چرا در تابستان سرما می خوریم؟ + تفاوت سرماخوردگی با آلرژی

alikarimi55
سرماخوردگی در تابستان یک اتفاق عادی است که برای هر شخصی امکان پذیر است. برخی فکر می کنند که تنها در زمستان دچار سرماخوردگی می شوند. برخی دیگر گمان می کنند که علت سرما خوردگی در تابستان حساسیت می باشد. برخلاف تصور عامیانه مردم، نیاز به این نیست که هوای بیرون از خانه سرد باشد […]

سرماخوردگی در تابستان یک اتفاق عادی است که برای هر شخصی امکان پذیر است. برخی فکر می کنند که تنها در زمستان دچار سرماخوردگی می شوند. برخی دیگر گمان می کنند که علت سرما خوردگی در تابستان حساسیت می باشد. برخلاف تصور عامیانه مردم، نیاز به این نیست که هوای بیرون از خانه سرد باشد تا دچار سرما خوردگی شوید.

اگر در تابستان دچار سرماخوردگی شدید، دقیقا همانند سرماخوردگی در زمستان خواهد بود. حتی اگر هوای بیرون گرم باشد، ویروس های بیماری زا می توانند منتشر شوند و به راحتی افراد را دچار عفونت کنند.

چگونه می توانید آلرژی را از سرماخوردگی تشخیص دهید؟

ممکن است که تشخیص آلرژی از سرماخوردگی تابستانی کمی سخت باشد. با این وجود، تفاوت های بسیاری بین این دو نوع بیماری وجود دارد.

دیگر علائم سرماخوردگی و آلرژی:

سرماخوردگی و آلرژی هر دو موجب عطسه، آب ریزش بینی، خارش، گلو درد و ایجاد خلط می شوند. اما سرماخوردگی می تواند دیگر نشانه ها از قبیل سرفه، تعرق و تب نیز باشد.

آلرژی مدت زمان بیشتری فرد را درگیر خود می کند:

آیا علائم بیماری در شما بعد از یکی دو روز از بین رفته است؟ اگر بله پس دچار سرماخوردگی تابستانی شده بودید. اگر علائم بیماری بیش از دو هفته طول کشید و از بین نرفت احتمالا دچار آلرژی شده اید.

علائم ممکن است که نوسان داشته باشند:

همچنین اگر علائم شما از حالت خفیف شروع، بدتر و سپس به حالت ملایم و خفیف بازگشت یا به طور کلی ناپدید شد، دچار سرماخوردگی شده اید. در صورتی که آلرژی حالتی مداوم دارد.

یک نشانه بین این دو بیماری با یکدیگر تفاوت دارند:

در سرماخوردگی علائم به مرور زمان در شما پدیدار می شوند و با گذر زمان گسترش می یابد در حالی که در آلرژی تمام علائم به صورت آنی مشاهده خواهند شد.

با مسافرت نشانه ها تغییر خواهند کرد:

اگر از یک منطقه به منطقه دیگر مسافرت کنید علائم بیماری در شما تغییر خواهد کرد، بهتر یا بدتر خواهد شد. که این نشان دهنده آلرژی می باشد. این تغییر زمانی در شما بیشتر قابل مشاهده است که از مکانی به مکان دیگری بروید که گیاهانی مشابه محل زندگی شما نداشته باشند.

ترشحات بینی متفاوت خواهند بود:

چون سرماخوردگی نوعی عفونت می باشد، هنگام تخلیه بینی متوجه خواهید شد که مخاط درونی بینی ضخیم تر و به رنگ زرد یا سبز تبدیل شده است.

اما در صورتی که آلرژی داشته باشید مخاط بینی شفاف، نازک و روان است.

بهترین درمان های سرماخوردگی چیست؟

البته، بسیاری از درمان های قدیمی که برای سرماخوردگی زمستانی استفاده می شوند برای سرماخوردگی های تابستانی نیز مورد استفاده هستند. برای درمان سرماخوردگی تابستانی:

به مقدار کافی استراحت کنید:

مطمئن شوید که به میزان کافی استراحت کرده و خوابیده اید. از انجام فعالیت ها و استرس دوری کنید که سیستم ایمنی بدن را دچار مشکل خواهید کرد. اگرچه در تابستان فعالیت های بیرون از منزل بسیار زیاد است در خانه بمانید و استراحت کنید.

از کم آبی بدن جلوگیری کنید:

مقدار زیادی مایعات بنوشید به ویژه آب. از نوشیدنی هایی که شما را دچار کمبود آب می کند بپرهیزید نوشیدنی هایی مانند الکل، قهوه یا نوشیدنی های انرژی زا.

نوشیدنی های گرم مانند چای می توانند برای شما مفید تر باشند. مطمئن شوید که ویتامین ها و مواد معدنی به بدن شما می رسد به ویژه مواد مغذی که برای سیستم ایمنی بدن مناسب هستند از جمله آهن، ویتامین C و زینک.

درمان های گیاهی:

گیاهان دارویی قادر به کشتن یا مبارزه با سرماخوردگی نمی باشند. برخی از تحقیقات نشان داده اند که این گیاهان می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند. گیاهان دارویی متداول برای سرماخوردگی عبارتند از سیر و ریشه شیرین بیان.

ایجاد رطوبت و بخار در محیط:

رطوبت به طور مستقیم قادر به از بین بردن سرما خوردگی نمی باشد اما می تواند به از بین بردن نشانه ها کمک کند  از جمله ریزش آب بینی، ایجاد خلط، گلو درد و سرفه.

چه مدت سرماخوردگی تابستانی طول خواهد کشید؟

سرماخوردگی در تابستان بسیار طولانی تر از سرما خوردگی در زمستان می باشد. به طور متوسط، 10 روز طول خواهد کشید اما از روز 7 علائم بهبود در شما پدیدار خواهد شد.

در کودکان سرما خوردگی تابستانی سریع تر درمان خواهد شد تقریبا یک هفته. برخی از بزرگسالان ممکن است که به مدت 2 هفته درگیر این بیماری باشند. این بستگی به سن، سلامت و قدرت بدن، ژنتیک و دیگر عوامل دارد.

هر چه بیشتر مراقب خود باشید و درمان های خود را ادامه دهید سریع تر بهبود پیدا خواهید کرد. اگر بیماری شما بیش از دو هفته طول کشید حتما به پزشک مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ