خشکی در مغز نشانه چیست؟

mousavi
یک متخصص طب سنتی گفت: حواس بسیار تیز, کم‌خوابی و عصبانیت نشانه غلبه خشکی در مغز است، براین اساس کار کردن زیاد یا مصرف موادغذایی مانند فست فودها یا غذاهای آماده صنعتی یا مصرف بیش از حد بادمجان, قارچ و سس باعث غلبه خشکی در مغز می‌شود.

حسین رضایی زاده متخصص طب سنتی درباره مزاج خشک مغز اظهار کرد: کسانی که مزاج مغزشان خشک است, معمولاً بینی و پشت حلقشان ترشح ندارد و بینی شان همیشه خشک است.

افرادی که مزاج مغزشان خشک است, حواس خیلی تیزی دارند

به گفته وی افرادی که مزاج مغزشان خشک است, حواس خیلی تیزی دارند مثلاً از صجبت‌ها دو نفر را از فاصله زیاد بدون اینکه تلاشی بکند, به خوبی صدای آنها را می‌تواند بشنود و نسبت به اتفاقات محیطی حساس ترند.

این متخصص طب سنتی افزود: مثلا فرض کنید در حال رانندگی است یا کنار راننده نشسته اگر فردی در فاصله دویست متری وارد خیابان شود ، این شخص ناگهان دچار واکنش می‌شود.

رضایی زاده عنوان کرد: حالا ممکن است فرد قبلا حواس تیز یا واکنش پذیری زیاد نداشته است و اخیرا به این حالت دچار شده است که نشان دهنده این است که مغزش دچار غلبه خشکی شده است.

مصرف فست فودها موجب غلبه خشکی در مغز می‌شود

وی ادامه داد: ممکن است که محیط کار, کار کردن زیاد یا مصرف موادغذایی خشک کننده مانند فست فودها یا غذاهای آماده صنعتی یا مصرف بیش از حد بادمجان, قارچ, سس و … دچار غلبه خشکی در مغز شده باشد.

این متخصص طب سنتی گفت: فست فود, فلفل یا حالت های روحی و روانی مانند استرس زیاد همه خشکی افزا هستند یعنی بدن را با غلبه خشکی مواجه می‌کنند.

رضایی زاده بیان داشت: مثلاً در قدیم مردم با آرامش بیشتری رانندگی می‌کرد ولی الان وقتی کسی بوق می‌زند به شدت عصبانی می‌شود و نسبت به اتفاقات محیطی حساس می‌شود و خواب کمی دارند مثلا خوابی بین 4 تا 6 ساعت در شبانه روز آن‌ها را در حد سلامتی تامین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی قبلاً 7 یا 8 ساعت خواب، نیازش برطرف می‌شد, الان دیگر بیشتر از 4 ساعت نمی‌تواند بخوابد.

منبع: تسنیم

مطلب مرتبط:

افزایش رطوبت مغز- برای رفع بی‌خوابی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ