امیر اسکندری کیست

امیر اسکندری نامی است که این روزها بر سر زبان فوتبالی ها و ورزشکاران ایرانی افتاده است. گفته می‌شود او جادوگر فوتبال ایران است.

امیر اسکندری کیست

امیر اسکندری نامی است که شاید از گذشته ورزشکاران و فوتبالی ها می شناختند اما بعد از پخش برنامه نود نامش بر سر زبان مردم عادی هم افتاد، اما ممکن است شما ندانید که امیر اسکندری کیست. جالب است بدانید که امیر اسکندری جادوگر فوتبال ایران است. توضیحات بیشتر درباره امیر اسکندری را علی عالی داده است.

علی عالی درباره امیر اسکندری گفته است: او «مرموزترین» عنصر فوتبال ایران است. نامش همه جا هست و تصویرش برای اولین بار بعد از یکی دو دهه، منتشر می شود. شما قطعا نخستین افرادی هستید که با او ارتباط ندارید و می بینیدش. معروف به «الف.الف»، امیر اسکندری معروف فوتبال ایران. همان که عده ای او را می پرستند و انسانی شریف می دانند، عده ای او را صاحب کرامت می دانند و عده ای دیگر جادوگر خطابش می کنند. درباره او گفته می شود که مدال طلای حسین رضازاده هم روی دیوار یکی از اتاق هایش آویزان است! مدال و افتخارهای بسیاری از ورزشکاران. بسیاری از مسئولان کشوری و لشکری به خانه اش رفت و آمد دازند و «رهنمودهایش» را آویزه گوش می کنند. اولین بار در «روزنامه دنیای فوتبال» به او پرداختیم، با تیتر درشت «پاس جلالی را جادوگر قهرمان کرد» منوچهر صالحی، یکی از مدیران آن روزها اعتراف کرد:«همه می‌دانند که پاس را امیرخان (امیر.الف) قهرمان کرد. مجید جلالی رفیق شش دانگ اوست و در آن سال بارها و بارها از وی کمک گرفت. گرچه سردار آجورلو هم منکر می‌شود اما او هم به طور کامل در جریان بوده است»سردار خوش‌نظر هم که قبل از انقلاب سابقه بازی در سطح اول فوتبال را داشت و از سال 63 وارد امور اجرایی در فوتبال شده، به خبرنگار دنیای فوتبال گفته بود:«شما از من می‌پرسید که کدام مربیان نزد او رفته‌اند. من می‌خواهم بگویم که اصلا آیا کسی هست که با او ارتباط نداشته باشد؟! از قلعه‌نویی گرفته تا فرهاد کاظمی و مجتبی تقوی، همه نزد او رفت‌وآمد دارند. حتی دایی هم آنجا رفته و جلالی هم که رفیق شش دانگش است»…بلوایی شد، شهر به هم ریخت و از سردار آجرلو تا مجید جلالی موضع گرفتند. خودشان هم می دانستند که چه می گوییم اما تکذیب کردند. سراغ بازیکنان که رفتیم اما تایید کردند! بسیاری عقیده دارند که کار امیر اسکندری جادوگری نیست و به کرامات او مربوط می‌شود. اما هرچه هست، یکی از عناصر «مهم» فوتبال ایران شده است. مثل حضور پررنگ یکی به نام «گراییلی» که پسرعموی یونس گراییلی، سرمربی صنعت ساری است و آنها جزو 8 تیم پایانی جام حذفی شده اند! تعجب نکنید، فوتبال ایران است دیگر…»

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1396-08-24 - 09:56 پاسخ

من اعتقادی به این چیزها ندارم