خدمات موسسه پرورش ذهن فرزام

zahra
دکتر زهرا امیرآتشانی، مدیرمسئول موسسه پرورش ذهن فرزام: در سال 1392 انتشارات پرورش ذهن فرزام متولد گشت و شروع به فعالیت در حوزه نشر با زمینه اختصاصی آموزش مدیران، موسسات، شرکت ها، مدارس و اولیا نموده است. مشاوره در موسسه پرورش ذهن فرزام به منظور راهنمایی والدین برای پرورش کودکانی باهوش و توانمند توسط دکتر آتشانی هم به صورت حضوری و هم به صورت تلفنی ارائه می شود.

دکتر زهرا امیرآتشانی، مدیرمسئول موسسه پرورش ذهن فرزام:

بخشی از خدماتی که  موسسه پرورش ذهن فرزام می تواند در اختیار شما عزیزان قرار دهد:

بخش هوش

این بخش طی یک دوره 10‌جلسه‌ای و در سه سطح برگزار می‌شود. جلسات به‌صورت خصوصی و با برنامه اختصاصی برای هر کودک ارائه می‌شود. ‌این برنامه شامل هوش شناختی IQ و هوش اقتصادیFQ ، هوش اجتماعی، هوش عاطفی، هوش هیجانی، هوش فرهنگیCQ ، هوش‌های چندگانه گاردنر شامل: هوش طبیعت‌گرایانه، هوش منطقی ریاضی، هوش موسیقیایی، هوش درون فردی، هوش برون فردی، هوش دیداری فضایی، هوش کلامی و هوش طبیعت‌گرایانه است.

بخش خلاقیت

طی یک دوره 10‌جلسه‌ای و در سه سطح برگزار می‌شود. جلسات به‌صورت خصوصی و با برنامه اختصاصی برای هر کودک ارائه می‌شود. این برنامه شامل: ایده‌پردازی خلاق، نامگذاری خلاق، تصویر‌سازی خلاق، خلاقیت تریز، خلاقیت یاشیکاوا، خلاقیت اسکمپر، داستان‌پردازی خلاق، کاردستی و بازیافت خلاق، نقاشی خلاق و نگاه خلاق است.

بخش تفکر

طی یک دوره 10‌جلسه‌ای و در سه سطح برگزار می‌شود. جلسات به‌صورت خصوصی و با برنامه اختصاصی برای هر کودک ارائه می‌شود، این برنامه شامل: تفکر منطقی، تفکر فراحجمی، تفکر پژوهشی، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، فلسفه برای کودک‌P4C، تفکر کارآفرینی، تفکر جانبی، تفکر اجرایی و تفکر تحلیلی است.

بخش مهارت‌های اجتماعی

مهارت‌های اجتماعی در دو قسمت کلی مهارت‌های کلامی و مهارت‌های غیر‌کلامی دسته‌بندی می‌شوند که شامل آموزش رفتار مهمان بودن، میزبان بودن، نگاه کردن، دست دادن، اعتماد به نفس، کنترل خشم و… است.

بخش مهارت‌های ذهنی(DMS)

طی یک دوره 10‌جلسه‌ای و در سه سطح برگزار می‌شود. جلسات به‌صورت خصوصی و با برنامه اختصاصی برای هر کودک ارائه می‌شود، این برنامه شامل: هوش هیجانی EQ (خودآگاهی)، هوش هیجانی EQ (خود مدیریتی)، هوش هیجانی EQ (آگاهی اجتماعی)، هوش هیجانی  EQ(مدیریت رابطه)، مهارت‌های اجتماعی فضای داخل منزل، مهارت‌های اجتماعی فضای جامعه، مهارت‌های اجتماعی مدرسه، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های ارتباط غیرکلامی و مهارت‌های ارتباط کلامی است.

کلاس‌های دو زبانه

با یک تیر دو نشان بزنید

کلیه دوره‌های موسسه پرورش ذهن فرزام برای کودکان که در قسمت‌های قبلی ارائه شده است، به‌صورت تلفیقی با آموزش زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شود. در این وضعیت علاوه بر پرورش ذهن کودک در قالب افزایش هوش، خلاقیت، توانایی تفکر، کسب مهارت‌های اجتماعی و افزایش دقت و تمرکز به‌صورت انگلیسی نیز به کودک آموخته می‌شود یا کودکانی که توانایی مکالمه با زبان انگلیسی را دارند در این مهارت تقویت می‌شوند.

آیا موسسه پرورش فکری و ذهنی فرزام خدمات در منزل هم دارد؟

دقت و تمرکز امروزه مهم ترین عامل موفقیت و کیفیت انجام کارها است. دیگر وقت طلا نیست و انسان ها ممکن است وقت داشته باشند ولی تمرکز کافی برای استفاده از وقتشان را نداشته باشند. موسسه پرورش ذهن فرزام زیر نظر دکتر آتشانی با وجود زیاد شدن این مشکل در بین سنین مختلف جامعه تلاش کرده است که به صورت تخصصی و با استفاده از به روزترین اطلاعات و دانش در این حوزه به برگزاری دوره های افزایش دقت و تمرکز در سنین متفاوت کودک و نوجوان، بزرگسالان وسالمندان بپردازد. با توجه به این که دقت و تمرکز یک مهارت هست و مهارت هم در هر سنی آموختنی می باشد این دوره ها اثربخشی بسیار زیادی برای مخاطبین دارند . البته تمرین مداوم شرط اساسی برای بهبود وضعیت ذهنی می باشد. این دوره ها به سه شیوه برگزاری در مرکز پرورش ذهن فرزام به صورت خصوصی و انفرادی و برگزاری دوره در محل زندگی یا کار افراد متقاضی اجرا می گردد. طول دوره هایی که در مرکز برای هر فرد برگزار می شود 15جلسه 45دقیقه ای است ولی طول دوره در منزل یا محل کار افراد 12جلسه دوساعته می باشد . مدرس های دوره دارای تحصیلات روان شناسی هستند.

بخش آموزش در منزل

برگزاری دوره دقت و تمرکز در منزل(Home Visit):

به‌منظور ارائه خدمات به عزیزانی که امکان حضور در موسسه را ندارند این فعالیت طی دوره سه ماهه (یک روز در هفته) در منزل انجام می‌شود.

پس از ثبت‌نام، مراحل اجرای دوره در منزل به شیوه زیر است:

مرحله اول: جلسه مشاوره با دکتر آتشانی در محل موسسه و انجام تست های اولیه

مرحله دوم: برنامه‌ریزی محتوای آموزشی مختص فرد براساس وضعیت ذهنی و نتایج تست‌های اولیه

مرحله سوم: برگزاری 6جلسه دوساعته بخش اول توسط مدرس مرکز با تحصیلات روانشناسی در منزل

مرحله چهارم: انجام تست‌های میان دوره که در نیم ساعت پایانی جلسه ششم انجام می‌شود.

مرحله پنجم: ارزیابی وضعیت موجود با استفاده از گزارش‌های کتبی مدرس و فیلم‌های ارائه شده از کلاس توسط دکتر آتشانی و نگارش برنامه آموزشی بخش دوم

مرحله ششم: برگزاری 6جلسه دوساعته بخش دوم توسط مدرس

مرحله هفتم: انجام تست‌های نهایی که در نیم ساعت پایانی جلسه دوازدهم انجام می‌شود.

مرحله هشتم: ارائه کارنامه

 

موسسه پرورش ذهن فرزام در سال 90 با هدف اجرا و گسترش تحقیقات مرتبط با آموزش و پرورش ذهن کودکان با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس شده است  و با پشتوانه بیش از بیست سال فعالیت علمی و عملی در حوزه تعلیم و تربیت شروع به کار نموده است. این مرکز زیرنظر دکتر زهرا امیرآتشانی مدیریت می‌شود و کلیه برنامه‌ها توسط ایشان ارئه می‌شود. وی 25‌سال سابقه آموزشی، کارشناسی در برنامه‌های مختلف صدا‌و‌سیما و بیش از 70کتاب و مقاله پژوهشی در زمینه آموزش کودکان دارند و کارشناس برنامه‌های صدا‌و‌سیما در حوزه کودک و نوجوان هستند.

شما عزیزان می‌توانید جهت ارتباط با موسسه پرورش ذهن فرزام با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122302092

02122302095

آدرس: بزرگراه رسالت، بین اتوبان صیاد شیرازی و استادحسن بنا جنوبی، پلاک 1152 واحد 3، پرورش ذهن فرزام

وب سایت:www.pzf.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ