زبان بدن در زندگی انسان‌ها چه نقشی دارد؟

zahra
بیش از 90‌درصد آنچه شما به طرف مقابل‌تان انتقال می‌دهید از طریق حرکات غیرکلامی و به عبارتی زبان بدنی شماست و تنها حدود 10 درصد منظور شما از طریق گفتار و کلام‌تان منتقل می‌شود. زبان بدن می‌تواند گویای وضعیت درونی فرد باشد.

این زبان از همه زبان ها مهمتر است

زبان بدن میتواند بهخوبی احساسی را انتقال داده یا معنای کلامی را تغییر دهد. هرگز اظهار دوستی و علاقه فردی درحالیکه اخم کرده و ترشرویی نشان میدهد، قابلقبول نیست، پس باید یاد گرفت چگونه زبان بدن را در زندگی روزمره وارد کرد

شاید برای اکثر ما مصداق ارتباط برقرار کردن؛ گفتار و به عبارتی حرف زدن باشد ولی باید بدانید بیشتر ارتباط بین افراد از طریق زبان بدن است. در واقع بیش از 90درصد آنچه شما به طرف مقابلتان انتقال میدهید از طریق حرکات غیرکلامی و به عبارتی زبان بدنی شماست و تنها حدود 10 درصد منظور شما از طریق گفتار و کلامتان منتقل میشود. زبان بدن میتواند گویای وضعیت درونی فرد باشد. برای مثال میتواند خشم، خستگی، وضعیت آرام، گیجی و دیگر نشانهها را نشان دهد. زبان بدن در واقع شامل تمام حرکات شماست از حالتها و حرکات صورت شما گرفته تا تماس چشمی، ژستها، مدل ایستادن و… . معمولا شناخت درست زبان بدن میتواند کاری بسیار دقیق و ظریف باشد اما شما میتوانید به راحتی با آشنایی با چند حرکت رایج با اصول زبان بدن آشنا شوید، هر کدام از این نشانهها میتواند بیش از هزاران کلمه، گویا باشد.

باید بدانید معنی دست دادن خیلی فراتر از سلام گفتن، از دیدن شما خوشبختم  و… است. مهمترین بخش در دست دادن، تماس کف دست شما با دست طرف مقابل است و میتوان گفت این حرکت ساده خیلی بیشتر از یک تماس است، تماس کف دستهای شما نیت درست شما را نشان میدهد و اینکه نسبت به این رابطه حالت تدافعی ندارید و نوع تعامل شما کاملا صمیمانه و بدون هیچگونه تهدیدی است.

   او تسلیم است

اگر راحت نباشد

نشان میدهد فرد اصلاً راحت نیست و میکوشد کف دستش کمترین تماس را با طرف مقابل داشتهباشد. در واقع دستهای فرد مانند ماهی شل است و فقط انگشتانش را دراز میکند و به طرف مقابل میفهماند که چندان مایل به رابطه صمیمانه نیست، حتی میتواند نشانه ضعف، انقیاد و مطیع و تسلیم بودن نیز باشد.

من رئیس هستم

 اگر سلطهجو باشد

در این مدل فرد هنگام دست دادن کف دستش رو به پایین است وکف دست شما به سمت بالا،  در این حالت طرف مقابل میخواهد تسلط و نفوذ خود را بیان کند.

میترسد

 اگر اطمینان نداشته باشد

وقتی فردی آنقدر دستهای شما را فشار دهد که حتی روی استخوانهای خود این فشار را احساس میکنید در این حالت احتمالا فرد چندان احساس امنیت و اطمینان نمیکند و میخواهد با این سلام و دست دادن محکم، روی این احساس خود را بپوشاند.

نفوذ

اگر احساس قدرت داشته باشد

هرگاه از دست چپ برای در برگرفتن و پوشاندن دست‌های فشرده شده استفاده شود اگر فرد دست چپ خود را از بالا روی دست‌های فشرده شده بگذارد یعنی می‌خواهد نفوذ و تسلط خود را نشان دهد،  اگر دست چپ را از پایین روی دست‌ها بگذارد یعنی می‌خواهد نقش حمایت‌کننده خود را نشان دهد و به شما احساس راحتی و آسودگی بدهد.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ