آیا بزرگسالان هم می توانند از مزیت ارتودنسی برخوردار شوند؟

maryam01
دکترتوکلی جو متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت: درمان های ارتودنسی مختص به سن خواستی نیست. یعنی افرادی که بزرگسال هستند و این موقعیت را نداشته اند که در کودکی یا نوجوانی درمان ارتودنسی انجام دهند، می توانند از فواید ارتودنسی بهره مند شوند.

دکترتوکلی جو متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت:

درمان های ارتودنسی مختص به سن خواستی نیست. یعنی افرادی که بزرگسال هستند و این موقعیت را نداشته اند که در کودکی یا نوجوانی درمان ارتودنسی انجام دهند، می توانند از فواید ارتودنسی بهره مند شوند. موردی که باید در نظر بگیریم در بزرگسالان، مشکلات لثه ای یا همان بیماری لثه ای است. اگر بزرگسالی مراجعه می‌کند برای درمان های ارتودنسی اولین بررسی باید مشکلات لثه ای باشد. در صورت وجود مشکلات لثه ای حتما بزرگسال باید به متخصص لثه مراجعه کنند؛ چرا که مشکل لثه باید درمان و تحت کنترل قرار گرفته شود تا درمان ارتودنسی امکان پذیر باشد.

با خدمات زیبایی نمی توان روهم رفتگی دندان ها را اصلاح کرد؟

پس کسانی که بدین تصور هستند و مراجعه می کنند برای کار زیبایی به همکارانی که در حوزه زیبایی دندان که فعالیت دارند باید بدانند که بعضی از مشکلات دندانی از قبیل رو هم رفتگی خیلی زیاد یا حتی در حد متوسط را ما نمی توانیم با درمان های زیبایی حل کنیم. یعنی ارتودنسی که به قول معروف می گویند ارتودنسی یک روزه یا ارتودنسی در یک روز این کاملا اشتباه و گمراه کننده است. اول باید دندان ها در جایگاه خودشان قرار گرفته شوند. تناسب آنها درست شود تا بزرگسالان عزیز بتوانند درمان های دیگر زیبایی را انجام دهند. در غیر این صورت آن درمان های از قبیل لمینت یا مثلا روکش های پورسلنی یا هم رنگ دندان که مراجعه می‌کنند که از این طریق دندان های ردیف و سالمی داشته باشند. اگر ریشه های دندان در جایگاه خودشان قرار نگرفته باشند، این نوع درمان ها نه تنها به بیمار کمک نمی کند بلکه مشکلات بسیاری را در آینده در پیش خواهد داشت. این را شما باید توجه کنید هیچ نوع درمانی نمی تواند جایگزین درمان ارتودنسی شود. در ارتودنسی ما دندان را درفک همراه با ریشه های آنها جابجا می کنیم در صورتی که من دوست دارم این مثال را بزنم که شما وقتی که مراجعه می کنید یا مشکل رو هم رفتگی زیاد دارید و آن دکتر بدون توجه، کارهای زیبایی انجام می دهد مثل آن می ماند که ساختمان متروکه ای را شما بروید نمای بیرونی آن را برای شما جلوه دهند در صورتی که فندانسیون و سازه آن ساختمان هنوز مشکل دارد و در آینده می‌تواند عوارض بسیار سنگین و غیر قابل جبرانی را در برداشته باشد.

دکترتوکلی جو متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت:

دکتر مجید رضا توکلی جو، با اخذ دکترای دندانپزشکی و سپس تخصص در رشته ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت از دانشگاه کالیفرنیا فارغ التحصیل شدند. ایشان از سال دوم دندانپزشکی به خاطر علاقه زیادی که به پژوهش داشتند در حوزه بیماری های مفاصل فکی و مکانیزم تخریب این مفاصل در آرتروز روماتیسم پیشرفته حدود شش سال به پژوهش زیر نظر دکتر Sunil Kapila یکی از مطرحترین اساتید ارتودنسی در آمریکا به پژوهش پرداختند که حاصل این زحمات منجر به نشر چندین مقاله در ژورنال معتبر شد. سپس ایشان بعد از ۱۵ سال کار و تدریس در رشته تخصصی ارتودنسی در کالیفرنیا در سال ۱۳۹۰ مطب خود را در تهران احداث کردند.

برای ارتباط با دکتر مجیدرضا توکلی جو می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122235707 

021۲۲۲۰۴۵۸۹

آدرس: تهران، بلوار اندرزگو، جنب کوچه عبدالهی جنوبی، پلاک ۷۲، ساختمان پارسیان، طبقه دوم، واحد ۱۱

وب سایت: drtavakolijou.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-07-17 - 10:36 پاسخ

سلام آقای دکترمن دندان مصنوعی دارم ولثه پایینم صاف شده ودندانسازگفته درزیرلثه 2تا پایه بگذارندتادندانها توسط این دوپایه دردهان قراربگیره من می ترسم راهنماییم کنید بخاطرلثه صاف چکارکنم

admin

admin

1394-07-17 - 10:36

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .