سفید کردن دندان (Bleaching) با دستگاه لیزر

zahra
دکتر امیر امیدفر و دکتر سمیرا پورمحمدیان، جراح دندانپزشک: برای سفید کردن دندان می‌توان از روش‌های متعددی استفاده کرد اما همه روش‌های پیشنهادی تاثیرگذار نیستند و ممکن است این عمل با عدم موفقیت روبه‌رو شود، اما به‌طور کلی روش‌‌های سفید کردن دندان به دو گروه عمده تقسیم می‌شوند؛ یکی از راهکارها توسط خود شخص است که در منزل این کار انجام می‌شود و دومین روش نزد جراح دندانپزشک و در مطب دندانپزشکی صورت می‌گیرد.

دکتر امیر امیدفر و دکتر سمیرا پورمحمدیان،جراح دندانپزشک:

برای سفید کردن دندان می‌توان از روش‌های متعددی استفاده کرد اما همه روش‌های پیشنهادی تاثیرگذار نیستند و ممکن است این عمل با عدم موفقیت روبه‌رو شود، اما به‌طور کلی روش‌‌های سفید کردن دندان به دو گروه عمده تقسیم می‌شوند؛ یکی از راهکارها توسط خود شخص است که در منزل این کار انجام می‌شود و دومین روش نزد جراح دندانپزشک و در مطب دندانپزشکی صورت می‌گیرد. البته روش دوم بسیار کارآمد‌تر از روش‌های دیگر است و احتمالا تنها طی یک جلسه درمان، نتیجه دلخواه فورا حاصل می‌شود.

یکی از روش‌های سفیدسازی دندان‌ها بلیچینگ است که این روش با کمک نور صورت می‌گیرد. به این صورت که رنگدانه‌ها از لایه‌های زیرین مینا و عاج توسط مواد به‌خصوصی و نور خارج می‌کنیم، نقش نور در اینجا گرم کردن ماده بر سطح دندان است. اما باید به این نکته اشاره کنم که در تکنولوژی جدیدتر به‌جای نور از اشعه لیزر استفاده می‌شود و از مواد مخصوص سفیدکردن با لیزر که حسن آنها کاهش زمان درمان در مطب از 40‌دقیقه به 3دقیقه است، یعنی به‌جای اینکه دندان‌های ما 40‌دقیقه تحت‌تاثیر ماده شیمیایی قرار بگیرد، تنها 3‌دقیقه زمان برای سفید‌سازی‌شان کافی است. با کمک این روش یعنی لیزر دندان را می‌توان تا 9درجه سفیدتر کرد. همچنین علاوه بر کاهش زمان درمان و نتیجه بخشی بهتر، بعد از درمان برای بیمار حساسیت خاصی در ناحیه دندان‌ها ایجاد نمی‌شود؛ چرا‌که همان طور که گفته شد، خاصیت دستگاه لیزر نسبت به دستگاه‌های دیگر که در بازار وجود دارد این است که بیمار در مدت 2دقیقه 3درجه تغییررنگ را در دندان خود احساس می‌کند ولی با دستگاه‌های دیگر که در بازار وجود دارد به مدت 20 تا 40دقیقه این کار انجام می‌شود که باعث حساسیت بعد از درمان برای بیمار می‌شود.

دکتر امیر امیدفر ، جراح دندانپزشک:

دکتر امیر امیدفر، جراح دندانپزشک؛ فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی عمومی از دانشکده دندانپزشکی و عضو انجمن دندانپزشکان عمومی تهران، مستر ایمپلنت‌های دندانی از دانشگاه UCLA، دییپلمات مستر شیپ و فلوشیپ ICOI آمریکا، دیپلمات BILD لیزر از انگلستان و دارای سرتیفیکیت (گواهینامه) لیزراز WCLI ( آکادمی لیزر جهانی) و عضو این آکادمی است.

دکتر سمیرا پورمحمدیان،جراح دندانپزشک:

دکتر سمیرا پورمحمدیان، فارغ التحصیل دانشکده دندانپزشکی آزاد تهران در رشته دندانپزشکی عمومی، عضو انجمن دندانپزشکان عمومی تهران، عضو آکادمی دندانپزشکان زیبایی آمریکا AACD و دیپلمات BILD لیزر از انگلستان است.

شما عزیزان می توانید با شماره تلفن های زیر با دکتر سمیرا پورمحمدیان و دکتر امیر امیدفر در تماس باشید.

02177687108

02177639074

آدرس:‌ سهروردی جنوبی، نرسیده به بهار شیراز، ساختمان بهار، طبقه دوم، واحد 3

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ