بهترین رستوران ها شیراز

اگر قصد سفر به شیراز دارید ولی با رستوران های آن آشنا نیستید در این مطلب با بهترین رستوران های شیراز آشنا شوید.

شیراز شهری توریست پذیر است که جاذبه های گرردشگری آن این شهر را تبدیل به چنین منطقه ای کرده است. غذاها و رستوران ها شیراز از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین رستوران ها شیراز آشنا کنیم تا سفری دلچسب و بی نظیر را با رستوران های شیراز تجربه کنید.

رستوران بین المللی هفت خوان

رستوران هفت خوان شیراز  یا رستوران فرود شیراز رستورانی مجلل است که هر طبقه‌ی آن به یک نوع غذای خاص اختصاص دارد. اسم این رستوران هم از”هفت خوان ” رستم در شاهنامه گرفته شده است. البته کلمه “خوان ” در ادبیات فارسی به معنی سفـره و طَبَق خوردنـی هم هست. اینجا یک مجموعه کامل با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و حتی فست فود و کافی شاپ، برای هر نوع ذائقه و سلیقه است. چیدمان و دکوراسیون هر طبقه‌ای هم باتوجه به نوع غذایی که در آن سرو می‌شود، تغییر می‌کند  و فضای آرام‌بخش و ایده‌آلی را برای مهمانان مجموعه فراهم کرده است. این مجموعه، سالن‌های اختصاصی برای برگزاری جشن ها، سمینارها و سالنvip  برای میهمان‌های خاص و ویژه هم دارد و حتی آتلیه عکاسی هم برای ثبت لحظه‌های خاطره‌انگیزتان دراین مجموعه فراهم است. ضمنا، این رستوران سیستم رزرو آنلاین هم دارد و می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت رستوران بین المللی هفت خوان، میزتان را رزرو کنید.

رستوران صوفی

صوفی، یکی از قدیمی‌های شیراز است. ۲۰ سال سابقه دارد و به خاطر موقعیت مکانی‌اش و قرار گرفتن در نزدیکی باغ عفیف آباد و باغ‌های ستارخان و بهترین هتلهای شیراز طرفدار زیاد دارد. معمارییش آجر سه سانتی با طاقدیس‌های سنتی است و مثل بقیه رستوران‌های معروف شیراز، موسیقی زنده هم جزو برنامه معمول آن است.

رستوران صوفی هرچند فست فود و پاستا هم دارد ولی در صوفی انتخاب بیشتری‌ها کباب است، به علاوه اینکه می‌گویند بهترین کلم پلوی شیرازی را هم باید در صوفی خورد. گذشته از آن اگر دنبال غذاهای سنتی دیگر شیراز مثل شکرپلو، آش سبزی، نان یوخه و نان شیری هستید در این رستوران باید دنبالش باشید. کباب ماستی لاری و شیشلیک برای ناهار و فیله استیک و مرغ سوخاری برای شام می‌تواند انتخاب خوبی در صوفی باشد.

آدرس صوفی: خیابان عفیف آباد، جنب بانک ملت

کافه رستوران هدایت

شیرازی‌های عزیزمان همگی ” کافه هدایت ” را می شناسند. یک کافه‌ی خوب با کلی غذاهای خوشمزه و دسترسی به اینترنت برای مشتریانش. کافه هدایت شیراز مخصوص کسانی است که حتی در سفر هم اهل کافه گردی هستند و هوای کافه به سرشان می‌زند. چنین مسافرانی می توانند به این کافه سری بزنند و از پاستاهای خوشمزه‌ی آن بی‌بهره نمانند.

آدرس: بیست متری سینما سعدی، هدایت غربی، نبش کوچه 4

رستوران شرزه

قدیمی‌ترین و شناخته‌شده ترین رستوران شیراز که نزدیک هتل زندیه هم هست، شرزه است. گشت و گذارتان را در بازار وکیل و حمام وکیل می‌کنید و بعد در شرزه دلی از عزا درآورید، هرچند نباید دیر برسید که ممکن است غذا بهتان نرسد.

رستوران شرزه هم رستورانی سنتی‌ است و موسیقی زنده‌ای که در آن نواخته می‌شود و بیشتر مواقع قدیمی است، آدم را به سال‌های دور می‌برد. قیمت‌ها در شرزه پایین نیست، ولی کیفیت غذاهایش باعث می‌شود آدم با خودش بگوید یک بار که هزاربار نمی‌شود.

بهترین کباب کوبیده شیراز را باید در شرزه خورد. کباب لاری، باقالی پلو با ماهیچه و ماهی کباب از غذاهایی است که رستوران بروها کیفیتش را در شرزه تایید کرده‌اند. همچنین نباید از خیر کشک بادمجان و سالاد شیرازی آن گذشت.

آدرس شرزه: خیابان زند،خیابان مسجد وکیل

رستوران برنتین

این رستوران بزرگ با نمای قشنگ سفید رنگش و تراس پر از گلی که دارد توجه خیلی ها را جلب میکند. برنتین یکی از بهترین و معروف ترین رستوران های شیراز است و هربار خاطره خوشی را برای آنهایی که در طی سالیان غذاهایش را امتحان کرده‌اندف به جا گذاشته.

از غذاهای بسیار لذیذ در رستوران برنتین در تور شیراز ، آلبالو پلو، میگو پلوی تند و ته چین آن است که مثل فضایش به دل می‌نشیند. البته که کمی گران هم هست.

آدرس: شیراز.بلوار ستارخان.مقابل ۲۰ متری نمازی ، نبش کوچه ۱۲

رستوران خانه پرهامی

در کوچه پس کوچه های شیراز گشته اید و  خسته به خانه ای میرسید که ۲۰۰ سالش است، با حیاطی قشنگ و حوضی فیروزه ای. توی حیاط میز و صندلی های چوبی و تخت گذاشته اند و حتما غذا خوردن در اینجا که از زرق و برق رستوران های معمول در آن خبری نیست، خیلی میچسبد.

در خانه پرهامی اگر  کلم پلو شیرازی که یکی از خوشمزه ترین هاست را سفارش بدهید، براساس تعداد نفرات آن را توی دیگی مسی برایتان می آورند و میتوانید خودتان آن را بکشید.

همراه غذا کاهو سکنجبین می آورند و اگر بخواهید بعد از غذا هم چای و رنگینک میتواند عیشتان را کامل کند. از کشک بادمجان و پلو لوبیا خانه پرهامی زیاد تعریف می کنند، اما باید بگوییم غذاهای اینجا چندان ارزان نیست. نکته جالب دیگر اینکه مسجد نصیرالملک درست در کوچه روبه روی خانه پرهامی قرار گرفته.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه احمدی، گود عربان، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک، کوچه نون بربری، سمت چپ صدوبیست متر داخل کوچه

فست فود جوی

نشانی: معالی آباد، خیابان خلبانان

فست-فود-جوی

فست‌فود جوی با کیفیت غذای عالی و قیمت‌هایی نسبتا مناسب از صبحانه تا شام پذیرای شما خواهد بود. صبحانه‌ی این مجموعه طرفداران زیادی دارد و در کل یکی از شلوغ‌ترین فست‌فودهای شهر شیراز است.

رستوران جیوانی

نشانی: ستارخان، روبروی ولیعصر، مجتمع آرین

رستوران جیوانی یکی از جالب‌ترین رستوران‌های فست‌فود در شیراز است و عمده شهرت خود را مرهون مرغ سوخاری و انواع پیتزاهای خوشمزه است و اغلب اهالی شیراز به ویژه جوانان ماهی یک بار به آنجا سر می‌زنند.  تور شیراز ارزان را در سایت سفر باتو ببینید.

رستوران سارا

نشانی: بلوار چمران

این رستوران در هتل بزرگ چمران قرار دارد. فضای این رستوران زیبا و دلنشین بوده و اغلب اوقات شلوغ است.

فست فود زاور

نشانی: قصردشت، نبش کوچه ۵۹

یکی از بهترین عرضه‌کننده‌های پیتزاهای ایتالیایی در شیراز که کلیه پیتزاها را در تنور سنگی مخصوص آماده می‌کند.

گردش در شهر و بازدید از جاذبه‌ها محور اصلی کلیه سفرهای گردشگری است، ولی پس از این بازدید‌ها استراحتی کوتاه و نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه در مکانی آرام و دلنشین خستگی سفر را رفع می‌کند. اگر قصد سفر به شیراز را دارید، برای آشنایی با کافه‌های زیبا و دنج شیراز همراه کجارو باشید.

کافه فردوسی

نشانی: خیابان فردوسی، پلاک ۱۹۴

کافه فردوسی در قلب شیراز جای دارد و به یادبود حکیم ابوالقاسم فردوسی (شاعر نامی ایران) نامگذاری شده است. در منوی این کافه‌ دمنوش‌ها و غذاهای اصیل ایرانی در کنار غذاهای گیاهی سرو می‌شوند و مشتریان می‌توانند از اینترنت بی‌سیم (WiFi) کافه نیز به راحتی استفاده کنند. علاوه بر این، چیدمان داخلی کافه نیز برگرفته از سبک معماری ایرانی است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ