چگونه موجودی حساب بگیریم؟

toranj
چگونه موجودی حساب بگیریم از طریق سایت ها و یا از طریق موبایل؟ یکی از آسان ترین کارها برای چک کردن موجودی حساب از طریق گوشی می باشد که ما در اینجا از هر دوطریق به شما آموزش می دهیم.

در سال های اخیر یکی از ویژگی هایی که بانک ها به دارندگان حساب خود می دهند این است که بتوانند به راحتی موجودی حساب خود را بدون حضور در بانک بدست آورند.

راه های مختلفی برای دانستن موجودی حساب است. مثلا یکی از این راهها فعال کردن اس مس بانک می باشد که بعد از هر بار برداشت و یا واریز پول برایتان مانده حساب را اس مس می کند و شما می توانید این اطلاعات را تا اس مس یعدی در گوشیتان حفظ کنید. اما راه های دیگری هم هست چون ممکن است گاهی اپراتورها اس مس ها را نفرستند. در اینجا دو راهکار به شما پیشنهاد می شود برای اینکه بتوانید موجودی حساب خود را چک کنید.

چگونه موجودی حساب بگیریم از طریق گوشی موبایل؟

برای دریافت موجودی حساب قبل از هر چیز در گوشی موبایلتان #۷۳۳* را شماره گیری کنید.
اگر اولین بار باشد که از سرویس آپ (آسان پرداخت) استفاده می کنید، زبان خود را انتخاب کنید.
برای دریافت موجودی حساب در صفحه باز شده، عدد ۱ را وارد کنید و دکمه ارسال را بزنید (گزینه موجودی )
اگر قبلا از سامانه ۷۳۳ استفاده کرده اید، شماره کارت خود را انتخاب کنید، در غیر این صورت شماره کارت را وارد کنید.
سپس رمز دوم کارت را وارد کنید.

به همین راحتی می توانید موجودی حساب خود را بر روی گوشی موبایل مشاهده کنید.

آشنایی با سامانه همراه ۲۴ سامان

سامانه همراه ۲۴ سامان با همکاری سه مجموعه بانک سامان، شرکت پرداخت الکترونیک سامان و شرکت بین المللی TKC راه اندازی شده است. کلیه دارندگان تلفن همراه میتوانند از هر جا و در هر زمان عملیات بانکی خود را به سرعت و سهولت فقط با شماره گیری #۷۲۴* و بدون پرداخت هزینه سرویس از آن استفاده نمایند.  دارندگان تلفن همراهی که دارای سیم کارتهای TKC ، تالیا و ایرانسل هستند همچنین کارت های بانکی عضو شبکه شتاب دارند قادر خواهند بود از کلیه امکانات این سیستم استفاده نمایند .

قابلیتهای منحصر بفرد سامانه همراه ۲۴ آن را سرویسی جدید و متمایز از سرویسهای مشابه سایر بانکها نموده است. این سامانه  مبتنی بر فناوری  USSD (Unstructured Supplementary Service Data)  به عنوان یک مکانیزم انتقال اطلاعات بر بستر شبکه GSM است. این روش بر مبنای تعامل با سرور اپراتورهای موبایل

 ( Home Location Register ) استوار می باشد . در این روش داده ارسالی به سرور بدون ذخیره سازی ، پاسخ داده می شود. به این روش اصطلاحاً Session-Based گویند، بدین معنی که بلافاصله پس از دریافت یک درخواست USSD از موبایل، یک ناحیه کاری توسط سرور برای درخواست رسیده ایجاد می شود و نرم افزار شروع به برقراری ارتباط با موبایل مربوطه می نماید. در این روش که بر مبنای منوبندی(Menu Based) می باشد، مشتری ابتدا با ارسال یک درخواست به شکل *۱nn# به شبکه امکان مشاهده گزینه هایی را به صورت منویی دارد و با انتخاب شماره هر کدام از منوها و ارسال به سرور شبکه درخواست خود را مطرح می نماید و سرور شبکه با دریافت این شماره و با استفاده از ناحیه کاری ایجاد شده مراحل درخواست مشتری را به سمت مربوطه هدایت می نماید.

براساس استاندارد شماره ۱۰۰۶۲۵ موسسه ETSI روش شماره گذاری در USSD به صورت *xxx#تعریف شده است یک اپراتور ممکن است براساس نیازهای خود سرویسهایی تعریف نموده باشد که پس از شماره گیری توسط کاربر، سرویس مناسب وی داده شود .

این سامانه برای مشترکین شبکه تلفن همراه موبایل کیش، ایرانسل و تالیا و  طراحی شده است. برای استفاده از این سامانه فقط کافی است با گرفتن شماره #۷۲۴* از روی تلفن همراه بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای با عضویت در سامانه همراه ۲۴ سامان با ثبت کارت/کارتهای بانکی عضو شتاب خود سرویس مورد نظر خود را دریافت می نمایند.

 ویژگیهای سامانه همراه ۲۴ سامان:

– قابل استفاده با هر نوع مدل گوشی تلفن همراه است

– نیاز به نصب هیچ نوع نرم افزار و یا تغییرات در تنظیمات پیش فرض گوشی تلفن همرا ه ندارد.

– کاملاً رایگان و قابل استفاده برای کلیه اقشار جامعه می باشد .

– فضایی امن برای نقل و انتقال اطلاعات بانکی و غیر بانکی است .

– امکان انجام انواع تراکنش‌های مالی و پرداخت وجوه را به سرعت و به سهولت در هر مکان و در هر زمان فراهم می آورد.

– قابل استفاده برای کلیه دارندگان کارت‌ بانک­های عضو شتاب است .

– قابلیت اتصال چندین کارت بانکی به یک سیم کارت

سرویس های قابل ارائه در سامانه همراه ۲۴

–         خرید شارژ همراه اول، ایرانسل و تالیا

–         پرداخت قبوض

–         خرید کارت ثبت نام آزمون سراسری

–         امکان ارسال هدیه

–          خرید کارت تلفن خارج از کشور

–         خرید کارت اینترنت

–         خرید کارت اینترنت موبایل کیش مخصوص سیم کارتهای جزیره کیش

–         خرید کارتهای VOIP

–         پرداخت کمکهای خیریه

–         خرید مجوز روزانه طرح ترافیک

–         شارژ کارت پرداخت عوارض اتوبان

–         و…

نحوه عضویت در سامانه همراه ۲۴

– ثبت نام در سایت اینترنی mpay.samanepay.com : با عضویت در این سامانه و تعریف حساب کاربری ،کاربران محیط کاربری مخصوص به سیمکارت خود  ایجاد می نمایند.– دریافت کد ثبت نام : با اولین شماره گیری  #۷۲۴* کاربران سیمکاراتهای ایرانسل ، تالیا و موبایل کیش

کد ثبت نام دریافت می کنند .
– فعالسازی کد ثبت نام : پس از دریافت کد ثبت نام ، کاربر به محیط کاربری خود مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل می نمایند.
در ادامه  وارد قسمت فعال سازی می گردید و شماره تلفن همراه و کدفعال سازی(دریافت شده از مرحله قبل) را در این قسمت وارد نمایید. در صورت تایید پیغام زیر را دریافت خواهید نمود:

“شما با موفقیت حساب کاربری همراه ۲۴ خود را فعالسازی نمودید” را مشاهده می فرمایید.
– اتصال کارت/کارتهای بانکی عضو شتاب : پس از عضویت کاربر تنها با ثبت کارت/کارتهای بانکی عضو شتاب خود قادر خواهند بود از خدمات سامانه استفاده نمایند .به این ترتیب پس از انتخاب سرویس مورد نظر خود بر روی موبایل، کارت فقط کافیست رمز دوم کارت را بر روی گوشی تلفن همراه وارد و عملیات پرداخت را انجام دهد.
نحوه استفاده از خدمات سامانه همراه ۲۴

پس از عضویت در سایت و اتصال کارتهای بانکی به تلفن همراه با شماره گیری #۷۲۴* لیست خدمات به شرح ذیل روی صفحه گوشی تلفن همراه قابل مشاهده خواهد بود : •  پرداخت قبض • فروشگاه • مانده حساب • ارسال هدیه • سایر
۱- پرداخت قبض : کاربر چنانچه قصد پرداخت قبض داشته باشد با فشردن دکمه Reply و ورود عدد ۱ به منظور انجام عملیات پرداخت قبض به ترتیب شناسه قبض و پرداخت خود را هر بار با فشردن دکمه Reply وارد کرده و در نهایت عنوان قبض و مبلغ آن به کاربر به منظور تایید، نمایش داده می شود سپس  با ورود رمز دوم، قبض مورد نظر پرداخت و کد رهگیری دریافت می شود ، همزمان پیامک حاوی آن کد نیز به همراه کاربر ارسال می گردد .

۱-     فروشگاه : به منظور استفاده از خدمات فروشگاه ،کلید ۲ را فشرده تا منوی مربوطه نمایش داده شود . با انتخاب گزینه ۱ منوی اپراتورها قابل مشاهده خواهد بود ، با انتخاب هر یک از آنها مبالغ شارژ اپراتور مورد نظر نماش داده می شود .پس از انتخاب مبلغ و ورود رمز دوم و انجام عملیات پرداخت، کد شارژ به کاربر نمایش داده می شود ،پیامکی نیز همزمان حاوی کد رهگیری و کد شارژ نیز به کاربر ارسال می شود . در این پیامک آدرسی که بدان وسیله همراه کاربر شارژ می شود نیز ارسال می گردد .

با انتخاب گزینه کارت اینترنت ابتدا شهرهای موجود نمایش داده می شود و در نهایت کارتهای اینترنتی مربوط به آن شهر، کاربر با انتخاب هریک و پس از انجام عملیات پرداخت User و Password کارت خریداری شده را مشاهده و پیامک حاوی آن را دریافت می نماید .

  با انتخاب گزینه کارت اینترنت ابتدا شهرهای موجود نمایش داده می شود و در نهایت کارتهای اینترنتی مربوط به آن شهر، کاربر با انتخاب هریک و پس از انجام عملیات پرداخت User و Password کارت خریداری شده را مشاهده و پیامک حاوی آن را دریافت می نماید .

۲-     مانده گیری :  چنانچه کاربر قصد مانده گیری از حساب / حسابهای خود را داشته باشد با انتخاب گزینه ۳ از منوی خدمات و ورود رمز دوم در صورت ثبت یک کارت ، مانده حساب خود را تا آن لحظه مشاهده می نماید .در صورتی که بیش از یک کارت ثبت شده باشد  ابتدا لیست کارتهای وی نمایش داده می شود سپس با انتخاب هریک و ورود رمز دوم مربوط به آن مانده حساب کارت انتخاب شده را مشاهده می نماید.

۳-     ارسال هدیه :  در این قسمت کاربر ابتدا شماره همراه فردی را که قصد ارسال هدیه به وی را دارد وارد کرده ، منوی انتخاب هدیه را مشاهده کرده و ادامه مراحل را همانند زمانی که قصد خرید شارژ کارت دارد ادامه می دهد با انتخاب کارت شارژ یا کارت اینترنت ،کد یا رمز به گوشی تلفن همراه فردی که کاربر قصد ارسال هدیه به وی را داشته پیامک می شود.

۴-    سایر :  با انتخاب گزینه ۵   منوی لغو عضویت ، گزارشات و پیامکها  نمایش داده می شود ، در این قسمت کاربر قادر خواهد بود از سامانه همراه ۲۴ از طریق گوشی همراه خود از طریق منوی لغو عضویت خارج شود  ،تا ۱۰ خرید آخر را  از طریق منوی گزارشات مشاهده نماید و در صورتی که کد شارژ خود را فراموش کرده باشد در منوی پیامکها آن را مجدداً دریافت می نماید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ