کوله پشتی سنگین و کمردرد؛ چگونه آسیب های احتمالی را کاهش دهیم؟

alikarimi55
همه ما روزانه با خود کیف حمل میکنیم، کیف هایی که گاها سنگین هستند. پر کردن کوله پشتی با ظرف ناهار، کتاب، لپ تاپ، پوشه، بطری های بزرگ آب و سایر وسایل دیگر برای کار یا مدرسه بسیار راحت است. حمل کردن این حجم سنگین وسائل به طور روزمره از کودکی تا بزرگسالی به کمر […]

همه ما روزانه با خود کیف حمل میکنیم، کیف هایی که گاها سنگین هستند. پر کردن کوله پشتی با ظرف ناهار، کتاب، لپ تاپ، پوشه، بطری های بزرگ آب و سایر وسایل دیگر برای کار یا مدرسه بسیار راحت است. حمل کردن این حجم سنگین وسائل به طور روزمره از کودکی تا بزرگسالی به کمر آسیب می زند. کوله های سنگین باعث بدشکلی در ستون فقرات، خم شدن به یک طرف و کشیدگی عضلات در گردن، کمر و شانه ها می شوند.

کمردرد یکی از شایع ترین شرایط مربوط به درد در ایالات متحده است که ۲۸.۴ درصد از بزرگسالان ادعا می کنند در سال ۲۰۱۶ کمردرد را تجربه کرده اند. در حالی که دلایل بسیاری برای ایجاد کمردرد وجود دارد، یک شی ساده مورد استفاده روزمره ممکن است منبع کمردرد باشد؛کوله پشتی سنگین.

خطرات کوله پشتی سنگین

در کودکان

حمل کردن کوله پشتی سنگین به طور روزانه در دوران کودکی بیش از آنچه فکر می کنید بر ستون فقرات و کمر تأثیر می گذارد. مطالعات تأیید می کنند که کودکان عموما بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از وزن خود را در کوله پشتی خود حمل می کنند. اکثر مطالعات توصیه می کنند که کودکان فقط باید وسایلی با متوسط ۱۰ تا ۱۵ درصد از وزن بدن خود را در کوله پشتی بگنجانند.

از آنجایی که کودکان بیشتر از آنچه که باید وسیله با خود حمل می کنند، مشکلات کمردرد در کودکان کم سن و سال رو به افزایش است و این می تواند به زندگی بزرگسالی آنها ادامه بیابد. تأیید شده است که وزن سنگین کوله پشتی می تواند باعث فشرده سازی دیسک ها در قسمت تحتانی ستون فقرات کودکان شود که این امر منجر به کمردرد و ناراحتی هایی در حال و آینده کودک می شود.

یک مطالعه دیگر نشان داد که وزن کوله پشتی های سنگین می تواند باعث زوال و آسیب دیدگی در ناحیه کمر ستون فقرات شود که می تواند منجر به مشکلات کمر و وضعیت بد ستون فقرات در آینده شود. بچه ها همچنین هنگام حمل بار سنگین حالت راه رفتن و ایستادن خود را تغییر می دهند که این می تواند باعث ناراحتی بیشتر در قسمت تحتانی کمر آنها شود.

به طور کلی نتیجه گرفته میشود که برای جلوگیری از شکل گیری حالات نامناسب ستون فقرات، کودک نباید بیش از ۱۰ درصد از وزن بدن خود را در کوله پشتی ها حمل کند. با این حال بیشتر کودکان همچنان وزن بسیار بیشتری از مقدار توصیه شده با خود حمل می کنند. برای مقابله با این مشکل بسیار رایج، والدین باید تلاشی آگاهانه انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که کوله پشتی فرزندشان برای وزن بدنش خیلی سنگین نباشد.

در بزرگسالان

كودكان تنها كسانی نيستند كه در معرض خطر کمر درد از حمل كوله پشتی های سنگین هستند. جوانان در دانشگاه ها و کالج ها به طور روزانه کوله پشتی های بسیار سنگینی حمل می کنند، اغلب در زمانی طولانی تر از کودکان. پیاده روی در محوطه های بزرگ دانشگاه، رفتن به کلاس، رفتن به کتابخانه و غیره به این معنی است که دانشجویان دانشگاه بیشتر روزها با خود کوله پشتی حمل می کنند.

علاوه بر این، بسیاری از بزرگسالان روزانه کیف یا کوله پشتی پر از وسایل سنگین با خود حمل می کنند. افرادی که در شهر زندگی می کنند و از آنجا پیاده به محل کار خود می روند کوله پشتی خود را از هر وسیله ای که ممکن است نیازشان باشد پر می کنند.

نشانه های یک کوله پشتی سنگین

اگر فکر می کنید کوله پشتی شما خیلی سنگین است به احتمال زیاد چنین نیز هست.

اینها برخی از علائم رایج هستند:

  • انداختن و درآوردن آن سخت باشد.
  • کشیدگی در گردن و شانه ها.
  • رد بند ها بر روی گردن و شانه ها بماند.
  • احساس کرختی و بی حسی.
  • تغییر حالت بدن- خم شدن به جلو، عقب یا به یک طرف.

در این وضعیت اگر از کنار یک آینه یا شیشه رفلکس دار عبور کنید ممکن است متوجه تغییر وضعیت پشت و شانه های خود بشوید. این نشان می دهد که کوله پشتی شما باعث ایجاد وضعیت نامناسبی شده که عموماً منجر به درد گردن، کمر و درد شانه می شود.

اثرات کوله پشتی سنگین در بزرگسالی

اکثر کمر درد ها به دلیل افزایش سن شروع می شود بنابراین حمل بارهای سنگین می تواند این مشکلات را در بزرگسالی بدتر کند. حمل بار سنگین روی پشت می تواند به بافت های نرم شانه ها آسیب برساند و این خود باعث وارد آمدن آسیب به اعصاب می شود.

مطالعه ای نشان داد که آسیب دیدن اعصاب از حمل کوله پشتی می تواند دامنه ای از خفیف تا شدید داشته باشد. از یک طرف ممکن است شما دچار تحریک جزئی در اعصاب و ظرفیت عصبی شوید و از طرف دیگر تاخیر در واکنش به سیگنال های مغزی که این مساله می تواند به اختلال در حرکات دست و انگشت منجر شود.

این مطالعه همچنین نشان داد که حمل وسایل سنگین در کوله پشتی می تواند باعث آسیب به اندام های داخلی و بافت ها شود. با استفاده از یک مدل رایانه ای، این مطالعه نشان داد که چگونه فشار ناشی از بار به زیر پوست نفوذ می کند و به اعصاب پلکس بازویی انتقال می یابد. مطالعه ای دیگر نیز نشان داد که راه رفتن با کوله پشتی سنگین خطر ابتلا به کمردرد را بیشتر می کند. کوله پشتی سنگین می تواند باعث آسیب به عضلات، مفاصل و رباط ها در قسمت پشت و باسن شما شود.

هنگامی که با باری سنگین بر روی پشت خود راه می روید، بدن شما مجبور است تا به نوعی وزن اضافی را جبران کند. این جبران در مناطق خاصی از بدن مانند پشت و باسن نمی تواند برای همیشه به روشی مؤثر ادامه یابد و آن قسمت های بدن آسیب می بینند.

این آسیب می تواند به موارد زیر ختم شود :

  • سفتی و ورم موضعی
  • کاهش دامنه حرکات
  • درد
  • فشار عضلانی
  • سردرد

چگونه می توان آسیب کوله پشتی های سنگین و کمردرد را کاهش داد؟

در حالی که مواردی وجود دارد که ممکن است نتوانید آنها را به طور کامل برطرف کنید، خبر خوب این است که همیشه می توانید کارهایی انجام دهید تا از آسیب بیشتر و کمردرد جلوگیری کنید. همیشه هنگام حمل کوله پشتی به وضعیت بدنی خود توجه کنید.

مطمئن شوید که پشت شما صاف است و قوز نکرده اید، شانه های خود را خم نکرده و پایین نیندازید و سر و گردن خود را در راستای با ستون فقرات خود نگه دارید. همچنین پایین انداختن شانه ها به دور از گوش ها منجر به درد گردن، شانه و حتی سر درد می شود.

مطمئن شوید کوله پشتی شما به بدنتان نزدیک است و اجازه ندهید که به سمت باسن شما خم شود. نزدیک نگه داشتن وزن به بدن امکان توزیع یکنواخت تر وزن را می دهد و باعث می شود فشار از ستون فقرات و کمر برداشته شود. وسایل سنگین را در مرکز کوله پشتی خود قرار دهید. این به توزیع یکنواخت وزن و کاهش فشار کمک خواهد کرد. فقط آنچه را که واقعاً لازم دارید بردارید. سعی کنید موارد غیر ضروری یا وسایلی که به ندرت از آنها استفاده می کنید را بیرون بیاورید.

هرچه کوله پشتی شما سبک تر باشد و احتمال ابتلا به کمر درد کمتر می شود. اطمینان از داشتن پشتی قوی، شانه های محکم و هسته مستحکم به جلوگیری از کمردرد و صدمات ناشی از حمل کوله پشتی سنگین در بیشتر روزهای هفته کمک می کند. یک هسته بدنی قوی به طور خودکار وضعیت بدنی شما را بهتر می کند و ایستادن و راه رفتن و حمل بارهای سنگین را برای شما آسان تر خواهد بود.

حمل کوله پشتی و تنظیم وزن آن

کمر قوی همچنین به حالت ایستادن کمک می کند و حمل وزن را آسان تر می کند. چگونگی رهایی از کمردرد و کاهش آن بسیار چالش برانگیز است، اما مطمئناً غیرممکن نیست. انجام چند ترفند در مورد نحوه حمل کوله پشتی و تنظیم وزن آن باعث کاهش درد کمر می شود.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ