چگونگی مقابله با شکست های عشقی-قسمت اول

a.mahammadi
اولین مرحله برای اینکه بتوانی حال خودت را تغییر دهی این است که واقعیت را قبول کنی واقعیت این است که نباید دنبال مقصر باشی.

به نام خدا

 عربی هستم کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

یکی از سوالات متداول مخاطبان سایت الودکتر در رابطه با شکست های عشقی و چگونگی کنا رآمدن با این شکستهای عشق هست.

شکست عشقی خوردی؟ حالت خیلی بد است؟ بغض داری، دلت شکسته، غمگینی، احساس تنهایی می کنی، دلت می خواهد گریه کنی، دلت می خواهد فریاد بکشی، بعضی وقت ها دلت می خواهد نباشی، نمی دانی کجا ولی دوست نداری همونجایی که هستی باشی فکر می کنی بدون اون آدم نمی تونی زندگی کنی،فکر می کنی اگر اون آدم نباشد ادامه دادن زندگی برایت خیلی سخت است ولی تلخ تر از همه اینها این است که فکر می کنی این حالت برای همیشه همینطور خواهد بود و همیشگی است.

اولین مرحله برای اینکه بتوانی حال خودت را تغییر دهی این است که واقعیت را قبول کنی واقعیت این است که نباید دنبال مقصر، دنبال اینکه کی اشتباه کرده که این مسیر به اینجا منجر شده دنبال این نباشی، همیشه دلایل کافی برای پایان دادن یک رابطه وجود دارد، به هرحال یکی از شما راضی به ادامه این رابطه نبوده قبول کن رابطه تمام شده و در مرحله بعد دوست من اعتماد کن به زمان، گذشت زمان می تواند حال تو را به طور تدریجی بهتر کند، مهم این است که بخواهی بهتر بشوی. اولین کار اعتماد به خودت، به توانایی های خودت، اعتماد به زمان که با گذشت زمان حالی که الان داری را نخواهی داشت و اما مرحله بعدی، حذف کردن تمام پیامک ها، ایمیل ها، پیامهای صوتی، عکس و یا هدیه هایی که برایت خریده است از همه چیزهایی که خاطره با او بودن را برای تو یادآوری می کند. برای گذرکردن ناراحتی و سختی نیاز است بکشی ولی مطمئن باش می توانی تغییر دهی، جداشود، از آزادی خودت لذت ببر سعی کن وابسته نباشی، وابستگی آزارت می دهد و این جمله را با خودت تکرار کن: من برای شاد بودن به هیچ کس و هیچ چیزی نیاز ندارم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ