مرگ 55 نفر درپی ابتلا به ابولا

Shabnam Khesal
جمهوری دموکراتیک کنگو پایان شیوع ابولا که منجر به کشته شدن 55 نفر شد را اعلام کرد. به گزارش رویترز، وزیر بهداشت جمهوری دموکراتیک کنگو روز چهارشنبه از پایان شیوع ابولا در غرب کشور که باعث ابتلای 130 نفر و مرگ 55 نفر شد، خبر داد. این شیوع در ماه ژوئن درست قبل از اعلام […]

جمهوری دموکراتیک کنگو پایان شیوع ابولا که منجر به کشته شدن 55 نفر شد را اعلام کرد.
به گزارش رویترز، وزیر بهداشت جمهوری دموکراتیک کنگو روز چهارشنبه از پایان شیوع ابولا در غرب کشور که باعث ابتلای 130 نفر و مرگ 55 نفر شد، خبر داد.
این شیوع در ماه ژوئن درست قبل از اعلام کنگو برای پایان شیوع جداگانه ابولا در شرق کشور که دومین کشنده ترین مورد ثبت شده بوده و بیش از 2 هزار و 200 نفر را به کام مرگ کشاند، آغاز شد.
مدیر سازمان جهانی بهداشت در آفریقا در توئیتر گفت: صمیمانه از همه کسانی که خستگی ناپذیر پرونده ها را پیگیری می کردند و افراد را در جوامع غالبا دورافتاده در جنگل های انبوه بارانی معالجه کردند تشکر می کنم.
از زمان کشف ویروس در نزدیکی رودخانه ابولا در سال 1976، کنگو تاکنون 11 شیوع ابولا را تجربه کرده که بیش از دو برابر در هر کشور دیگری است. جنگل های استوایی آن مخزن طبیعی برای ویروس است که باعث استفراغ شدید و اسهال در افراد می شود.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ