دلیل شکایت ریزه اسپور و محرومیت طارمی

پانته آ توتونپیان
دلیل محرومیت طارمی و شکایت باشگاه ریزه اسپور از پرسپولیس چیست؟

محرومیت طارمی

نامه ای در خصوص محرومیت طارمی به فدراسیون فوتبال رسیده است.خبر محرومیت طارمی از حضور در میادین ورزشی،باعث شوک طرفداران این تیم شده است.

در صورتیکه باشگاه پرسپولیس در دادگاه ورزش  پیروز نشود،ممکن است طارمی از حضور در جام جهانی فوتبال 2018 محروم شود.

دلیل محرومیت طارمی

دلیل محرومیت طارمی،ماجرای فسخ قرارداد طارمی با باشگاه ریزه اسپور ترکیه و بازگشت او به پرسپولیس است.طبق این نامه،مهدی طارمی به مدت 4 ماه نمی تواند در میادین ورزشی بازی کند.

 فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس درصدد بررسی موضوع و اعتراض به رأی صادره هستند.

شکایت باشگاه ریزه اسپور از طارمی

در پیشکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه از مهدی طارمی، فدراسیون جهانی فوتبال این باشگاه را از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی و مهدی طارمی را چهار ماه محروم کرده است. با وجود تکذیب باشگاه پرسپولیس، نامه محرومیت طارمی به فدراسیون فوتبال رسیده و قرار است فردا جلسه‌ای در این‌باره در فدراسیون تشکیل شود تا راه‌های دفاع از تیم و مهاجم پرسپولیس مورد بررسی قرار گیرد.

با اینحال محرومیت قرمزها در این پرونده تنها به طارمی ختم نمی شود و باشگاه پرسپولیس نیز در دو پنجره نقل و انتقالات آتی از خرید بازیکن جدید محروم است. این حکم قطعی است و به این ترتیب پرسپولیس در بازی مقابل الهلال عربستان اجازه استفاده از طارمی را ندارد. همچنین به نظر می رسد پرسپولیس در این پرونده نیز با جریمه سنگین مالی جدیدی مواجه شود.

در حکم علیه مهدی طارمی مبلغ 789500 یورو به عنوان جریمه شکستن قرارداد در نظر گرفته شده متوجه مهدی طارمی است؛ اما باشگاه پرسپولیس در پرداخت آن مسئولیت مشترک با این بازیکن دارد.آنچه از شواهد این حکم پیداست فیفا باشگاه پرسپولیس را مسئول تحریک بازیکن برای ترک ریزه اسپور در تابستان سال گذشته می‌ داند.

ترجمه 8 بندی فیفا به شرح زیر است:

1- شکایت شاکی، باشگاه ریزه اسپور ترکیه پذیرفته شده است.

2- متشاکی اول، مهدی طارمی، باید در زمان 30 روز پس از ابلاغ این حکم، به دلیل زیر پا گذاشتن قرارداد، مبلغ 789500 یورو به شاکی پرونده باشگاه ریزه اسپور بپردازد.

3 – متشاکی دوم، باشگاه فوتبال پرسپولیس،باشگاه پرسپولیس به صورت جدی در پرداخت این قرضه به صورت مشترک مسئولیت دارد.

4-در صورت تعلل در پرداخت مبلغ اعلام شده در بند دو به این مبلغ یک بهره 5 درصدی تعلق خواهد گرفت و این مساله به کمیته انضباطی فیفا ارجاع خواهد شد تا تصمیمات لازم درباره آن اعمال شود.

5 –باشگاه ریزه اسپور، شاکی پرونده باید بلافاصله و به طور مستقیم، شماره حسابی را به متشاکی یک و دو، مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس اعلام کند تا آنها وجه مورد نظر را به آن حساب واریز نمایند و کمیته حل اختلاف فیفا باید از پرداخت این جریمه مالی مطلع شود

.6- محرومیت 4 ماهه طارمی از بازی های بین المللی به متشاکی 1 (مهدی طارمی) اعلام می‌ شود. این محرومیت شامل تمام بازی های ملی و باشگاهی است و از زمان اعلام حکم، قابل اجراست.

7- باشگاه پرسپولیس نیز از نقل و انتقالات بازیکن، چه خارجی و چه داخلی، در دو پنجره آتی نقل و انتقالات بعد از ابلاغ این حکم محروم است.

8- سایر موارد مطرح شده توسط شاکی مورد قبول قرار نگرفت.در این میان امکان اعتراض به دادگاه عالی ورزش (CAS) امری متداول در احکام است و باشگاه پرسپولسی و مهدی طارمی نیز می توانند در خصوص رای صادره تا 21 روز بعد از اعلام حکم، اعتراض کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ