فواید گریپ فروت چیست؟ + کالری و ارزش غذایی آن

alikarimi55
در مورد فواید گریپ فروت چه می دانید؟ آیا می دانید کالری گریپ فروت چقدر است؟ گریپ فروت دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیادی دارد و باعث آبرسانی به بدن می شود. همچنین افرادی که سنگ کلیه دارند بهتر است که گریپ فروت مصرف را در برنامه غذایی خود بگنجانند. بهبود بیماری های قلبی […]

در مورد فواید گریپ فروت چه می دانید؟ آیا می دانید کالری گریپ فروت چقدر است؟ گریپ فروت دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیادی دارد و باعث آبرسانی به بدن می شود. همچنین افرادی که سنگ کلیه دارند بهتر است که گریپ فروت مصرف را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

بهبود بیماری های قلبی با گریپ فروت

مصرف منظم گریپ فروت، موجب بهبود بیمای های قلبی از طریق کاهش عوامل بیماری زا می شود از جمله تاثیر بر فشار خون بالا و کلسترول. در برخی از مطالعات مشاهده شده است که، افرادی که سه بار در روز و به مدت 6 روز گریپ فروت مصرف می کنند، به میزان قابل توجهی فشار خون آن ها کاهش می یابد. همچنین در کلسترول کل و بد آن ها نیز بهبود ایجاد خواهد شد.

این تاثیرات به دلیل وجود مواد مغذی مهمی است که در گریپ فروت وجود دارد و نقش مهمی در بهبود عملکرد قلب بازی می کنند. گریپ فروت حاوی مقدار زیادی پتاسیم می باشد. این ماده معدنی از نظر جنبه های مختلفی بر سلامت قلب تاثیر می گذارد. نیمی از گریپ فروت 5 درصد از نیاز روزانه به پتاسیم را تامین می کند.

مصرف مقدار مناسبی از پتاسیم موجب کاهش ریسک ابتلا به فشار خون بالا می شود. افزون بر این نشان داده است که قادر به کاهش ریسک مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی می شود. فیبر موجود در گریپ فروت سلامت قلب را بهبود بهبود می بخشد و موجب کاهش فشار خون و سطح کلسترول می گردد.

به طور کلی، محققان اظهار می کنند که میوه های غنی از فیبر و آنتی اکسیدان اگر به عنوان جزئی از رژیم غذایی قرار بگیرند می توانند از فرد در برابر سکته و بیماری های قلبی محافظت می کنند.

لرزش غذایی گریپ فروت :

گریپ فروت حاوی تعداد کمی آنتی اکسیدان های مختلف می باشد که می توانند برای بدن فواید بسیاری داشته باشند از جمله کاهش برخی از بیماری ها. آنتی اکسیدان از سلول ها در برابر تخریبی که رادیکال های آزاد ایجاد می کنند جلوگیری می کند. رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که موجب واکنش ها و عکس العمل های مضر در بدن می شوند.

برخی از آنتی اکسیدان های موجب در گریپ فروت عبارتند از:

ویتامین C:

یک آنتی اکسیدان قوی، محلول در آب که به مقدار زیادی در گریپ فروت یافت می شوند. این آنتی اکسیدان از تخریب سلول ها که موجب بیماری های قلبی و سرطان می شوند، محافظت می کند.

بتا کاروتن:

بتا کاروتن در بدن تبدیل به ویتامین A می شود و موجب از کاهش بیماری های مزمن می شود از جمله بیماری های  قلبی، سرطان و بیماری های مربوط به بینایی از جمله مشکلات شبکیه چشم.

لیکوپن:

این نوع آنتی اکسیدان به دلیل توانایی در جلوگیری از گسترش سرطان ها معروف است به ویژه سرطان پروستات. ممکن است رشد تومور ها را کند کند و عوارض جانبی برخی از درمان های سرطانی را کاهش دهد.

فلاوونوئیدها:

این نوع آنتی اکسیدان ها خاصیت ضد التهابی دارند و نشان داده اند که می توانند فشار خون و سطح کلسترول را کاهش دهند همچنین ریسک بیماری های قلبی را کم می کنند.

کاهش ریسک تولید سنگ کلیه با گریپ فروت

مصرف گریپ فروت، می تواند ریسک توسع سنگ کلیه را کاهش دهد. علت ایجاد سنگ کلیه تجمع مواد زائد در آن ها می باشد. این مواد زائد بعد از فرآیند سوخت و ساز کلیه و انجام فیلتراسیون ایجاد می شوند که باید به ادرار وارد و از طریق آن از بدن خارج شوند.

وقتی مواد زائد در کلیه ها کریستالیزه می شوند ایجاد سنگ کلیه می کنند. سنگ کلیه های بزرگ ممکن است که سیستم ادراری را مسدود کنند که بسیار درد ناک می باشد.

رایج ترین نوع سنگ کلیه سنگه های کلسیم اگزالات می باشند. سیتریک اسید یک اسید آلی می باشد که در گیریپ فروت یافت می شود و ممکن است بر تولید این نوع سنگ ها تاثیر بگذارد. این اسید بر کلسیم های کلیه متصل می شوند  و آن ها را از بدن خارج می کنند تا موجب سنگ سازی نشوند.

سیتریک اسید می توانید بر حجم و pH ادرار تاثیر بگذارد. این دو عامل می تواند بر سنگ سازی کلیه ها نیز تاثیر بگذارند در واقع از جمله عوامل محیطی سنگ سازی به شمار می روند.

آب خوردن به میزان کافی:

گریپ فروت، دارای آب فراوانی می باشد بنابراین مصرف آن آب زیادی به بدن وارد می کند. در واقع بخش زیادی از میوه ها را آب تشکیل داده است. 118 میلی لیتر آب گریپ فروت 88 درصد از وزن یک گریپ فروت متوسط را تشکیل می دهد. اگرچه نوشیدن آب بهترین راه هیدراته ماندن است اما آب میوه ها نیز می تواند مفید واقع شوند.

به آسانی می توان آن را به رژیم غذایی افزود:

گریپ فروت، عوارض کمی دارد پس به راحتی می توان آن را به رژیم غذایی افزود.

اگر مشغله بسیاری دارید می توانید بدون هیچ نگرانی در مورد مصرف گریپ فروت آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ