چگونگی تقویت حافظه – قسمت اول

a.mahammadi
یکی از راهکارهایی که می تواند منجر به تقویت حافظه شود مصرف آب در طول روز است

به نام خدا

عربی هستم کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

یکی از سوالات متداول سایت الودکتر در رابطه با چگونگی تقویت حافظه است. یکی از راهکارهایی که می تواند منجر به تقویت حافظه شود مصرف آب در طول روز است. 99 درصد فعالیت های کل بدن و 100 درصد فعالیتهای مغزی ما در مواد محلولی انجام می شود و آب و اکسیژن بدن را می رساند و یکی دیگر از راهکارها مبارزه با عفونت ها بخصوص عفونت هایی که در سر و گردن هست، مبارزه با اضطراب افسردگی، مبارزه با استرس می تواند کمک به بالا بردن حافظه ما شود. البته اضطراب 5 تا 10 درصدش می تواند محرک انسان باشد ولی اگر بالاتر از این درصد باشد مشکل ساز است. اکسیژن رسانی بهتر به مغز که این هم می تواند از یکسری تکنیک ها بدست آید از جمله اینکه سعی  کنیم شب ها موقع استراحت و خوابیدن بالش نرم زیر سرمان بگذاریم. بالش های سفت رگهای خونی را جریانش را قطع می کند و همینطور مدل بهتر خوابیدن به این صورت که سعی کنیم چهره مان به سقف باشد، غلظت خون ما باید رقیق باشد، مصرف یکسری غذاها مثل کاهو، انبه، انار، سویا، و از این قبیل می تواند غلظت خون ما را رقیق کند. فشارخون نرمال داشتن هم یکی از راهکارهایی است که می تواند اکسیژن رسانی بهتری به مغز ما داشته باشد.

همینطور نرمش و برنامه ورزشی را در طول روز داشتن، نرمشهایی که بتواند خون را از سمت پای ما به سمت بالا برساند مثل پیاده روی، آهسته دویدن، هوازی، دوچرخه سواری، شنا و در بعضی موارد هم کار با وزنه می تواند جزو دسته ورزشهایی باشد که به تقویت حافظه ما کمک کند.

همینطور تغذیه مناسب داشتن به این صورت که سعی کنیم صبحانه خوبی داشته باشیم، نهارمان بصورت متوسط و شام را کم بخورید و همینطور استفاده از میوه جات و سبزیجات در طول روز، میوه هایی را سعی کنیم استفاده کنیم که رنگدانه های قرمز داشته باشند مثل ترب، آلبالو، گیلاس، گوجه، انار، انواع توت، شاه توت، توت فرنگی، تمشک، زغال اخته، اینها همه میوه هایی هستند که می توانند حافظه ما را تقویت کنند و از جمله سبزیجاتی مثل اسفناج، هویج، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و ویتامین های B می توانند کمک کننده حافظه باشند و همینطور اسید فولیک.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
محمد

محمد

1396-04-18 - 21:27 پاسخ

عالی