چگونه از کاندوم استفاده کنیم؟ + فواید از استفاده از کاندوم

alikarimi55
اگر به دنبال راهی برای جلوگیری از بارداری و بیماری های مقاربتی هستید، کاندوم ممکن است بهترین گزینه باشد. کاندوم مجزا و راحت، ارزان می باشد و استفاده از آن ربطی به تولید هورمون های خاصی در بدن ندارد. کاندوم را به راحتی در نزدیک ترین داروخانه نزدیک به منزل می توانید پیدا کنید. ایمن […]

اگر به دنبال راهی برای جلوگیری از بارداری و بیماری های مقاربتی هستید، کاندوم ممکن است بهترین گزینه باشد. کاندوم مجزا و راحت، ارزان می باشد و استفاده از آن ربطی به تولید هورمون های خاصی در بدن ندارد. کاندوم را به راحتی در نزدیک ترین داروخانه نزدیک به منزل می توانید پیدا کنید. ایمن ترین نوع آن کدام می باشد؟ در ادامه این مقاله هر آن چاه که نیاز است بدانید را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

کاندوم

چگونه کاندوم از بارداری جلوگیری می کند؟

این وسیله به عنوان یک مانع از تماس مستقیم شما و همسرتان در حین رابطه جنسی جلوگیری خواهد کرد. از تماس مایع منی با پوست شما جلوگیری می کند. این حرکت بدین معنی است که از بارداری و ایجاد بیماری های مقاربتی جلوگیری می کند.

آن را می توان با دیگر ابزار جلوگیری از بارداری استفاده کرد از جمله قرص های ضد بارداری یا ابزاری که درون رحم قرار می گیرند مثل IUD.

انواع کاندوم

کاندوم قابل استفاده برای مردان

کاندوم های مردانه را بر روی آلت تناسلی مرد قرار می دهند تا حین رابطه دهانی، واژنی و معقدی از بارداری جلوگیری کنند. جنس آن از لاتکس می باشد. آن ها قادر به ایجاد حرکت روان حین رابطه می باشند.

از جمله فاکتورهای مهمی که باید در خرید کاندوم مردانه به آن دقت کرد:

  • اندازه
  • شکل
  • رنگ
  • طعم

اگر به درستی از آن استفاده کنید، درصد جلوگیری از باداری آن 98 می باشد یعنی حتی ممکن است که 2 درصد احتمال بارداری وجود داشته باشد.

همانند دیگر روش های کنترل بارداری، نحوه ی استفاده از آن بسیار موثر است. با استفاده نادرست از آن شانس بارداری به 85 درصد کاهش خواهد یافت.

کاندوم

کاندوم های زنانه

کاندوم های زنانه درون واژن یا رحم قرار می گیرند. آن ها از پلی یوریتان یا نیتریل تهیه می شوند. کاندوم های زنانه از کاندوم های مردانه گران تر می باشند.

شانس جلوگیری از بارداری با استفاده از کاندوم های زنانه در صورتی که درست مورد استفاده قرار بگیرد، 95 درصد می باشد. در صورتی که از آن ها به درستی استفاده نشود این شانس به 79 درصد نزول پیدا خواهد کرد.

کدام مدل برای جلوگیری از بیماری های مقاربتی مناسب تر می باشد؟

کاندوم های مردانه از لاتکس، پلی ایزوپرن و پلی یورتان تهیه می شوند که بهترین محافظ ها در برابر بیماری های مقاربتی می باشند و نشت مایع می باشند. بدین مفهوم که کاندوم می تواند از بیماری های زیر جلوگیری کند:

  • HIV
  • سفلیس
  • گونورا ( gonorrhea)
  • کلامیدا ( chlamydia )

دیگر بیماری های مقاربتی از جمله herpes و gental warts در سطح پوست جایی که در تماس باهم بوده اند پراکنده می شود. با توجه به سطح، ممکن است که تمام قسمت ها توسط کاندوم پوشیده شوند.

کاندوم های زنانه می توانند از برخی از بیماری های مقاربتی جلوگیری کنند. اما نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه است. این مدل به اندازه کاندوم های مردانه از بیماری های مقاربتی جلوگیری نخواهند کرد. اگرچه 80 درصد از آن هایی که در بازار وجود دارند از لاتکس و پلی یورتان تهیه می شوند اما باز هم تنوع بسیاری دارند.

بسیار مهم است بدانید که کاندوم های تهیه شده از پوست بره یا دیگر مواد طبیعی درست شده اند ضد حساسیت می باشند. اما ممکن است که به طور کامل شما را در برابر بیماری های مقاربتی حفظ نکنند. زیرا این مواد طبیعی دارای روزنه هایی می باشند که ممکن است به مایع منی اجازه عبور را بدهد حتی اگر به درستی از آن ها استفاده کرده باشید.

اگر نسبت به لاتکس یا هر ماده پلاستیکی دیگر حساسیت دارید و یا به دلایلی نمی توانید از آن استفاده کنید، از پزشک خود در مورد دیگر روش های ضد بارداری که برای شما مناسب است مشاوره بگیرید. چون تاثیر گذاری کاندوم بسته به نوع موادی است که از آن تهیه می شود، برخی از مارک های خاص می توانند ایمن تر باشند. می توانید در مورد آن ها بیشتر تحقیق کنید.

کاندوم

چگونه باید از کاندوم استفاده کرد؟

بهترین اثر گذاری آن زمانی است که به درستی از آن استفاده شود بنابراین یادگیری بهترین تکنیک مهم است.

علاوه بر این که کدام نوع از آن را مورد استفاده قرار می دهید، این یک ابزار یک بار مصرف می باشد. بعد از انجام رابطه آن را دور بیندازید و در رابطه بعدی از کاندوم جدیدی استفاده کنید.

چگونه باید از نوع مردانه آن استفاده کرد

  • بسته آن را به دقت باز کنید. از دندان استفاده نکنید زیرا ممکن است که آن را سوراخ کنید.
  • بالای آن را با انگشت خود باز کنید تا فضای کافی داشته باشید.
  • کاندوم را روی سر آلت تناسلی قرار دهید و سپس به آرامی با دست دیگر آن را بالا بکشید.
  • برای جلوگیری از اصطکاک می توانید از یک روان کننده آبی استفاده کنید.
  • بعد از نزدیکی، بالای آن را برای جدا کردن بگیرید تا از ریزش مایع منی خود داری شود.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ