افسردگی در زنان و خطرات مجرد ماندن

meysam
محققان می‌گویند زنان در طول فصل زمستان بیشتر دچار احساس غمگینی و افسردگی می‌شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهد روزهای کوتاه و ابری زمستان، میل زنان را به خوردن افزایش می‌دهد و با کم‌کردن رغبت‌شان به بیرون رفتن از خانه باعث چاقی زمستانی زنان می‌شود. به نوشته روزنامه دیـلی‌اکســپرس، زنان بیشتر از مردان گرفتار این نوع افسردگی می‌شوند و در روزهای سرد و تاریک دوبرابر بیشتر از مردان به خوردن غذا‌های سنگین به‌ویژه نشاسته و کربوهیدرات‌ تمایل پیدا می‌کنند. پیدا کردن عادت‌های غذایی ناسالم هم یکی دیگر از مشکلاتی است که با شدیدتر شدن افسردگی فصلی به وجود می‌آید. از آنجا که کمبود نور خورشید در فصل زمستان موجب به هم خوردن مواد و ترکیبات شیمیایی در مغز و آشفته شدن ساعت بیولوژیک بدن می‌شود، زنان در این فصل دچار کج‌خلقی شده و حساسیت‌شان از همیشه بیشتر می‌شود.

مجله سیب سبزافسردگی زنان را شکمو می‌کند

محققان می‌گویند زنان در طول فصل زمستان بیشتر دچار احساس غمگینی و افسردگی می‌شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهد روزهای کوتاه و ابری زمستان، میل زنان را به خوردن افزایش می‌دهد و با کم‌کردن رغبت‌شان به بیرون رفتن از خانه باعث چاقی زمستانی زنان می‌شود. به نوشته روزنامه دیـلی‌اکســپرس، زنان بیشتر از مردان گرفتار این نوع افسردگی می‌شوند و در روزهای سرد و تاریک دوبرابر بیشتر از مردان به خوردن غذا‌های سنگین به‌ویژه نشاسته و کربوهیدرات‌ تمایل پیدا می‌کنند. پیدا کردن عادت‌های غذایی ناسالم هم یکی دیگر از مشکلاتی است که با شدیدتر شدن افسردگی فصلی به وجود می‌آید. از آنجا که کمبود نور خورشید در فصل زمستان موجب به هم خوردن مواد و ترکیبات شیمیایی در مغز و آشفته شدن ساعت بیولوژیک بدن می‌شود، زنان در این فصل دچار کج‌خلقی شده و حساسیت‌شان از همیشه بیشتر می‌شود. پژوهشگران می‌گویند اگر نمی‌خواهید افسردگی فصلی زندگی‌تان را در این 3 ماه مختل کند تا حد امکان در روزهای روشن فصل زمستان در تماس بیشتری با نور خورشید قرار بگیرید و سعی کنید فضای خانه‌تان را کمی نورگیرتر کنید و در روزهای ابری خودتان را در یک خانه تاریک حبس نکنید.

در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

مجرد ماندن ممکن است از سیگار هم خطرناک‌تر باشد!
اگر می‌خواهید مغز جوانی داشته باشید که همه بخش‌هایش آنطور که باید کار ‌کند، از دیگران فاصله نگیرید. محققان می‌گویند کناره‌گیری از دیگران می‌تواند مغز‌تان را نابود کند و بر این باورند که انزوای اجتماعی و گوشه‌نشینی خطر ابتلا به بیماری ذهنی، فلج شدن و نابینایی را افزایش می‌دهد. از نظر آنها با دور شدن شما از اجتماع سطح ترشح پروتئینی به نام میلین کاهش می‌‌یابد و این اتفاق می‌تواند شما را در معرض برخی بیماری‌ها از جمله انسداد ر‌گ‌ها و فلجی اندام‌های تحتانی یا نابینایی قرار دهد. درحالی که پیش از این محققان ثابت کرده بودند زیانی که تنهایی به مغز وارد می‌کند از سیگار هم بیشتر است، این بار بررسی‌ها نشان داد افرادی که تنها زندگی می‌کنند در معرض افسردگی و مرگ ناشی از بیماری قلبی و همچنین زوال برخی از بخش‌های مغز قرار دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ