اگر این نشانه را در پاهایتان می‌بینید گرمازده شده‌اید

معصومه صادقیان
گرمازدگی چهار مرحله یا درجه اصلی دارد. خفیف‌ترین درجه در حد ورم پا‌ها است. عروق پا گشاد می‌شوند تا گرمای بدن را دفع کنند، بنابراین اگر افراد با ورم پا مواجه شدند بدانند درجه خفیف گرمازدگی است، جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خفیف‌ترین درجه گرمازدگی در حد ورم پاهاست. عروق پا گشاد […]

گرمازدگی چهار مرحله یا درجه اصلی دارد.

خفیف‌ترین درجه در حد ورم پا‌ها است. عروق پا گشاد می‌شوند تا گرمای بدن را دفع کنند، بنابراین اگر افراد با ورم پا مواجه شدند بدانند درجه خفیف گرمازدگی است، جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خفیف‌ترین درجه گرمازدگی در حد ورم پاهاست. عروق پا گشاد می‌شوند تا گرمای بدن را دفع کنند، بنابراین اگر افراد با ورم پا مواجه شدند بدانند دچار درجه خفیف گرمازدگی شده‌اند.
ایوب توکلیان در خصوص گرمازدگی اظهار کرد: گرمازدگی چهار مرحله یا درجه اصلی دارد. خفیف‌ترین درجه در حد ورم پا‌ها است. عروق پا گشاد می‌شوند تا گرمای بدن را دفع کنند، بنابراین اگر افراد با ورم پا مواجه شدند بدانند درجه خفیف گرمازدگی است.

وی افزود: مرحله دوم عرق‌سوز شدن یا التهاب غدد عرق است که به صورت بروز دانه‌های قرمز در برخی نواحی پوست که لباس گرمی در آن ناحیه پوشیده شده بروز پیدا می‌کند، بنابراین قرمز شدن رنگ پوست در برخی نواحی بدن یا بروز دانه‌های قرمز از علایم گرمازدگی است.

توکلیان ادامه داد: مرحله بعدی سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و گاهی غش کردن کوتاه است که فرد حتما نیاز دارد سریع به محل خنک منتقل شود. شدیدترین و خطرناک‌ترین درجه این است که فرد بر اثر شدت گرمازدگی دچار کاهش سطح هوشیاری شود و حتی به کما برود، در این صورت حتما نیاز به بستری شدن و مراقبت‌های درمانی دارد.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه توصیه ما پیشگیری از گرمازدگی است، عنوان کرد: بهترین راه پیشگیری از گرمازدگی نیز این است که افراد از قرار گرفتن در معرض آفتاب و گرمای هوا خودداری کنند، اما اگر کار ضروری بود و در معرض گرمازدگی قرار گرفتند باید فورا به محل خنک منتقل شوند، از افشانه قطرات ریز آب که خنک باشد استفاده کند تا دمای بدن را کاهش دهند و اگر گرمازدگی شدید بود حتما باید بستری شوند و تحت درمان قرار بگیرند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ