خبر خوش درباره کرونا / دارویی که انتقال کرونا را مهار می کند

Shabnam Khesal
محققان دانشگاه جورجیا دریافتند داروی خوراکی به نام MK-4482/EIDD-2801 یا مولنوپیراویر، طی 24 ساعت بعد از شروع درمان انتقال ویروس کرونا سندرم حاد تنفسی ۲ را سرکوب می کند. به گزارش ساینس دیلی، دانشگاه جورجیا نتایج درمان با این دارو روی فرت ها (نوعی حیوان خانگی) را در ژورنال نیچر میکروبیولوژی منتشر کرده، این دارو […]

محققان دانشگاه جورجیا دریافتند داروی خوراکی به نام MK-4482/EIDD-2801 یا مولنوپیراویر، طی 24 ساعت بعد از شروع درمان انتقال ویروس کرونا سندرم حاد تنفسی ۲ را سرکوب می کند.

به گزارش ساینس دیلی، دانشگاه جورجیا نتایج درمان با این دارو روی فرت ها (نوعی حیوان خانگی) را در ژورنال نیچر میکروبیولوژی منتشر کرده، این دارو 24 ساعت بعد از شروع درمان با موفقیت در مهار تکثیر ویروس انتقال و شیوع آن را متوقف کرده است.

محققان موسسه علوم پزشکی در دانشگاه ایالتی جورجیا کشف کردند درمان عفونت ویروس کرونا سندرم حاد تنفسی 2 با داروی ضد ویروسی مولنوپیراویر انتقال ویروس را در عرض 24 ساعت کاملا قطع می کند.

این گروه به رهبری دکتر ریچارد پلمپر، استاد برجسته دانشگاه ایالتی جورجیا ابتدا کشف کردند این دارو در برابر ویروس های آنفلوانزا قوی عمل می کند و سپس به نتایج موفقیت آمیزی در زمینه درمان ویروس کووید-19 نیز دست یافتند.

بیشتربخوانید:مبتلایان به کرونا احتمالا تا چندین سال ایمن هستند

پلمپر گفت: این نخستین داروی خوراکی در دسترس است که به سرعت مانع انتقال ویروس کرونا سندرم حاد تنفسی 2 می شود، این دارو می تواند بازی را در دنیا تغییر دهد. قطع زنجیره شیوع گسترده این بیماری در جامعه تا زمان واکسیناسیون گسترده در مدیریت کووید-19 و کاهش عواقب فاجعه بار بیماری همه گیر مهم است.

وی افزود: از آنجا که این دارو را می توان به صورت خوراکی مصرف کرد، بنابراین درمان می تواند برای یک سود بالقوه سه برابر زودهنگام آغاز شود: از پیشرفت روند حال بیماران به حالت شدید جلوگیری می کند بنابراین مرگ و میر نخواهیم داشت، بعد از 24 ساعت از شروع درمان به قرنطینه فرد نیازی نیست که این می تواند برای کاهش عوارض اقتصادی و اجتماعی طولانی مدت ناشی از قرنطینه بیمار جلوگیری کند، همچنین شیوع و انتقال بیماری به دیگران را متوقف می کند. در حال حاضر این دارو در آزمایشات بالینی مرحله دو و سه فاز انسانی قرار دارد.

این مطالعه با کمک هزینه های خدمات بهداشت عمومی از موسسه ملی بهداشت/ انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی به ایالت جورجیا در حال انجام است.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ