سینا سرلک در خندوانه

parya
سینا سرلک سنتی خوان و خواننده با سواد ایرانی و از شاگردان محمدرضا شجریان شب گذشته مهمان برنامه خندوانه بود که رامبد جوان گفتگوی گرم و تماشاگرپسندی را با وی رقم زد.

حضور سینا سرلک در خندوانه

شب گذشته سینا سرلک سنتی خوان پرآوازه ایران، مهمان رامبد و برنامه اش بود.
وی در آغاز گفتگو گفت من به دلایلی در برنامه های تلویزیونی حضور نداشتم ولی به خاطر علاقه ای که به رامبد جوان و برنامه اش داشتم افتخار حضور دراین برنامه را داشتم.
یک سری قراردادها برای برقراری کنسرت در داخل و خارج کشور درحال تنظیم شدن است. که کنسرت خارج از کشور یکی دوماه دیگر در منچستر اجرا می شود.
کارنامه هنری و شروع فعالیت
من حدوداً ۲۵ آلبوم تولید کردم ولی در فروشگاه‌ها در قفسه هاست و خیلی علاقه ای به فروش آن ندارد و چندبار بااین صحنه مواجه شدم که مردم آلبوم مرا برای خرید میخواستند ولی فروشنده ها گفتند موجود نیست،که خودم در قفسه ها آلبومم را دیدم.
این ۲۵آلبوم در ۱۲سال تهیه شده و چون اعتقاد دارم همه دراین دنیا زندگی میکنیم وبین مرگ و زندگی مرز باریکتر از مو است و اگر در فرصت کوتاه دردنیا خیلی بیشتر کار کند بهتر است و اثر بیشتری از وی باقی می ماند.
من در مسیر کاری خودم خیلی تلاش کردم و سختی های زیادی تحمل کردم. در ۷سالگی اولین کار جدی خودم را در شاخه طوبی که از شبکه یک پخش میشد را انجام دادم و خودم بختیاری هستم و  کار بختیاری خواندم و چون به قوم خودم … خاص دارم، و همیشه وظیفه خودم میدانم که در کنار موسیقی اصیل ایرانی،زبان پدری و مادری و قوم خودم را زنده نگه دارم و همیشه در همه اجراها یک قطعه لری می‌خوانم.
در اینجای برنامه سینا سرلک این قطعه لری را به صورت زنده اجرا کرد.
محل تولد و زندگی
من در شهر اراک و دربیمارستانی در آنجا به دنیا آمدم و در شهر الیگودرز، شهر ما در استان لرستان تا سن دیپلم زندگی کردم و درس خواندم و از زمانی که در تهران کلاس موسیقی شروع شد از ۱۱سالگی به مدت ده سال، هر هفته با پدرم با مادرم یک روزه کلاس میرفتم و برمیگشتم. من به شهرم و قوم و بختیاری بودنم افتخار میکنم.

همکاری با محسن چاووشی

من در دوره ای که با محسن دوست شدم و به او پیغام دادم، در آمریکا بودم، همیشه دوست داشتم کار متفاوتی در روند موسیقی داشته باشم که بخشی از آن همخوانی دوخواننده با سبک های مختلف باهم می شود. خیلی به این موضوع فکر کردم، و دیدم تنها صدایی که با صدای من هماهنگ می‌شود  صدای محسن چاووشی است که صدای او بم و باس است و صدای من اوج است و تلفیق خیلی خوبی می شود و به او پیام دادم و نتیجه کار، ترانه سریال «شهرزاد» شد.
کاراصلی من آواز سنتی و اصیل ایرانی است اما در کارهای اخیرم پاپ هم خواندم، مانند کارم در فیلم «زیرسقف دودی» و کارهای دیگر مانند چه کنم و قطعه برخیز در سریال شهرزاد که از کارهای پاپم است.
خوانندگی برای همسر و خانواده
در خانه برای همسر و دخترم میخوانم، ولی تا حال نشده که همسرم بگوید دیگر بس است و نخوان، ولی چند قطعه هست که دوست دارد و از من می خواهد که بخوانم و دخترم ساغر که ۴ساله است و مواقعی که کارتون پخش می شود دوست ندارد من آهنگ  بخوانم.یکی از آهنگ ها که سال ها پیش خواندم پریچهره است که نام آلبومم بود و مردم هم دوست داشتند را می‌خوانم.
دراین قسمت از گفتگو وی بخش کوتاهی از این قطعه را اجرا کرد و مورد استقبال حاضران در برنامه قرار گرفت.
در بین گفتگو رامبد جوان نام چند تن از هنرمندان را گفت و از سینا سرلک خواست که احساسش را راجع به آنها بگوید و وی پاسخ داد:
نادر مشایخی: یک دوست بسیار عزیز و پسر خلف جمشید مشایخی و یک موزیسین بسیار عالی
کیوان ساکت: هنرمند بسیار خوب ونوازنده بسیار چیره دست و دوست بسیار خوب
کیهان کلهر: یک کرد به تمام معنا و هنرمند خوب و بین المللی و باعث افتخار
مرحوم محمد نوری: بسیار انسان باشخصیت و کاراکتر بسیار خوب و صدای عالی داشتند.
همایون شجریان: دوست عزیزم که مانند برادرم هستند.
ناصر فرهنگ فر: یک انسان بزرگ که روح بزرگی داشتند که یکی از بهترین تنبک نوازان ایران بودند که من یادگیری ریتم را مدیون ایشان هستم. من ده سال مقام اول تنبک نوازی را در جشنواره موسیقی فجر دربخش تک نوازی کسب کردم و مدیون ایشان هستم که ریتم واقعی را اول از ایشان و بعد از آن از جمشید محبی فرا گرفتم.
حامد همایون: کار جدید ازایشان شنیدم که مردم دوست داشتند و برایشان آرزوی موفقیت دارم. من آهنگ چتر خیس را ازایشان شنیدم، که بااین سبک ها ارتباط برقرار نمی کنم ولی به نظر مردم احترام می گذارم. 
ارتباط با دخترش
ساغر از صبح که بیدار می شود تا شب پرانرژی است. من و مادرش خیلی برایش وقت می گذاریم تا سرگرم شود، بیرون از خانه به محل بازی بچه ها می بریم و داخل خانه هم با ما و کارتون سرگرم است. همیشه پدر و مادرها باید تذکراتی را به بچه ها بدهند. دلم میخواهد یک انسان مهربان و با رعایت اصول اخلاقی باشد و در بتواند زندگی آینده همسر خوبی برای همسرش باشد، برای وی و تمام بچه های دنیا آرزوی موفقیت دارم.

وی در اینجا ابراز تأسف و ناراحتی برای اتفاقی که برای آتنا اصلانی افتاد کرد. ابراز امیدواری کرد جهان به جایی برسد که همه مردم در جهان با صلح و آرامش در کنارهم زندگی کنند.

رابطه با پدر و مادر

پدرم موزیسین هستند و ۲۶ سال مسئول  بخش فرهنگی هنری اداره ارشاد الیگودرز بودند و هنرجوهای زیادی زیر نظر ایشان بودند، پدرم همیشه از پدرشان نقل قول می‌کردند که پدرم می‌گفت تا میتوانی سعی کن خانه بسازی، خانه در دل مردم بسازی، وقتی بتوانی وارد دل های مردم شوی در همه جای دنیا خانه داری. این جمله را همیشه به یاد دارم.
مادرها عشق هستند، مخلص مادرم و همه مادرها هستم، بیخود نیست که می گویند بهشت زیر پای مادران است.همینطور همسرم که مادر بسیار خوبی است. من شاهدم که مادرها بدون هیچ چشم داشتی به فرزندان عشق می ورزند.
مادرم سالها معلم بودند و همیشه با مادرم سرکلاس میرفتم و شیطنت میکردم و بچه ها را اذیت می کردم. مادرم بسیار علاقمند به موسیقی و شعر است.
در انتها وی قول داد که درآمد یک شب از کنسرتش را که با تیم حرفه ای که تقبل کند با وی همکاری کند،  به نیازمندان واقعی دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ