کاهش کلسترول بالا و فشار خون با آب گوجه فرنگی و سیر

alikarimi55
با درمان های خانگی کاهش کلسترول بالا آشنایی دارید؟ فشار خون بالا و کلسترول بالا اغلب به عنوان قاتلان خاموش یاد می شود چون آن ها علایم هشدار اولیه ندارند. براساس گزارش ها، حدود ۱۰ میلیون نفر از این بیماری ها در هند رنج می برند.  اکثر افراد مبتلا به فشار خون بالا هستند، اما […]

کاهش کلسترول بالا

با درمان های خانگی کاهش کلسترول بالا آشنایی دارید؟ فشار خون بالا و کلسترول بالا اغلب به عنوان قاتلان خاموش یاد می شود چون آن ها علایم هشدار اولیه ندارند. براساس گزارش ها، حدود ۱۰ میلیون نفر از این بیماری ها در هند رنج می برند.  اکثر افراد مبتلا به فشار خون بالا هستند، اما اگر درمان نشود می تواند منجر به یک مشکل قلبی عروقی شود.  طبق مطالعه اخیر، نوشیدن یک نوع خاص از عصاره بدون نمک می تواند به کاهش فشار خون و کلسترول بالا کمک کند.

نوشیدن آب گوجه فرنگی

اخیرا مشخص شده است که نوشیدن هر روز یک لیوان آب گوجه فرنگی بدون نمک می تواند برای فردی که از مشکل فشار خون و کلسترول رنج می برد، مفید باشد. همچنین به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

مطالعات چه می گویند؟

طبق تحقیقی که در ژورنال علم غذا و تغذیه منتشر شد، محققان تقریبا ۵۰۰ نفر از جمله مرد و مرد را معاینه کردند. مشخص شد که عصاره گوجه فرنگی فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد.

پس از مطالعه، نتیجه گیری شد که از تمام ۹۴ شرکت کننده مبتلا به فشار خون (هنگام از فشار خون بالا ، به طور قابل توجهی پس از نوشیدن این عصاره به طور منظم کاهش یافته است. فشار خون از ۱۴۱.۲ تا ۱۳۷ mmHg کاهش یافت، و فشار خون انقباضی از ۸۳.۳ تا ۸۷ mmHg کاهش یافت.) محقق اظهار داشت که اثرات نوشیدن این عصاره در زنان و مردان مشابه است.

کاهش کلسترول بالا

سیر و کاهش کلسترول بالا

سیر یکی از مواد طبیعی رایج در بسیاری از آشپزخانه های هند است که دارای بوی متفاوتی است. دارای خواص ضدمیکروبی، ضدالتهابی و همچنین ضداکسید کننده است. سیر می تواند سبب کاهش لخته شدن خون و همچنین کاهش کلسترول بالا خود شود.

در طول سالهای اخیر، مطالعات زیادی ادعا می کنند که سیر می تواند سبب کاهش سطح کلسترول خون شود. اما این اتفاق چگونه می افتد؟

مطالعات چه می گوید؟

عصاره سیر سالم (AGE) می تواند سطح کلسترول را تا 7 درصد کاهش دهد. هنگامی که مردان مبتلا به هیپوکلسترولمی این عصاره را دریافت کردند، کلسترول LDL آنها 10 درصد کاهش پیدا کرد.

مطالعه دیگری نشان داد که مصرف هر دو قرص سیر در روز (400 میلی گرم سیر / 1 میلی گرم آلیسین) برای شش هفته می تواند کلسترول را 12 درصد کاهش دهد و LDL کلسترول را به میزان 17 درصد کاهش دهد. همچنین می تواند سطح تری گلیسیرید را 6 درصد کاهش دهد.

تحقیقات دیگر بر روی حیوانات نشان داد که مصرف عصاره خام سیر باعث کاهش کلسترول LDL، کلسترول و تری گلیسیرید می شود.

کاهش کلسترول بالا

سیر و کلسترول HDL (خوب)

در حالی که سیر باعث کاهش LDL، کلسترول و تری گلیسیرید می شود، یکی دیگر از خبر های خوب این است که ممکن است سطح HDL (چگالی بالا) مثبت را نیز تحت تاثیر قرار دهد. بعضی از مطالعات نشان می دهد، پس از مصرف مکمل سیر برای 6 هفته، میزان افزایش HDL را 15 درصد افزایش می دهند.

محققان و دانشمندان همچنین ادعا می کنند که بعد از مصرف عصاره سیر به مدت 4 ماهه، کلیه مشخصات لیپید خون بهبود می یابد.

سیر ممکن است راه حل دراز مدت نباشد

همانطور که آسان به نظر می رسد، اثرات سیر بر کلسترول شما طولانی نیست. به عبارت دیگر شما باید سیر را به طور مستمر استفاده کنید. سطح پایینی از کلسترول پس از مصرف سیر تا 6 ماه ادامه می یابد.

خوردن سیر برای برخی ممکن است مشکل ساز باشد

برخی از افراد ممکن است یک عارضه جانبی خفیف مصرف سیر مانند سوزش سر دل، نفس بد بو، مسمومیت معده داشته باشند. اما برای اکثریت مردم، دو ساقه از آن معمولا مشکلی ایجاد نمی کند.

سیر به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند، بنابراین اگر شما قبلا دارو مصرف کرده اید، ممکن است خونریزی بیش از حد در زخم یا برش ایجاد شود. قبل از خوردن سیر به صورت روزانه در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

اگرچه سیر ممکن است به طور ظاهری کلسترول شما را کاهش دهد، اما پزشکان توصیه می کنند که شواهدی وجود دارد که سیر به اندازه کافی اثرگذار نیست. بنابراین سیر ممکن است که به شما برای کاهش کلسترول بالا کمک کند اما نمی تواند به طور کامل جایگزین داروی شما شود.

شما می توانید هر روز سیر مصرف کنید اما نباید از داروهای خود غافل شوید و همچنین باید رژیم غذایی سالمی نیز داشته باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ