قارچ بخورید و ویتامین D جذب کنید

Shabnam Khesal
در حال حاضر همه ما درک کرده ایم که اطمینان از دریافت مقادیر کافی ویتامین D از اهمیت بسیاری برخوردار است. از تقویت سیستم ایمنی گرفته تا حفظ سلامت روان، ویتامین D از چندین روش دیگر از سلامتی ما پشتیبانی می کند. در حالی که غذاهای غنی از ویتامین D زیاد نیست مصرف مکمل آن راهی مطمئن برای اطمینان از […]
قارچ بخورید و ویتامین D جذب کنید
در حال حاضر همه ما درک کرده ایم که اطمینان از دریافت مقادیر کافی ویتامین D از اهمیت بسیاری برخوردار است. از تقویت سیستم ایمنی گرفته تا حفظ سلامت روان، ویتامین D از چندین روش دیگر از سلامتی ما پشتیبانی می کند. در حالی که غذاهای غنی از ویتامین D زیاد نیست مصرف مکمل آن راهی مطمئن برای اطمینان از دریافت مقادیر توصیه شده ویتامین D است (درصورت پایین بودن سطح ویتامین D). با این حال، تحقیقات جدید نشان داده است یک غذای گیاهی مشترک می تواند مقدار توصیه شده روزانه ویتامین D را برای شما فراهم کند.
به گزارش تایمزسوفاندیا، در مجله Food Science and Nutrition مشخص شد افزودن قارچ به رژیم روزانه می تواند به افزایش سطح ویتامین D در بدن کمک کند. محققان قارچ های سفید، کرمینی و پورتابلا را با نسبت 1: 1: 1 بررسی کردند. یک سناریو شامل قارچ در معرض اشعه ماورا بنفش و سرانجام یک سناریو شامل قارچ بود.
این مطالعه فواید سلامتی هر نوع قارچ را که به افراد بین 9 تا 18 سال و حتی بیش از 19 سال داده شد را مورد ارزیابی قرار داد از هر گروه خواسته شد 84 گرم قارچ بخورند. مشخص شد قارچ باعث افزایش فیبر غذایی، مس، فسفر، پتاسیم، سلنیوم، روی، ریبوفلاوین، نیاسین و کولین می شود. بزرگ ترین کشف این بود که قارچ هایی که در معرض اشعه ماورا بنفش قرار دارند خوردن فقط یک وعده از این غذاها به افراد کمک می کند تا مقدار روزانه ویتامین D خود را برآورده یا از آن فراتر بروند، بنابراین دفعه دیگر که به خرید مواد غذایی می روید فراموش نکنید یک بسته قارچ را که با ویتامین D غنی شده است، انتخاب کنید، همچنین می توانید قارچ های تازه را برای چند ساعت در نور آفتاب قرار دهید تا آنها با ویتامین D غنی شوند.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ