سامانه ثبت وام ازدواج چیست؟

پانته آ توتونپیان
تمام اطلاعاتی که می خواهید درباره سامانه وام ازدواج،را در این مطلب بخوانید

تمام اطلاعاتی که می خواهید دربارهسامانه وام ازدواج،را در این مطلب بخوانید

سامانه وام ازدواج باز شد. این سامانه که در چند روز اخیر به مشکل برخورده بود به حالت عادی برگشته و زوجین می‌توانند ثبتنام خود را آغاز کنند. سامانه ازدواج در حال ثبتنام می‌باشد. تسهیلات برای هر کدام از زوجین 10میلیون ریال می‌باشد.
 از چند روز پیش متقاضیان وام ازدواج در هنگام مراجعه به سامانه آن در بانک مرکزی طی مراحل ثبت نام در تعیین بانک عامل با مشکل مواجه می‌شدند، چرا که نام بانکی در این مرحله وجود نداشته و به عبارتی ادامه ثبت نام غیرممکن بود.

برای ثبت نام در سامانه وام ازدواج،چه شرایطی باید داشته باشیم؟

سامانه وام ازدواج برای اتباع خارجی

 

 اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به اتباع خارجی امکان پذیر نمی باشد.

آیا اقلیت های مذهبی می توانند وام ازدواج دریافت کنند؟

 بلی ، ارائه اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسـمی توسـط مراکزاقلیت‌های دینی در داخل‌کشور مورد تایید قرار گیرد ، معادل عقدنامه تلقی گردیده و اینگونه متقاضیان نیز می توانند در سامانه ثبت نام و از تسهیلات بهره مند گردند

ایا ساکنین خارج از کشور می توانند وام ازدواج دریافت کنند؟

بلی ، در صورت ارائه گواهی ازدواج که از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده و ممـهور به مـهر کنسولگری ایران نیز باشد (که به عنوان سـند ازدواج تلقی می‌گردد) می‌توانید ثبت نام نمایید

شرایط سنی برای ثبت نام در سامانه وام ازدواج

استفاده از سامانه وام ازدواج محدودیت حداکثر سنی ندارد.حداقل سن  برای دختران 13 سال تمام شمسی و برای پسران 15 سال تمام شمسی برای ثبت نام در سامانه وام ازدواج است.

آیا تسهیلات ازدواج به افراد کمتر از 18 سال تعلق می گیرد؟
پاسخ : بلی در ابتدا زوج و زوجه هر کدام به تنهایی در سامانه ازدواج ثبت نام می نمایند و پس از تعیین شعبه و طی مراحل مربوطه تسهیلات ازدواج به ولی یا قیم قانونی وی پرداخت می گردد

پس از گذشت تاریخ انقضاء تعیین شعبه چه باید کرد؟

با توجه به محدودیتهای موجود بانکها قادر به تمدید مهلت مراجعه برای متقاضیان نبوده و متقاضیان ملزم می باشند پس از تعیین شعبه از سوی بانک عامل، حداکثر ظرف 12 روز کاری به شعبه تعیین شده مراجعه نمایند.

آیا می توان دوبار وام ازدواج گرفت؟

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به هیچ وجه دوبار پرداخت نمی گردد و هر فرد تنها یکبار می تواند از تسهیلات ازدواج استفاده نماید.

ثبتنام در سامانه قرض الحسنه ازدواج تا چه زمانی پس از ازدواج امکان پذیر است؟

 متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از تاریخ وقوع عقد تا 24 ماه بعد(2 سال شمسی)، مهلت ثبت نام جهت استفاده از تسهیلات موصوف را دارند.

آیا پس از 24 ماه از زمان عقد می توان جهت ثبت نام و دریافت وام ازدواج اقدام کرد؟
 خیر ، حداکثر مدت زمان تعیین شده جهت ثبت نام دریافت قرض الحسنه ازدواج همان 24 ماه بوده و پس از آن ثبت نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج امکان پذیر نمی باشد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ