اثرات معجزه آسای میوه ها و سبزی های قرمز رنگ

Shabnam Khesal
میوه ها و سبزی ها راهی عالی برای ورود بسیاری از مواد مغذی به رژیم غذایی ما هستند. همه ما باید تلاش کنیم تا بشقاب های خود را با رنگین کمانی از میوه ها و سبزی ها پر کنیم. به گزارش وب ام دی، در اینجا بر مزایای میوه ها و سبزی ها با رنگ قرمز تمرکز می شود.
میوه ها و سبزی ها راهی عالی برای ورود بسیاری از مواد مغذی به رژیم غذایی ما هستند. همه ما باید تلاش کنیم تا بشقاب های خود را با رنگین کمانی از میوه ها و سبزی ها پر کنیم. به گزارش وب ام دی، در اینجا بر مزایای میوه ها و سبزی ها با رنگ قرمز تمرکز می شود.
غذاهای قرمز از میوه ها مانند هندوانه، توت فرنگی، گیلاس، تمشک و سیب و سبزی هایی مانند گوجه فرنگی، فلفل قرمز، چغندر، تربچه، پیاز قرمز و کلم قرمز تشکیل شده است. این مواد غذایی خوش رنگ و خوش طعم هدایای طبیعت هستند که مزایای زیادی برای سلامتی به ارمغان می آورند زیرا برخی از مواد مغذی مانند لیکوپن، اسید الاژیک، کوئرستین، هسپریدین، ​​فیبر، ویتامین A و C را دارند.
مواد مغذی که به این زیبایی های یاقوتی رنگ بخشیده شده دارای مزایای قدرتمندی برای سلامتی هستند. رنگ های قرمز پررنگ تر مانند رنگ تیره چغندر به طور معمول به این معنی است که از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی سرشار است. تحقیقات نشان می دهد این مواد مغذی به پیشگیری از سرطان، مبارزه با بیماری های مزمن و تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند.

بیشتربخوانیم:تمشک قرمز بخورید، آلزایمر نگیرید

بیشتربخوانیم:خواص چغندر سفید که نمی دانستید!

سبزی های قرمز رنگ بخشی از ارزش غذایی خود را از لیکوپن و آنتوسیانین دریافت می کنند. لیکوپن یک آنتی اکسیدان است که خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد، از چشم محافظت می کند، با عفونت ها مبارزه می کند و از فرد در مقابل آسیب ناشی از دود تنباکو محافظت می کند.
همچنین محققان در حال مطالعه روی اثرات آنها در برابر سرطان پروستات و سایر تومورها هستند. اعتقاد بر این است آنتوسیانین از کبد محافظت می کند، بینایی را بهبود می بخشد و فشار خون و التهاب را کاهش می دهد. براساس اعلام موسسه ملی سرطان، 95 درصد از بزرگسالان علیرغم مزایای بیشمار میوه ها و سبزی های قرمز و نارنجی رنگ از مصرف آنها غافل هستند.

فواید میوه ها و سبزی های قرمز رنگ

میوه ها و سبزی های قرمز رنگ از قلب ما محافظت می کنند. رنگ قرمز در بیشتر میوه ها و سبزی ها حاوی آنتی اکسیدان است که خطر ابتلا به تصلب شرایین، فشار خون و کلسترول بالا را کاهش می دهد، همچنین خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان از جمله سرطان پروستات را کاهش می دهند و از شما در مقابل بیماری های قلبی محافظت می کنند و عملکرد مغز را بهبود می بخشند. چند ماده اصلی غذایی موجود در محصولات قرمز رنگ عبارتند از:
آنتوسیانین: حاوی آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی قدرتمندی برای رگ های خونی، مفاصل و کل بدن است.
لیکوپن: حاوی آنتی اکسیدان ها و خاصیت ضد سرطانی است که بیشتر در گوجه فرنگی وجود دارد به ویژه هنگام پخت.
پتاسیم: قلب سالم، فشار خون متعادل و همچنین برای هیدراتاسیون.
ویتامین های A و C: برای سلامت پوست، مو و ناخن ها و همچنین سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است.
الکترولیت ها: پتاسیم، منیزیم و سدیم موجود در محصولات قرمز به ویژه چغندرهایی که هم سدیم دارند و هم پتاسیم. الکترولیت ها برای آبرسانی و تنظیم سالم فشار خون کلیدی هستند. در واقع می توان از اثرات برجسته تر میوه ها و سبزی های قرمز رنگ به موارد زیر اشاره کرد:
سلامت قلب
سلامت مفاصل و حمایت از بافت مفصلی برای مبتلایان به آرتروز
ضد سرطان و کاهش خطر ابتلا به سرطان به ویژه پروستات، دهانه رحم و ریه
سلامت پوست
بیشتربخوانیم:۴ ویتامینی که برای پوست معجزه می کنند
سلامت چشم
کاهش رشد تومور
محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد مضر
کاهش فشار خون
کاهش کلسترول LDL که کلسترول بد بدن است
کمک به سلامت دستگاه گوارش
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ