آغاز آزمایش های بالینی یک واکسن دیگر علیه کرونا

saeedehx vahidnia
شرکت آمریکایی “جانسون و جانسون” آزمایش دو دوزه واکسن کووید-19 خود را آغاز می کند. به گزارش رویترز، شرکت “جانسون و جانسون” آزمایش جدیدی را روز دوشنبه برای آزمایش دو دوز از واکسن آزمایشی کووید-19 خود را برای ارزیابی مزایای بالقوه آن برای مدت زمان محافظت از افراد با دوز دوم آغاز می کند. این […]

واکسن جانسون جانسون

شرکت آمریکایی “جانسون و جانسون” آزمایش دو دوزه واکسن کووید-19 خود را آغاز می کند.

به گزارش رویترز، شرکت “جانسون و جانسون” آزمایش جدیدی را روز دوشنبه برای آزمایش دو دوز از واکسن آزمایشی کووید-19 خود را برای ارزیابی مزایای بالقوه آن برای مدت زمان محافظت از افراد با دوز دوم آغاز می کند.

این شرکت قصد دارد با 30 هزار شرکت کننده این مرحله از آزمایش را پیش ببرد البته این تست به موازات آزمایش یک دوز از این واکسن با بیش از 60 هزار داوطلب که از سپتامبر آغاز شده، اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: احتمال ابتلا به کووید 19 در کدام مکان ها بیشتر است؟

این آزمایش 6 هزار شرکت کننده از انگلیس دارد و مابقی داوطلبین از سایر کشورها با شیوع بالای موارد ابتلا به کووید-19 مانند ایالات متحده، بلژیک، کلمبیا، فرانسه، آلمان، فیلیپین، آفریقای جنوبی و اسپانیا است.

  •  خبر خوش درباره آغاز فاز 3 واکسن کرونای ایرانی

ایران نیز امیدوار است آزمایشات فاز 3 واکسن کووید- 19 خود را از ماه ژوئن آغاز کند. به گزارش پارس تودی، مصطفی قانعی از دفتر علوم و فناوری ریاست جمهوری ایران روز پنجشنبه گفت: مرحله سوم آزمایش واکسن کووید-19 که به طور معمول تاثیرات و اثر بخشی واکسن را روی جمعیت نسبتا زیادی کنترل می کند.
یران امیدوار است آزمایشات فاز 3 واکسن کووید- 19 خود را از ماه ژوئن آغاز کند.

به گزارش پارس تودی، مصطفی قانعی از دفتر علوم و فناوری ریاست جمهوری ایران روز پنجشنبه گفت: مرحله سوم آزمایش واکسن کووید-19 که به طور معمول تاثیرات و اثر بخشی واکسن را روی جمعیت نسبتا زیادی کنترل می کند از خرداد ماه در کشور شروع می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: دو مرحله قبلی آزمایش واکسن تا پایان سال ایران در مارس به طور کامل پایان یابد.

قانعی افزود: برای سال آینده امیدواریم بتوانیم تزریق انسان را در سطح مشخصی آغاز کنیم.

چندین گروه از جمله همکاری واکسن رازی و پژوهشگاه سرم، انستیتو پاستور ایران و چندین شرکت تازه کار در حال تحقیق و آزمایش برای تهیه واکسن برای ویروس هستند.

گزارش ها نشان می دهد واکسن های ایرانی در مراحل اولیه آزمایشات از جمله در آزمایشات روی حیوانات نویدبخش بوده اند.

بیشتربخوانید:ما 100 میلیون دوز واکسن فایزر می خواهیم

قانعی گفت: واکسن ساخت ایران به طور قابل توجهی ارزان تر از واکسن تولید شده در اقتصادهای بزرگ از جمله برندهای مختلفی است که در چین تولید می شود.

مقامات وزارت بهداشت اعلام کرده اند پس از گذراندن تست های اثربخشی و ایمنی واکسن های ساخت خارجی را سفارش می دهند.

مترجم:الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ