پرتاب موشک کره شمالی

پانته آ توتونپیان
کره شمالی یک موشک جدید را به سوی آب های ژاپنشلیک و آزمایش کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، این موشک بامداد امروز سه شنبه از نزدیکی پیونگ یانگ به سوی آب‌های ژاپن شلیک شد.

 موشک کره شمالی:

درکنار اخباری که این روزها در خبرگزاری ها منتشر می شود و نشان از دشمنی کشورها و حکومت ها دارد، ساعاتی قبل اتفاقی عجیب توجه خبرگزاری ها را به خود جلب کرد که چندی پیش کره شمالی احتمال وقوع این اتفاق را با حمله به گوام داده بود و دولت ژاپن آمادگی لازم برای این اتفاق را داشت.
کره شمالی یک موشک جدید را به سوی آب های ژاپنشلیک و آزمایش کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، این موشک بامداد امروز سه شنبه از نزدیکی پیونگ یانگ به سوی آب‌های ژاپن شلیک شد و پس از عبور از حریم هوایی جزیره هوکایدوی ژاپن، در دریا فرود آمد.

آمریکا و ژاپن خواستار واکنش سریع شورای امنیت سازمان ملل به جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی شده‌اند.
روز سه‌شنبه، ۷ شهریور (۲۹ اوت) شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست آمریکا و ژاپن تشکیل جلسه می‌دهد تا در مورد واکنش به عبور موشک آزمایشی کره شمالی از فراز خاک ژاپن تصمیم‌گیری کند.
صبح روز سه‌شنبه یک فروند موشک بالستیک میان-برد کره شمالی از نوع هواسونگ-۱۲ پس از عبور از فراز جزیره هوکایدو در شمال ژاپن در دریا سقوط کرد. با ورود این موشک به حریم هوایی ژاپن، آژیر خطر در جزیره هوکایدو به صدا درآمد و از مردم خواسته شد تا در برابر احتمال اصابت موشک در راهروها و ایستگاه‌های زیر زمینی پناه بگیرند. کاربران در نقاط دیگر ژاپن هم پیامک‌هایی حاوی هشدار در مورد پرواز موشکی از فراز خاک این کشور دریافت کردند.
هشدار امنیتی و به صدا درآمدن آژیر خطر در ایستگاه های راه آهن برای چند دقیقه باعث توقف حرکت قطارها نه تنها در جزیره هوکایدو بلکه در سایر نقاط، ازجمله توکیو، پایتخت واقع در ۷۰۰ کیلومتری مسیر پرواز موشک شد.

کره شمالی کشور ایزوله و تافته ای جدا بافته از سایر کشور ها است.کره شمالی که با قوانین و مقررات مخصوص خود اداره میشود همیشه خبر ساز بوده است اکنون .درکنار اخباری که این روزها در خبرگزاری ها منتشر می شود و نشان از دشمنی کشورها و حکومت ها دارد، ساعاتی قبل اتفاقی عجیب توجه خبرگزاری ها را به خود جلب کرد .چندی پیش کره شمالی احتمال وقوع این اتفاق را با حمله به گوام داده بود و دولت ژاپن آمادگی لازم برای این اتفاق را داشت.
کره شمالی یک موشک جدید معروف به  موشک   باور ٣٧٣ را به سوی آب های ژاپنشلیک و آزمایش کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، این موشک کره شمالی  بامداد امروز سه شنبه از نزدیکی پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی به سوی آب‌های ژاپن شلیک شد و پس از عبور از حریم هوایی جزیره هوکایدوی ژاپن، در دریا فرود آمد.

پرتاب موشک کره شمالی به ژاپن:

خبرگزاری دولتی ژاپن اعلام کرده که دولت این کشور به مردم در شمال ژاپن هشدار داده، تا آمادگی لازم را داشته باشند.
ارتش کره جنوبی هم تایید کرده که پیونگ‌یانگ یک موشک بالستیک به سمت آب‌های شرقی شبه جزیره کره شلیک کرده است.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز خبر آزمایش موشکی کره شمالی را تایید کرده و اعلام کرده که این موشک در آب‌های ژاپن فرود آمده است.
سخنگوی دولت ژاپن این اقدام کره شمالی را تهدیدی بزرگ برای ژاپن توصیف کرد.

آقای آبه این اقدام را تهدیدی بی سابقه و جدی برای ژاپن دانسته و از سازمان ملل متحد خواسته تا فشار بر برنامه موشکی کره شمالی را افزایش دهد.

آقای آبه همچنین پس از یک تماس تلفنی جهل دقیقه ای با دونالد ترامپ اعلام کرد واشنگتن و توکیو خواهان افزایش فشار بر پیونگ یانگ هستند.

او گفت: “سازمان ملل باید بلافاصله برای افزایش فشار بر کره شمالی تشکیل جلسه دهد.”

شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است سه شنبه شب در این باره تشکیل جلسه دهد.

موشک های کره شمالی پیش از این دو بار از فراز خاک ژاپن عبور کرده اند اما پیونگ یانگ در هر دو مورد اعلام کرده بود که اشیا پرتاب شده موشک های ماهواره بر بوده اند.

در پی آزمایش های موشکی ماه های اخیر به وسیله کره شمالی که به افزایش تنش کلامی میان واشنگتن و پیونگ یانگ منجر شد، شورای امنیت سازمان ملل متحد در پنجم اوت با تصویب قطعنامه ای تحریم های کره شمالی را تشدید کرد.

کره شمالی سه روز پیش نیز در یک آزمایش موشکی جدید، اقدام به پرتاب سه موشک کوتاه برد کرد.

موشک بالستیک کره شمالی:

موشک بالستیک به موشک‌هایی می‌گویند که تا ارتفاع بسیار بالایی اوج می‌گیرند (که این قسمت راه با موتور روشن انجام می‌شود) و مابقی راه را با استفاده از نیروی جاذبه زمین به سمت هدف می‌روند که مانند یک سقوط آزاد البته با هدایت صحیح است. موشک‌های بالیستیک معمولاً ارتفاع بسیار بالایی می‌گیرند و برخی از موشک‌های بالستیک که برد بسیار بالایی دارند حتی از جو زمین نیز خارج می‌شوند و با استفاده از ماشین ورود مجدد (RV) به جو بازمی‌گردند.

به دلیل محدودیت موشکهای بالستیک در توانایی حمل بارهای سنگین عمدتاً از موشک‌های بالستیک بلند برد و میانبرد برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای استفاده می‌شود، زیرا در غیر این صورت پرتاب کردن حجم کمی از مواد منفجره معمولی توسط موشک‌های بالستیک صرفهٔ اقتصادی ندارد.

پیونگ یان پایخت کره شمالی استدر اوایل سده بیستم، این شهر به‌دست ژاپنی‌ها افتاد و تا چندین دهه زیر تسلط آن کشور بود. پیونگ یانگ در سال‌های جنگ کره، از سوی بمب‌افکن‌های ارتش آمریکا به‌شدت بمباران شد و به‌صورت تل بزرگی از خاک و سنگ و آهن درآمد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ