بعد از ماسک ورقه ای چی بزنیم؟

سمانه حسنی
اقداماتی که بعد از استفاده از ماسک ورقه ای صورت انجام می شود تاثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی و اثربخشی آن دارد حتی گاها رعایت نکردن این موارد باعث می شود نه تنها از ماسک نتیجه مطلوبی نگیرید بلکه به مشکلات پوستی خود بیفزایید! گاها افراد با اشتباهات و روتین نادرست نتیجه نهایی را […]
اقداماتی که بعد از استفاده از ماسک ورقه ای صورت انجام می شود تاثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی و اثربخشی آن دارد حتی گاها رعایت نکردن این موارد باعث می شود نه تنها از ماسک نتیجه مطلوبی نگیرید بلکه به مشکلات پوستی خود بیفزایید! گاها افراد با اشتباهات و روتین نادرست نتیجه نهایی را دستخوش تغییرات می کنند و آن طور که باید و شاید ماسک صورت برای آنها موثر واقع نمی شود. خب بعد از استفاده از ماسک صورت چه کنیم؟ با رعایت چند نکته ساده اما کلیدی می توانید بهترین نتیجه را از ماسک صورت بگیرید البته در صورت عدم رعایت آنها انگار که روتین پوستی خود را نیمه تمام رها کرده و شاید بهتر باشد اصلا از ماسک استفاده نکنید! کار شما بعد از برداشتن ماسک صورت تمام نشده و حتما باید مراحل روتین را طی کنید.

بعد از ماسک چی به صورت بزنیم؟

فرض کنید طبق الگوی طلایی که رنگدونه برای استفاده از ماسک ورقه ای پیشنهاد داده اقدام کردید (این الگو در وبلاگ رنگدونه در دسترس است) و پس از  چند دقیقه ماسک را از صورت خود جدا کردید، صبر کنید کار شما اینجا به اتمام نرسیده و باید ادامه روتین پوستی را دنبال کنید جالب است بدانید تقریبا 90 دصد افراد در همین مرحله ابتدایی روند مراقبت پوست را به اتمام می رسانند و بقیه مسیر را دنبال نمی کنند. در ادامه به صورت کامل تشریح می کنیم که قبل و بعد ماسک ورقه ای چه اقداماتی انجام دهید.

4 گام اساسی برای اثربخشی بیشتر ماسک ورقه ای صورت

بیایید یک بار به صورت خلاصه و سریع 0 تا 100 روتین استفاده از ماسک ورقه ای را با هم مرور کنیم: ابتدا صورت خود را با تونر یا شوینده تمیز کنید. بسته ماسک ورقه ای را ماساژ داده سپس ماسک را روی صورت قرار دهید. بعد از گذشت 15 الی 20 دقیقه ماسک را از روی صورت بردارید. حالا اقدامات ثانویه آغاز می شود:

1. استفاده از مرطوب کننده بعد از ماسک

بعد از ماساژ پوست، نوبت به کمک کننده ها می رسد حتما می دانید که استفاده از مرطوب کننده پس از آبرسانی پوست الزامیست؟! شما می توانید از یک سرم، مرطوب کننده یا لوسیون برای حفظ رطوبت، حفظ شادابی پوست و آبرسانی بهتر کمک بگیرید. اگر پوستی خشک دارید مرطوب کننده بهترین انتخاب برای شما است. سرم ها هم کمک می کنند تا لکه های تیره روی سطح پوست شما کمرنگ تر شوند و به مرور شاهد محو شدن آن ها خواهید بود. به منظور جذب اثربخشی بهتر در این مرحله، پوست خود را به آرامی و  به صورت دورانی ماساژ دهید. پس با گام سوم به جنگ با لکه ها و خشکی پوست بروید. J

2. کرم دور چشم بزنید

می دانید که ماسک های صورت از جمله ماسک ورقه ای مطابق فرم صورت طراحی می شوند و اصولا دور چشم و پشت پلک را نمی پوشانند پس اکنون بهترین زمان برای استفاده از کرم دور چشم است می توانید به اندازه کافی از کرم دور چشم استفاده و روتین صورت خود را تکمیل کنید.

3. پچ زیر چشم و ماسک لب را به روتین اضافه کنید

اگر تمایل داشتید می توانید از پچ های زیر چشم و ماسک های ورقه ای لب بیوآکوا استفاده کنید. این کار یک مکمل محسوب می شود و شادابی و طراوت را به چهره شما هدیه می کند.

4. ضد آفتاب برای جلوگیری از سوختن پوست

اصولا بهتر است شب مخصوصا قبل از خواب از ماسک های ورقه ای استفاده شود تا پس از آن پوست زمان کافی برای بازسازی، جذب و استراحت را داشته باشد اما فرض کنیم به هر دلیلی در طول روز از تونر و ماسک و سرم پوستی در کنار هم استفاده کردید قطعا در این حالت پوست شما آسیب پذیر تر شده! پس از آنجایی که پوست شما در این لحظه حساس تر است، اصلا و ابدا استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.

بعد از استفاده از ماسک ورقه ای صورت را بشوییم؟

خیر!!!  پیش از استفاده ماسک، صورت خود را بشویید اما پس از آن، هرگز! به هیچ عنوان نیاز به شست و شوی صورت بعد از برداشتن ماسک ورقه ای نیست چرا که این اسانس و ژل باقی مانده می بایست جذب پوست شود و نیازی به شستن ندارد. برای تسریع روند جذب تنها کافیست پوست صورت خود به آرامی ماساژ دهید تا مواد باقی مانده روی پوست، بهتر جذب شود. پس از این مرحله می توانید با یک ترفند خیلی ساده تاثیر اسانس جذب شده را به سر حد برسانید که در گام اول به آن اشاره کردیم.

علت سوزش صورت بعد از ماسک صورت چیست؟

گاها ممکن است پوست شما به ماسک واکنش نشان داده و دچار التهابات یا حساسیت های پوستی شوید اگر حین استفاده از ماسک صورت چنین حسی داشتید بلافاصله ماسک را برداشته و صورت خود را با گوی یخی یا آب، کمی ماساژ دهید. دقت داشته باشید گاها دیده می شود که زیباجو پس از استفاده از ماسک های ورقه ای صورت در معرض مستقیم نور خورشید قرار دارد و پوست وی دچار سوزش می شود برهمین اساس استفاده از ضد آفتاب در این روتین گنجانده شده است.

2 اشتباه مرگبار بعد از استفاده از ماسک ورقه ای

اغلب افراد مرتکب دو اشتباه می شوند که می تواند منجر به حساسیت و یا حتی ایجاد لک های پوستی شود.
  • ماسک نباید برای مدت زمان طولانی روی صورت قرار گیرد چرا که منجر به دهیدراته شدن یا حساسیت های پوستی می شود و همچنین باید این مساله را ملکه ذهن خود کنید که ماسک ورقه ای یک بار مصرف است استفاده دوباره و چند باره از آن می تواند به پوست شما آسیب برساند.
  • بعد از برداشتن ماسک صورت استفاده از ضد آفتاب را به هیچ وجه فراموش نکنید اصلا و ابدا بدون ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار نگیرید چرا که تجربه ناخوشایندی خواهید داشت و پس از مدتی لکه های قهوه ای روی صورت شما نمایان می شوند.
راستی نگران نباشید ما کنار شما هستیم، برای انتخاب ضد آفتاب و مرطوب کننده مناسب می توانید از کارشناسان رنگدونه مشورت بگیرید. اقدامات لازم بعد از استفاده ماسک ورقه ای همین چند نکته ساده اما مهم بود که با هم بررسی کردیم اگر دوست دارید اثربخشی بسیار مطلوبی از ماسک داشته باشید و تغییرات مثبت را به مرور زمان حس کنید تمام نکات گفته شده را رعایت کنید تا دچار مشکلات احتمالی نشده و از پوستی جوان و شاداب لذت ببرید.        
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ