بیش از حد ورزش نکنید/ مراقب این 5 عارضه باشید

Shabnam Khesal
  ورزش و تمرین روزانه 30 تا 40 دقیقه می تواند ضمن کمک به بدن از بسیاری جهات سلامت شما را نیز بهبود بخشد. خطر آسیب دیدگی در شما کاهش می یابد و می توانید با حفظ وزن مناسب احتمال ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهید. به علاوه می توانید با ورزش از […]

 

ورزش و تمرین روزانه 30 تا 40 دقیقه می تواند ضمن کمک به بدن از بسیاری جهات سلامت شما را نیز بهبود بخشد. خطر آسیب دیدگی در شما کاهش می یابد و می توانید با حفظ وزن مناسب احتمال ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهید. به علاوه می توانید با ورزش از یک زندگی طولانی و سالم برخوردار باشید، اما اگر فکر می کنید اینکه خود را بیش از حد تحت فشار قرار دهید به شما در کسب منافع بیشتر برای بدن کمک می کند سخت در اشتباه هستید و در واقع نتیجه معکوس دریافت می کنید.

به گزارش ایندیاتایمز، اعتدال کلید زندگی است احتمالا این اصطلاح را چندین بار در زمینه های مختلف شنیده اید در ورزش کردن نیز کاربرد دارد. تمرین بیش از حد ممکن است منجر به بروز انواع علائم جسمی و روانی در فرد شود. در اینجا 5 عارضه جانبی متداول در ورزش بیش از حد آورده شده است.

با ورزش بیش از حد همیشه احساس خستگی می کنید

تمرین بیش از حد نه تنها باعث کاهش عملکرد می شود بلکه می تواند احساس خستگی مداوم نیز ایجاد کند. حتی اگر 7 الی 8 ساعت در شب بخوابید و صبحانه سالمی نیز بخورید باز احساس خستگی خواهید کرد، بنابراین باید با درک محدودیت های خود بین جلسات زمان کافی برای استراحت به بدن خود اختصاص دهید. تمرین شدید زیاد باعث ترشح هورمون استرس در بدن می شود که با گذشت زمان می تواند احساس خستگی ایجاد کند.

ورزش بیش از حد سطح عملکرد را کاهش می دهد

وقتی با ورزش های سخت و شدید بیش از حد به خود فشار وارد می کنید عضلات متشنج می شوند که در نتیجه باعث می شود به تدریج سطح عملکرد شما در زمین ورزش کاهش یابد. اگر قبلا می توانستید 1 کیلومتر را در 5 دقیقه طی کنید، ممکن است تمرین بیش از حد برای شما محدودیت زمانی ایجاد کند و این ممکن است شما را ناامید کند، اما تنها راه حل غلبه بر این مشکل این است که بین جلسات ورزشی خود به بدن کمی استراحت دهید

بیشتربخوانید:چگونه هورمون افزایش وزن را خاموش کنیم؟

 

ورزش بیش از حد خطر آسیب را افزایش می دهد

اگر شما به تمرین و ورزش های سخت و شدید عادت ندارید پس به خود فشار وارد نکنید. با سخت گیری بیش از حد فقط احتمال آسیب دیدگی را افزایش می دهید. درد عضلانی، کشیدگی مفصل، کمر درد برخی از آسیب های تمرینی است که ممکن است شما را برای چندین هفته از ورزش دور کند.

بیشتربخوانید:برای متعادل کردن سطح هورمون های بدن، این راهکار ها را به کار گیرید!

ورزش بیش از حد بی خوابی می آورد

تعادل در ورزش به آرامش بدن و ارتقا کیفیت خواب خوب کمک می کند، اما پمپاژ آهن زیاد در باشگاه می تواند شما را حین خواب دچار مشکل کند چراکه با تحت فشار قرار دادن عضلات احتمال می رود باعث ایجاد احساس بی قراری می شود که در نتیجه خوابیدن را برایتان مشکل می کند.

بیشتربخوانید:بازگشت به ورزش بعد از مبتلا شدن به کرونا

ورزش بیش از حد بهداشت روحی را ضعیف می کند

ورزش با افزایش روحیه باعث ترشح دوپامین، هورمون “خوب” در بدن می شود، اما تمرین بیش از حد دقیقا برعکس عمل می کند و با افزایش سطح کورتیزول در بدن ممکن است باعث ایجاد تغییرات شدید خلقی، استرس مزمن، اختلالات اضطرابی و افسردگی بالینی در فرد شود.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ