آموزش اسکین کر حرفه ای

سمانه حسنی
آموزشگاه معتبر اسکین کر رو از کجا پیدا کنیم؟ برای آموزش اسکین کر چه مواردی رو باید آموزش ببینیم و چه مدل آموزشی از همه بهتره؟ در ابتدا بهتره ببینیم اسکین کر چی هست؟ مراقبت از پوست یا اسکین کر (Skin care) روش‌های مختلفی داره و یافته‌های جدید نشون می‌دن تقریباً همه ما برای داشتن […]
اسکین کر حرفه ای آموزشگاه معتبر اسکین کر رو از کجا پیدا کنیم؟ برای آموزش اسکین کر چه مواردی رو باید آموزش ببینیم و چه مدل آموزشی از همه بهتره؟
در ابتدا بهتره ببینیم اسکین کر چی هست؟ مراقبت از پوست یا اسکین کر (Skin care) روش‌های مختلفی داره و یافته‌های جدید نشون می‌دن تقریباً همه ما برای داشتن پوست سالم باید یه روتین روزانه داشته باشیم. اسکین کر فقط به معنای یک کار اضافی آرایشی و زیبایی نیست بلکه برای حفظ سلامتی پوست مهمه. اگه می‌خواید بدنی سالم داشته باشید، داشتن پوست سالم رو جدی بگیرید چون اولین ارگان دفاعی بدن شما در مقابل دنیای بیرون و آلودگی‌ها پوسته. اگه این چیزا رو می‌دونستید و حالا براتون سؤال شده که چطور باید این کارو انجام بدید جای درستی اومدید چون توی این مقاله می‌خوایم به همین سؤال پاسخ بدیم و به شما یاد بدیم چطور از پوستتون توی هر شرایطی مراقبت کنید. این مقاله در واقع، آموزش اسکین کر و روش‌های مختلف اون به زبان ساده است.   اگه دنبال آموزش اسکین کر بصورت حرفه ای هستید و می‌خواید از این روش برای کسب درآمد هم استفاده کنید، می‌تونید از آموزش اسکین کر مانیا آکادمی استفاده کنید.

انواع پوست از نظر چربی و رطوبت

قبل از هر اقدامی درباره‌ی مراقبت از پوست و اسکین کر ، باید به این توجه کنیم که اصلا پوست ما از نظر رطوبت و چرب بودن جز کدوم دسته از پوست هاست. توی یک تقسیم بندی کلی می‌تونیم انواع پوست رو به 4 نوع تقسیم کنیم:
  1. روغنی و چرب
  2. ترکیبی
  3. خشک
  4. معمولی و طبیعی
با یک روش ساده می‌تونید توی خونه آزمایش کنید که پوست شما جزء کدام یک از این نوع پوست‌هاست. شیوه‌ی این آزمایش اینطوریه:
  • اول پوست صورت خودتون رو بشورید و صورتتون رو با حوله‌ی تمیز، کاملاً خشک کنید.
  • مدت زمانی بین نیم ساعت تا 1 ساعت صبر کنید
  • در مرحله‌ی بعدی یک دستمال کاغذی یا کاغذ نرم رو به آرامی روی صورت خودتون بکشید
  • سعی کنید دستمال کاغذی رو روی نواحی مختلف پوست خودتون مثل پیشانی، روی بینی و گونه‌ها و چانه بکشید
  • حالا ورق کاغذ یا دستمال کاغذی رو جلوی نور لامپ یا خورشید نگه دارید و میزان شفافیتش رو بررسی کنید. به کمک جدول زیر می‌تونید بفهمید پوستتون چطوره:انواع پوست
نتیجه بررسی نوع پوست صورت
دستمال به‌وضوح مرطوب است روغنی و چرب
برخی قسمت‌های دستمال کاملاً خشک و برخی قسمت‌ها کاملاً مرطوب است ترکیبی
دستمال کاغذی کاملاً خشک است اما آثاری از کشیدگی و پارگی دارد خشک
دستمال کاغذی نه کاملاً خشک است و نه کاملاً مرطوب معمولی و طبیعی

آموزش اسکین کر در منزل

توی این بخش از مقاله می‌خوایم روش‌هایی به شما آموزش بدیم که بتونید توی خونه از پوست خودتون مراقبت کنید. این روش‌ها رو در واقع می‌شه آموزش اسکین کر در منزل دونست چونکه به راحتی قابل انجام هستند و نیاز به امکانات خاص یا تخصص ویژه‌ای ندارن. یک سری از این آموزش‌ها مخصوص پوست‌های خاصی هستن مثلا برای پوست‌های چرب کاربرد دارن اما بعضی از اونها برای همه‌ی انواع پوست‌ها مفید هستن. مواردی که برای آموزش اسکین کر توی خونه باید بهتون بگیم این موارد هستن:

استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب شاید عمومی‌ترین و یکی از موثرترین کارها برای مراقبت از پوست شما محسوب بشه. دقت کنید که درسته نور خورشید برای ساخته شدن ویتامین D توی بدن مفیده اما همین نور خورشید حاوی اشعه‌های مضریه که می‌تونه بافت پوست شما رو خراب بکنه و به سلول‌های پوستیتون آسیب بزنه. اگر قراره بیش از اندازه در معرض نور خورشید قرار بگیرید یا در معرض نور شدید آفتاب قرار بگیرید، حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. دقت کنید که کرم ضد آفتابی هم که می‌خواید استفاده بکنیدباید SPF بالایی داشته باشهو طوری زده بشه که یک لایه‌ی خیلی خوب روی پوست شما داشته باشه. مواقعی که باید حتماً از کرم پوست ضد آفتاب استفاده کنید وقت‌هایی هست که می‌خواید به پیک نیک برید یا به کوه برید یا مواردی از این دست.

آبرسانی به پوست

اگه پوستتون خشکه مهم‌ترین چیز و شاید یکی از راحت‌ترین چیزها که می‌تونه کمک کنه آب رسانی به پوستتون بهتر بشه اینه که با استفاده از مرطوب کننده‌ها، پوستتون رو مرطوب کنید. لازم نیست این مرطوب کننده‌ها حتما مرطوب کننده‌های شیمیایی باشن یا کرم‌های مرطوب کننده، شما خیلی راحت میتونید با درمان‌های خونگی مثل پوستتون رو مرطوب کنید یعنی با چیزهایی مثل:
  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • عسل
  • آلوئه ورا
توجه کنید که شست و شوی بیش از حد پوست باعث مرطوب شدن اون نمیشه حتی ممکنه اون رو خشک‌تر هم بکنه.

لایه برداری سطحی (Exfoliating)

اگه پوستتون خیلی خشن شده و روش‌های مختلف رو امتحان کردید اما جواب نگرفتید، می‌تونید لایه برداری سطحی رو امتحان بکنید با استفاده از لایه برداری سطح خیلی نازکی از پوست شما که در واقع سلول‌های مرده هستند برداشته می‌شن و این اجازه می‌ده سلول‌های جدیدی که جوان‌تر هستند آشکارتر بشن و سلول‌های مرده از روی پوست شما پاک بشن البته این کار همیشه باید با دقت انجام بشه تا به پوستتون آسیب نزنید.

خوب بخوابید

شاید فکر کنید این توصیه بیش از حد کلیشه‌ای و تکراریه اما واقعا معجزه می‌کنه! اگه می‌خواید یه پوست شاداب و سالم داشته باشید، حتما به خواب خودتون توجه کنید و خواب شبانه‌ی خوب داشته باشید.

دوری از دود و دم!

یکی از نکات جالب در مراقبت از پوست این است که نباید در معرض دود سیگار و هر گونه دود و دم قرار بگیرید. شاید خودتون سیگار نکشید اما همین که دود سیگار به طور مرتب به پوست شما بخوره، این ممکنه باعث پیر شدن پوست شما و آسیب به زیبایی اون بشه.

ماساژ پوست

ماساژ پوست می‌تونه چرخه‌های لایه‌های زیرین پوست رو بهبود ببخشه اگه می‌خواید پوستتون روند ترمیمی خوبی داشته باشه ماساژ رو دست کم نگیرید. این کار می‌تونه باعث بهبود گردش خون لایه‌های زیرین پوست شما هم بشه. همین گردش خون می‌تونه سلول‌های پوستی رو بهتر کنه. شما می‌تونید برای ماساژ بهتر پوست از مواد دارای ویتامین‌های مقوی هم استفاده کنید. با این کار هم پوستتون رو ماساژ دادید و هم مواد مغذی بهش رسوندید. ماساژ پوست

آموزش اسکین کر حرفه ای

اگه دنبال یادگیری روش‌های اسکین کر هستید اما می‌خواید این کار رو به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید و حتی ازش کسب درآمد کنید، گشتن توی سایت‌های مختلف و خوندن مقالات متعدد کافی نیست بلکه باید دوره‌ی آموزشی کاملی رو بگذرونید اونم تحت نظر متخصصینی که تجربه‌ی کافی تو این زمینه دارن. توصیه‌ی ما با شما اینه که حتما آموزش اسکین کر مانیا آکادمی رو امتحان کنید. تو این آموزش‌ها می‌تونید به طور کامل با مفاهیم اسکین کر و اینکه اسکین کر چی هست و چطوری انجام میشه و روش‌های مختلفش و نکات خیلی بیشتری به طور تخصصی و علمی آشنا بشید. توی این دوره می‌تونید اون رو کامل یاد بگیرید. اگه فکر می‌کنید برای یادگیری این حرفه، نیاز به جزوه اسکین کر دارید باز هم مانیا آکادمی میتونه این جزوه رو در اختیار شما قرار بده. این جزوه هم قطعا می‌تونه به شما کمک کنه تا اطلاعاتتون رو تو این زمینه بالا ببرید و یک قدم به حرفه‌ای شدن نزدیک‌تر بشید البته هیچ چیز جای تجربه و کار عملی رو نمی‌گیره.

حرف آخر

کلام آخر اینکه آموزش اسکین کر و مراقبت از پوست مراحل خیلی زیادی داره و اونقدر طولانی و پیچیده‌ است که واقعا نمی‌شه توی یک مقاله کوتاه، درباره همه اونها حتی به صورت خیلی خلاصه صحبت کرد. توی این مقاله‌ی یک سری از کارهای ضروری و خیلی دم دستی و ساده برای مراقبت از پوست رو آموزش دادیم اما اگه دنبال آموزش اسکین کر حرفه‌ای هستید همونطور که گفتیم باید به آموزش‌های مانیا آکادمی مراجعه کنید. امیدوارم این مقاله کمکتون کنه که بتونید مسیرتون رو پیدا کنید و جواب سوالتون رو داده باشیم. برچسب ها :آموزش اسکین کر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ