علل ابتلا به سرطان سینه

najme_d
سرطان سینه گونه ای از سرطان است که در سلول های سینه شروع به رشد می کند.

سرطان سینه معمولن از ناحیه ای در سینه که تولید شیر را به عهده دارد، آغاز می شود. در صورت بدخیم بودن این تومور می تواند در سایر نقاط بدن هم پخش شود.

اما علل ابتلا به سرطان سینه کدام اند؟ متخصصان به طور دقیق نمی دانند که چه علتی در پس سرطان سینه وجود دارد. اما می دانیم برخی عوامل خطرزا وجود دارند که بر احتمال ابتلای زنان به سرطان سینه، اثر گذارند.

بالا رفتن سن. هر چه قدر یک زن پیرتر می شود، احتمال ابتلا به سرطان سینه در او افزایش می یابد. بیش از 80% سرطان سینه در زنان بالای 50 سال اتفاق می افتد.

ژنتیک. زنی که یکی از بستگان نزدیکش دچار سرطان تخمدان یا سینه بوده اند، احتمال ابتلا در وی بیشتر از سایرین است. اگر دو تن از بستگان فرد دچار این بیماری شده اند، لزومن به این معنی نیست که آن فرد هم حتمن دچار خواهد شد. اما به هر حال سرطان سینه، بیماری شایعی است.

داشتن سابقه ی سرطان سینه. زنانی که در گذشته مبتلا به سرطان سینه بوده اند، ابتلای دوباره به این بیماری در آن ها محتمل تر است.

بافت متراکم سینه. زنان یا بافت متراکم سینه، شانس بیشتری در ابتلا به این بیماری دارند.

چاقی. به گفته ی متخصصان، احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنان چاق و دارای اضافه وزن، به دلیل داشتن سطح استروژن بالاتر، بیشتر است.

منبع:   medicalnewstoday.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ