قیمت واکسن سروم علیه ویروس کرونا

حسام آرین
شرکت داروسازی سروم به احتمال زیاد واکسن کووید-19 را با قیمت تقریبی 3 دلار برای هر دوز به دولت عرضه می کند. به گزارش رویترز، انستیتوی سروم هند بزرگ ترین تولید کننده واکسن در جهان در آستانه عقد قرارداد تامین واکسن علیه ویروس کرونا با دولت مرکزی این کشور است و به احتمال زیاد قیمت […]

شرکت داروسازی سروم به احتمال زیاد واکسن کووید-19 را با قیمت تقریبی 3 دلار برای هر دوز به دولت عرضه می کند.

به گزارش رویترز، انستیتوی سروم هند بزرگ ترین تولید کننده واکسن در جهان در آستانه عقد قرارداد تامین واکسن علیه ویروس کرونا با دولت مرکزی این کشور است و به احتمال زیاد قیمت ها را با 250 روپیه (3.39 دلار) برای هر دوز واکسن به فروش می رساند.

دولت هند برای تامین انبوه واکسن توسط موسسه سروم که نخستین درخواست رسمی تایید استفاده اضطراری از تزریق آسترازنکا در روز دوشنبه را ارائه کرده برای پایان همه گیری امیدوار شده است.

بیشتر بخوانید: خبر خوش درباره کرونا / دارویی که انتقال کرونا را مهار می کند

آدار پوناوالا، مدیر ارشد اجرایی پیش این موسسه چندی پیش درباره قیمت واکسن گفته بود هر دوز آن برای هر نفر هزار روپیه معادل 13.55 دلار در بازار هند عرضه می شود، اما دولت هایی که برای تعداد بالا درخواست داشته باشند به احتمال زیاد واکسن را با قیمت پایین تر خریداری می کنند.

پوناوالا اذعان داشته بود واکسن موسسه سروم نخست برای مردم هند توزیع می شود، سپس روی توزیع در سایر کشورها متمرکز خواهند شد.

یک مقام ارشد در وزارت بهداشت هند گفت: این کشور با ثبت 9.70 میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا تاکنون در رتبه دوم بعد از آمریکا قرار دارد و در حال بررسی واکسن تولید شده توسط شرکت های فایزر و آسترازنکا هستند.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ