بهترین دمنوش ها برای خواب بهتر +عکس

Shabnam Khesal
خواب خوب برای سلامت شما امری ضروری است، متاسفانه حدود 30 درصد افراد از بی خوابی یا ناتوانی مزمن در خواب، خواب ماندن یا دستیابی به خواب ترمیمی با کیفیت بالا رنج می برند. هنگامی که نوبت به استراحت و آرامش می رسد چای های گیاهی در واقع دمنوش ها گزینه های مناسبی هستند. قرن ها است که از آنها به عنوان […]
خواب خوب برای سلامت شما امری ضروری است، متاسفانه حدود 30 درصد افراد از بی خوابی یا ناتوانی مزمن در خواب، خواب ماندن یا دستیابی به خواب ترمیمی با کیفیت بالا رنج می برند. هنگامی که نوبت به استراحت و آرامش می رسد چای های گیاهی در واقع دمنوش ها گزینه های مناسبی هستند. قرن ها است که از آنها به عنوان داروهای خواب طبیعی در سراسر جهان استفاده می شود، همچنین تحقیقات جدید از توانایی چای های گیاهی برای کمک به خواب پشتیبانی می کند. به گزارش هلث لاین، این مقاله چند مورد از بهترین چای ها را برای خواب معرفی کرده می کند.

تاثیر بابونه بر خواب


سال هاست که چای بابونه به عنوان یک درمان طبیعی برای کاهش التهاب، اضطراب و درمان بی خوابی استفاده می شود. در حقیقت، بابونه به طور معمول به عنوان یک آرام بخش یا خواب آور ملایم در نظر گرفته می شود. اثرات آرام بخشی آن ممکن است به یک آنتی اکسیدان به نام آپی ژنین نسبت داده شود که به وفور در چای بابونه یافت می شود. آپی ژنین به گیرنده های خاصی در مغز شما متصل می شود که ممکن است اضطراب را کاهش داده و روند خواب را شروع کند. در حالی که شواهدی مبنی بر حمایت از فواید بابونه متناقض و ضعیف است، نتایج چند مطالعه برای تایید تاثیر چای بابونه بر خواب در عین دلگرم کننده بودن به مطالعات بیشتری نیاز است.

تاثیر ریشه سنبل الطیب بر خواب

سنبل الطیب گیاهی است که قرن ها برای درمان مشکلاتی مانند بی خوابی، عصبی و سردرد استفاده می شده است. از لحاظ تاریخی در انگلیس در طول جنگ جهانی دوم برای از بین بردن استرس و اضطراب ناشی از حملات هوایی این گیاه استفاده می شده است. امروزه سنبل الطیب یکی از محبوب ترین داروهای گیاهی کمک کننده به خواب در اروپا و ایالات متحده است. سنبل الطیب به صورت کپسول یا مایع در دسترس است و ریشه آن نیز به طور معمول خشک و به صورت چای فروخته می شود. محققان درباره کارکرد ریشه سنبل الطیب برای بهبود خواب مطمئن نیستند. با این حال، یک نظریه این است که سطح انتقال دهنده عصبی به نام گابا یا گاما آمینو بوتیریک اسید را افزایش می دهد. هنگامی که گابا در سطح زیادی وجود داشته باشد می تواند باعث افزایش خواب آلودگی شود. در حقیقت، این روشی است که در آن برخی از داروهای ضد اضطراب مانند عملکرد آلپرازولام استفاده می شود. برخی از مطالعات کوچک از ریشه سنبل الطیب به عنوان یک روش کمکی برای خواب موثر پشتیبانی می کنند. نوشیدن چای ریشه سنبل الطیب ممکن است بدون عوارض جانبی به بهبود کیفیت خواب کمک کند، اما بسیاری از متخصصان بهداشت شواهد را بی نتیجه می دانند.

تاثیر اسطوخودوس بر خواب


اسطوخودوس گیاهی است که اغلب به دلیل رایحه معطر و تسکین دهنده آن مورد تبلیغ قرار می گیرد. در دوران باستان یونانی ها و رومی ها اغلب اسطوخودوس را با خود به حمام می بردند تا رایحه آن را در آرامش استشمام کنند. چای اسطوخودوس از جوانه های کوچک بنفش این گیاه گل دهنده تهیه می شود و در اصل بومی منطقه مدیترانه است و در حال حاضر در سراسر جهان رشد می کند. بسیاری از افراد برای استراحت، تسکین اعصاب و کمک به خواب چای اسطوخودوس می نوشند تحقیقاتی هم برای حمایت از این مزایای ادعایی وجود دارد.
مطالعه ای روی 80 زن بعد از زایمان در تایوان نشان داد افرادی که وقت خود را برای بوییدن رایحه چای اسطوخودوس و نوشیدن روزانه آن به مدت 2 هفته صرف کردند در مقایسه با افرادی که چای اسطوخودوس نمی نوشیدند، خستگی کمتری را تجربه کردند. با این حال، هیچ تاثیری بر کیفیت خواب نداشته است، همچنین تحقیقات نشان داده است داروی اختصاصی روغن اسطوخودوس احتمال می رود باعث کاهش اضطراب و بهبود کیفیت خواب در افراد مبتلا به اضطراب یا اختلالات مربوط به آن شود اگرچه شواهد محدودی وجود دارد که نشان می دهد اسطوخودوس کیفیت خواب را بهبود می بخشد، اما عطر و بوی آرامش دهنده آن ممکن است به خواب راحت شما کمک کند.

تاثیر بادرنجبویه بر خواب


بادرنجبویه از خانواده نعناع ها است و در تمام دنیا یافت می شود در حالی که اغلب به صورت عصاره برای استفاده در آروماتراپی فروخته می شود برگ های آن برای تهیه چای نیز خشک می شوند. این گیاه معطر با رایحه مرکبات برای کاهش استرس و بهبود خواب از قرون وسطی مورد استفاده قرار گرفته است.
شواهد نشان می دهد بادرنجبویه سطح گابا را در موش ها افزایش می دهد که حاکی از آنست که بادرنجبویه ممکن است به عنوان یک آرامبخش عمل کند. علاوه بر این، یک مطالعه کوچک در مقیاس انسانی نشان داد پس از دریافت 600 میلی گرم عصاره بادرنجبویه به مدت 15 روز علائم بی خوابی شرکت کنندگان را 42 درصد کاهش داد. با این حال، این مطالعه شامل گروه کنترل نبوده، بنابراین نتایج به دست آمده زیر سوال می رود. اگر به طور مزمن دچار مشکلات خواب می شوید نوشیدن چای بادرنجبویه قبل از خواب ممکن است به شما کمک کند.

تاثیر گل گاو زبان بر خواب


چای گل گاو زبان از برگ های خشک، گل ها و ساقه های گیاه گل ساعتی تهیه می شود و به طور سنتی برای کاهش اضطراب و بهبود خواب استفاده می شود. اخیرا مطالعات توانایی چای گل گاو زبان را در بهبود بی خوابی و کیفیت خواب بررسی کرده است. به عنوان نمونه، یک مطالعه روی40 بزرگسال سالم نشان داد افرادی که روزانه به مدت 1 هفته چای گل گاوزبان می نوشیدند در مقایسه با شرکت کنندگانی که این چای را نمی نوشیدند، کیفیت خواب به مراتب بهتری را گزارش کردند.
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ