آیا رژیم غذایی روی تعیین جنسیت پسر نقش دارد؟

Shabnam Khesal
آیا قلب شما برای داشتن فرزند پسر می تپد؟ آیا به دنبال راهی برای افزایش شانس خود برای داشتن فرزند پسر هستید؟ آیا شنیده اید تغییر رژیم غذایی به شما در تعیین جنسیت جنین کمک می کند؟ هیچ مدرک اثبات شده ای برای رژیم غذایی خاص برای تعیین جنسیت قبل از بارداری وجود ندارد. بر اساس اعلام […]
آیا قلب شما برای داشتن فرزند پسر می تپد؟ آیا به دنبال راهی برای افزایش شانس خود برای داشتن فرزند پسر هستید؟ آیا شنیده اید تغییر رژیم غذایی به شما در تعیین جنسیت جنین کمک می کند؟
هیچ مدرک اثبات شده ای برای رژیم غذایی خاص برای تعیین جنسیت قبل از بارداری وجود ندارد. بر اساس اعلام کلینیک مایو، به طور متوسط زوج ها برای تعیین جنسیت فرزند خود نمی توانند کاری انجام دهند، اما برخی از افراد خلاف این باور را دارند. به گزارش هلث لاین، در اینجا نظریه ها و شواهد موجود پیرامون این موضوع را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهیم.
“جنس” و “جنسیت” اصطلاحات در حال تکامل هستند. در این مقاله، جنسیت بیولوژیکی به کروموزوم های X و Y کودک گفته می شود که XX تعیین کننده زن و XY تعیین کننده مرد است.

افزایش احتمال داشتن فرزند پسر با غذاهای قلیایی بیشتر

اگرچه هیچ اثبات بالینی مبنی بر اینکه تغییر رژیم غذایی می تواند به شما در باردار شدن جنین پسر کمک کند وجود ندارد، اما بسیاری از طرفداران درمان های طبیعی و خانگی بر این باورند که می توان با برخی روش ها جنسیت فرزند خود را تعیین کرد. یکی از محبوب ترین پیشنهادهایی که درباره پسرزایی مطرح می شود قلیایی شدن بدن است. این روش درمانی اثبات نشده نشان می دهد افرادی که دارای “محیط” قلیایی با pH بالا هستند احتمال بیشتری دارد که فرزند پسر داشته باشند. این روش ها توصیه می شود:
افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات تازه
افزایش مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم مانند موز، ماهی آزاد، آووکادو
افزایش مواد غذایی با قلیایی بالا مانند مرکبات، سبزیجات ریشه ای، آجیل

اجتناب از مصرف محصولات لبنی

گرچه هیچ مدرکی در تایید این نظریه وجود ندارد، اما به ندرت افزودن میوه و سبزیجات تازه به رژیم غذایی مضر است. از سوی دیگر اگر می خواهید دختر باردار شوید تئوری افزایش اسیدیته بدن برجسته می شود.

افزایش شانس بارداری فرزند پسر با مصرف کالری بیشتر

نتایج مطالعه ای که در سال 2008 روی 740 زن انجام شد نشان می دهد هنگامی که مادر کالری دریافتی خود را افزایش داده و صبحانه غلات می خورد احتمال داشتن نوزاد پسر برای وی افزایش می یابد. محققان این فرضیه را مطرح کردند که این امر ممکن است به این دلیل باشد که بالاتر بودن سطح گلوکز خون با جنسیت پسر ارتباط دارد. با این حال، سرویس بهداشت ملی انگلستان نتیجه گیری این مطالعه را شامل عدم دقت و صحت کافی می داند که افزایش کالری دریافتی زن و خوردن غلات صبحانه احتمال پسر شدن جنین را افزایش می دهد باعث بروز ناراحتی یا بیماری شود.

ترجیحات جنسی بیولوژیکی

افراد مختلف نظرات گوناگونی در مورد داشتن فرزند دختر و پسر دارند. برای برخی والدین این امر در جهت متعادل سازی خانواده آنها با داشتن فرزندان پسر و دختر است. بر اساس نتایج نظرسنجی گالوپ در سال 2011 مشهورترین دلایل تمایل به داشتن فرزند پسر عبارتند از:
مردان با مردان رابطه بهتری برقرار می کنند و اشتراکات بیشتری دارند (23 درصد)
پسران می توانن ضمن حفظ نام خانوادگی در بقای نسل خود نقش داشته باشند (20 درصد)
تربیت پسران راحت تر است (17 درصد)
با استفاده از فناوری های تولید مثل مانند لقاح آزمایشگاهی (IVF) می توانید گزینه های پیشرفته ای مانند مرتب سازی اسپرم و غربالگری ژنتیکی قبل از لانه گزینی داشته باشید تا احتمال پسردار شدن شما افزایش یابد. انتخاب جنسیت با این روش در حال حاضر بسیار رایج تر از چند سال پیش است. با این حال، این عمل دارای دامنه وسیعی از پیامدهای اخلاقی، دینی، حقوقی و اجتماعی است و بحث برانگیز تلقی می شود. اگر آی وی اف انجام می دهید به خاطر داشته باشید لزوما یک تصمیم کاملا پزشکی نیست.

ارتباط بین رژیم غذایی و باروری

قصد بارداری دارید؟ شاید شنیده باشید رژیم های خاص می توانند بر باروری تاثیر بگذارند. مطالعاتی در مورد رابطه رژیم غذایی با باروری انجام شده است، اما فاقد جزئیاتی هستند که بتوانند واقعا برای افرادی که قصد بارداری دارند مورد استفاده قرار بگیرند به عنوان مثال، تاثیر مثبت باروری با مصرف ویتامین ها و مواد معدنی مانند اسید فولیک، اسید چرب امگا و ویتامین B12 وجود دارد، اما همیشه مشخص نیست چه مقدار از این مکمل ها باید مصرف شود. برای زنان و مردان بهتر است رژیم غذایی سالم داشته باشند خواه بخواهند بچه دار شوند یا خیر. مصرف ویتامین های قبل از تولد (ویتامین B12 و اسید فولیک) به طور معمول برای افرادی که باردار می شوند توصیه می شود.

در پایان

تمایل به داشتن نوزادی از یک جنس خاص اغلب با پیشنهادهایی مانند تغییر رژیم غذایی خود به روشی برای افزایش شانس دختردار یا پسردار شدن روبرو می شود که از نظر بالینی اثبات نشده اند. با این حال، هیچ مدرک علمی این روش ها را اثبات نمی کند. اگر شما متمرکز بر داشتن فرزند پسر هستید در مورد این موضوع با پزشک خود صحبت کنید. وی احتمال می رود یک یا 2 پیشنهاد برای شما داشته باشد و مهمتر از همه پزشک در مورد کمک به شما برای داشتن کودکی سالم و شاد چه دختر و چه پسر مشاوره و توصیه هایی خواهد داشت.
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ