل دارد بینی‌اش جراحی زیبایی شود باید خیلی درباره این موضوع فکر کنید. جراحی پلاستیک بینی امر بسیار مهم و جدی است. آیا واقعا جراحی بینی برای نوجوان‌ها مناسب است؟ آیا دختران یا پسرانتان اهداف مناسبی در ذهن دارند؟ اصلا چه سنی برای جراحی بینی مناسب است؟
فوائد جراحی بینی برای نوجوانان
برای نوجوانان بالغ با بینی‌های بزرگ و یا با شکل نا‌متناسب جراحی بینی زندگی آن‌ها را عوض می‌کند. با توجه به این مطلب که بسیاری از نوجوانان به علت فرم بینی و یا اندازه آن در جامعه مورد اذیت، آزار و تمسخر قرار گرفته و رنج می‌برند، جراحی بینی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا دوباره اعتماد به نفس خود را در زمان شکل‌گیری شخصیتشان به دست آورند.
جراحی زیبایی بینی می‌تواند نوجوان را در جنبه‌های مختلف زندگی جلو ببرد بدون اینکه درباره ظاهر خود احساس نگرانی کند.
البته اگر نوجوان شما از ناحیه بینی آسیب دیده است آن‌وقت جراحی زیبایی بینی برای او بسیار ضروری خواهد بود. انگیزه این جراحی برای نوجوان چه بدست آوردن ظاهر مناسب باشد چه برای پیش بردن اهداف خاصی مد نظر باشد، به عنوان خوانواده او شما می‌توانید مطمئن باشید که یک جراح با تجربه و ماهر می‌تواند ظاهر زیبایی برای نوجوان شما بسازد.
جراحی بینی در چه مواردی مناسب نیست
هر فردی برای جراحی پلاستیک بینی مناسب نیست و این مقوله برای جوانان و نوجوانان نیز صدق می‌کند. بعضی اشخاص فقط برای اینکه تغییر شکل در صورت خود داشته باشند و یا فقط برای اینکه بینی خود را با بقیه اجزای صورتشان هماهنگ کنند به جراحی پلاستیک روی می‌آورند.
اگر نوجوان شما فقط به منظور اینکه بینی‌اش را شبیه به بینی هنرپیشه مشهوری در آورد می‌خواهد جراحی کند و یا می‌خواهد که بینی‌اش صاف‌تر شود و خطوطی را که از خانواده خود به ارث برده است از بین ببرد، بهتر است که با او مشورت کرده و او را تشویق به صبر و شکیبایی کنید.
برخی از اشخاص و همینطور نوجوانان، از یک بیماری به نام اختلال بدشکلی بدن رنج می‌برند. اگر نوجوان شما فقط به خاطر یک عیب کوچک و یا ایرادی که اصلا وجود ندارد و فقط خودش می‌بیند و یا کلا به خاطر ظاهر خودش وسواس نشان می‌دهد باید حتما به او مشاوره دهید.
سن مناسب برای جراحی زیبایی بینی
وقتی شما و پسر و یا دختر نوجوان شما با هم سر مسئله جراحی بینی به توافق رسیدید آن‌وقت این سوال به میان می‌آید که برای جراحی زیبایی بینی چه سنی مناسب است؟
از نظر جسمی سن مناسب زمانی است که شخص نوجوان به اندازه کافی رشد کرده باشد. سن مناسب برای دختران نوجوان 15 تا 16 سالگی و برای پسران نوجوان 16 تا 17 سالگی است.
این مهم است که بلوغ فکری و ذهنی نوجوان خود را هم بسنجید. علاوه بر اینکه باید انتظار نتایج مناسب از جراحی را داشته باشید نوجوان شما باید نشان دهد که تمام جنبه‌های جراحی را درک می‌کند و مشتاقانه به دستورالعمل‌های بعد از جراحی گوش می‌دهد و عمل می‌کند زیرا همچنان امکان دارد به علت تغییرات انجام شده از طرف دیگران مورد انتقاد قرار گیرد.
نگران نباشید و احساس تنهایی نکید زیرا همان جراح پلاستیک با تجربه و ماهر با شما مشورت میکند و شما و نوجوانتان را به مسیر درست هدایت می‌کند.

در کنارگونه های پوست صورتم پوسته های ریزی به وجود آمده و خارش دارد باید چه کار کنم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ