جذاب ترین کشورها برای گردشگران

alodoctoradmin2
با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، انتظار می‌رود که تعداد گردشگران بین‌المللی در پایان سال ۲۰۲۴ به سطحی بازگردد که پیش از شیوع همه‌گیری کرونا بوده است. این افزایش قابل توجه، نشان از استحکام و انعطاف‌پذیری بالای این صنعت است که توانسته است با چالش‌های چندین سال اخیر مقابله کند. بازگشت گردشگران بین‌المللی، […]

با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، انتظار می‌رود که تعداد گردشگران بین‌المللی در پایان سال ۲۰۲۴ به سطحی بازگردد که پیش از شیوع همه‌گیری کرونا بوده است. این افزایش قابل توجه، نشان از استحکام و انعطاف‌پذیری بالای این صنعت است که توانسته است با چالش‌های چندین سال اخیر مقابله کند. بازگشت گردشگران بین‌المللی، به عنوان یک انرژی مثبت، انتظار می‌رود که تاثیرات اقتصادی گسترده‌ای را بر کشورهای میزبان به همراه داشته باشد، از جمله افزایش درآمدها، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ایجاد رونق در بخش‌های وابسته از جمله حمل و نقل هوایی.

علاوه بر روند‌های کلان، برخی پدیده‌های طبیعی نیز می‌توانند تقاضای سفر را افزایش دهند. به عنوان مثال یکی از این پدیده‌ها، خورشید گرفتگی‌ها است که گردشگران و عاشقان طبیعت را به مناطق قرارگرفته در مسیر این رویداد کشانده است. به عنوان مثال، شرکت اکسپدیا گروپ اعلام کرده که در آستانه خورشید گرفتگی کامل ۸ آوریل، شاهد افزایش چشمگیر تقاضا برای رزرو هتل و اجاره خودرو در مناطقی همچون تگزاس بوده است. این امر نشان می‌دهد که طبیعت گردان، فرصت‌های نادر را برای تجربه زیبایی‌های کیهانی از دست نمی‌دهند و آماده هستند تا شگفتی‌های طبیعت را از نزدیک لمس کنند.

برای رتبه بندی کشور‌هایی با زیباترین مناظر طبیعی در جهان، کشور‌ها بر اساس وجود ۴ ویژگی اصلی شناسایی شدند. نخست، کشور‌هایی انتخاب شدند که از لحاظ تنوع چشم انداز‌ها و مناظر محبوبیت داشتند. دوم، به کشور‌هایی نگاه شد که از تنوع زیستی فراوانی برخوردار بودند. سوم، کشور‌هایی که دارای نشانه‌های طبیعی نمادین بودند که گردشگران را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشید، مورد توجه قرار گرفت. در نهایت، کشور‌هایی که آبراه‌های آرام و ساکت فراوانی داشتند، در نظر گرفته شد. با درنظر گرفتن مجموعه امتیاز این ویژگی‌ها ۱۰ کشور با زیباترین طبیعت رتبه بندی شدند.

۱۰ کشوری که برای گردشگران زیباترین طبیعت را دارند:

تایلند

اسکاتلند

استرالیا

ایسلند

کانادا

ژاپن

ایتالیا

نروژ

نیوزلند

سوئیس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ