با کاندوم های مردانه و زنانه به شریک جنسی خود سلامتی هدیه دهید

حسام آرین
افزایش روابط جنسی خارج از چهارچوب ازدواج، کم کاری دولت در زمینه بالا بردن فرهنگ‌ شناختی مردم نسبت به بیماری‌های مقاربتی، گسترش جهانی بیماری ایدز و بارداری های ناخواسته و… کافی است این جملات را کنار هم بگذارید تا لزوم استفاده از کاندوم را بیش از پیش درک کنید. تاریخچه کاندوم کاندوم قدمتی بسیار طولانی […]
افزایش روابط جنسی خارج از چهارچوب ازدواج، کم کاری دولت در زمینه بالا بردن فرهنگ‌ شناختی مردم نسبت به بیماری‌های مقاربتی، گسترش جهانی بیماری ایدز و بارداری های ناخواسته و... کافی است این جملات را کنار هم بگذارید تا لزوم استفاده از کاندوم را بیش از پیش درک کنید.

تاریخچه کاندوم

کاندوم قدمتی بسیار طولانی دارد اگرچه به شکل الان موجود نبوده است ولی قدمت نوع های قدیمی آن به قبل از میلاد مسیح نیز می رسد. در واقع کاندوم های اولیه که انسان ها برای جلوگیری از بارداری های ناخواسته استفاده می کردند تکه ای کاغذ ابریشمی بوده است که آن را به شکل خاصی در آورده و آغشته به روغن های خاصی که از گیاهان به دست می آمده است می کردند.در فرهنگ فرعون کاندوم با نام محافظ آلت تناسلی مرد شناخته می شده است. شروع و مبدا کاندوم های امروزی از قرن شانزده در اروپا شروع شد. در این زمان بیماری سفلیس شیوع پیدا کرد و افراد زیادی را به دام انداخته بود. پزشکان در صدد برآمدند تا دلیل آن را پیدا کنند. در نهایت مشخص شد دلیل این بیماری تماس های جنسی غیرایمن است. برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر این بیماری، پزشکی ایتالیایی به نام گابریل فالوپیو راه حلی پیشنهاد کرد که با استفاده از آن توانستند جلوی بیماری و انتقال آن را بگیرند. او بیان کرد اگر مردان با استفاده از کیسه چندلایه پارچه ‌ای خیسانده شده در محلولی از نمک یا گیاهان دارویی می توانند جلوی انتقال بیماری را بگیرند. این مدل در گذر زمان تغییر کرد و کاندوم های امروز پدید آمدند و بعد از آن کاندوم دهانی و خاردار نیز کم کم وارد بازار شدند.

لزوم استفاده از کاندوم

امروزه با توجه به گسترش روابط و تعاملات فردی و احساسی و همچنین با توجه به افزایش بیماری های عفونی و مقاربتی، توجه به امور سلامت جنسی اهمیت زیادی پیدا کرده است. کارشناسان سلامت بر این موضوع تاکید دارند که بالا بردن سواد جنسی به پیشگیری از بیماریهای آمیزشی کمک می‌کند و به برقراری روابطی لذت بخش در میان زوجین کمک می‌کند. امروزه کاندوم یکی از معمول ترین روش های جلوگیری از بارداری است. روش های بارداری به جلوگیری از بارداری ناخواسته کمک می کنند. در هر صورت، در حالی که شاید کنترل بارداری ناخواسته هدف اصلی استفاده از کاندوم باشد، اما کاندوم می تواند فواید دیگری نیز برای استفاده کننده داشته باشد. یکی از این فواید همان محافظت از فرد در برابر انتقال ویروس ها و عفونت های جنسی است. شاید امروزه اکثر قریب به اتفاق جامعه نقش مؤثر کاندوم در جلوگیری از بارداری ناخواسته و بیماری های آمیزشی، از قبیل: ایدز، را درک کرده اند. این وسیله صرف نظر از جنسیت افرادی که با یکدیگر آمیزش جنسی دارند، مانع از ارتباط و آمیختگی ترشحات داخلی و ورود احتمالی ویروس به بدن شرکای جنسی می شود. اما از سوی دیگر و پس از آن که افراد جامعه هدف بهداشتی و سلامتی کاندوم را درک کرده اند، امروزه تولید کنندگان کاندوم، با هدف تسلط بر بازار فروش این محصول، اهداف فرعی دیگری را نیز تعقیب می کنند: یکی از آن ها افزایش لذت مقاربت های جنسی با استفاده از انواع خاصی از کاندوم هاست.

تاثیر کاندوم در بهبود کیفیت روابط جنسی

همانطور که می دانید، بالا بردن کیفیت رابطه جنسی سبب می شود بسیاری از مسائل عاطفی میان زوجین برطرف شود.  مطالعات اخیر نشان می دهند که رابطه جنسی سبب کاهش استرس و اضطراب، افزایش حس شادی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش روان رنجوری و تسکین درد می شود. از این رو، شرکت های تولید کننده، برای جلب رضایت مصرف کنندگان گوناگون، این محصول را در سایز ها و انواع و حتی بوهای مختلفی عرضه و به بازار ارائه می دهند.

کاندوم چیست؟

کاندوم پوشش کشسانی و منعطف است که از تماس مستقیم آلت تناسلی طرفین در زمان برقراری روابط جنسی جلوگیری به عمل می‌آورد. جنس پلاستیک این وسیله عمدتا از لاتکس است. در این وسیله مراقبت جنسی از مواد روان کننده برای سهولت در برقراری روابط جنسی استفاده می‌شود. این روان‌کننده بر پایه آب هستند زیرا روغن به جنس لاتکس این وسیله آسیب وارد می‌کند. برخی از کاندوم‌ها حاوی مواد اسپرم‌کش هستند تا احتمال بارداری را به کمترین میزان برسانند.

کاندوم مردانه چیست؟

کاندوم مردانه پوششی است که مردان در حالت نعوظ برای اهداف مختلف از جمله جلوگیری از بارداری بر روی آلت خود قرار می‌دهند. این وسیله 85 تا 95 درصد از بارداری جلوگیری به عمل می‌آورد. چگونه از این وسیله مراقبت جنسی استفاده کنیم؟ این وسیله باید دقیقا قبل از استفاده از بسته خارج شود تا آلودگی های محیط را به خود جذب نکند. در قسمت انتهایی این وسیله فضای خالی وجود دارد که باید آن را قبل از استفاده جهت تخلیه هوا فشار داد. همچنین در هنگام استفاده از این وسیله باید هوشیار باشید تا به ناخن کشیده نشود و پاره نشود. برای خرید کاندوم به وب سایت www.recondom.com مراجعه کنید.

انواع کاندوم

همانطور که اشاره شد، امروزه کاندوم در انواع و اشکال مختلفی در بازار موجود است. همچنین، کاندوم را می توان به عنوان یک وسیله طبیعی جلوگیری از بارداری ناخواسته، بدون نسخه پزشک و با قیمت مناسب تهیه کرد. پس افراد می توانند از این وسیله و فواید آن به راحتی بهره مند شوند. در اینجا برخی از انواع کاندوم را به شما معرفی می کنیم: کاندوم های مردانه: پوششی است که آقایان در حالت نعوظ بر روی آلت خود می کشند. کاندوم زنانه: این نوع کاندوم را زنان در واژن خود قرار می دهند. کاندوم ساده و کلاسیک: این وسیله تنها از انتقال بیماری های جنسی جلوگیری می کند. کاندوم تاخیری: در این وسیله از مواد بی‌حس کننده‌ای مانند بنزوکائین و لیدوکائین استفاده می‌شود. کاندوم لاتکس: پرمصرف ترین و پرفروش ترین نوع کاندوم است. کاندوم غیر لاتکس: افرادی که به لاتکس حساسیت دارند می توانند از این کاندوم استفاده کنند. کاندوم خاردار : این وسیله به افزایش لذت جنسی در زنان و تعویق انزال در مردان کمک می‌کند. کاندوم اسپرم کش : این نوع کاندوم دارای اثربخشی بیشتری در جلوگیری از بارداری است. کاندوم روان ساز شده : این نوع کاندوم معمولاً در مواردی که خشکی واژن وجود دارد، مصرف می شود.

این وسیله از انتقال چه بیماری هایی جلوگیری به عمل می‌آورد؟

این وسیله برای جلوگیری از انتقال بیماریهای مقاربتی از جمله زگیل تناسلی، ایدز ، هپاتیت نوع سی و عفونتهای جنسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از کاندوم

  • جلوگیری از انزال زودرس در مردان
  • جلوگیری از انتقال بیماریهای مقاربتی
 

معایب استفاده از کاندوم

  • این وسیله یکبار مصرف است و دایمی نیست و برای هر رابطه جنسی باید یک بار مورد استفاده قرار گیرد.
  • ممکن است جنس لاتکس این وسیله برای برخی از افراد حساسیت زا باشد.
  • احتمال پارگی در طول برقراری رابطه جنسی

چگونه از کاندوم نگهداری کنیم؟

  • این وسیله را دور از حرارت، نور و رطوبت نگهداری کنید.
  • در هنگام مصرف به تاریخ انقضا آن توجه داشته باشید.
  • هرگز از روغن و یا وازلین برای چرب کردن سطح آن استفاده نکنید.
 

چرا کاندوم در طول رابطه جنسی پاره می شود؟

·         تاریخ مصرف کاندوم گذشته است

·         کاندوم برای شما کوچک است

·         نگهداری نامناسب از کاندوم

·         کمبود روان‌‏کننده آبی و یا سیلیکونی

·         استفاده از روان‏‌کننده‏‌های روغنی

·         استفاده از چند کاندوم همزمان

·         باز کردن نادرست کاندوم

  • رابطه جنسی خشن
  • خشکی آلت تناسلی زنان
  • قراردادن این وسیله در گرما و رطوبت
  برای جلوگیری از بروز این امر باید تاریخ مصرف آن را بررسی کنید. این وسیله را هرگز در رطوبت و یا گرمای شدید قرار ندهید. ژل روان کننده ژلی مناسب برای رفع خشکی آلت تناسلی زنان است. به همین دلیل بهتر است قبل از برقراری رابطه جنسی از این ژل استفاده کنید.

به شریک جنسی خود سلامتی را هدیه بدهید

در پایان بدانید که، استفاده از کاندوم ها، ساده و ارزان است و انواع کاندوم ها به طور گسترده در تمام داروخانه ها و سایت های آنلاین در دسترس هستند. آنها با روان کننده یا بدون روان کننده و در طول ها، شکل ها، عرض ها، ضخامت ها و رنگ های مختلف وجود دارد. یادمان باشد، استفاده درست و مناسب از کاندوم ها در هر رابطه جنسی مناسب می تواند در پیشگیری از بارداری و انتقال ویروس و نقص ایمنی انسانی موثر باشد، پس با استفاده از کاندوم سلامت جسمی و اطمینان را به خود و شریک جنسی تان هدیه بدهید. خرید و فروش کاندوم مردانه و زنانه در سایت www.recondom.com  
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ